Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.  (Przeczytany 7123 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« dnia: Luty 09, 2014, 18:37:15 »
Witam, nie ma tygodnia bez problemów z cytryną (Xsara II 1.4 2003).
Ledwo do domu dojechałem bez zmiany biegu (na trójce przez połowę miasta jechałem na zielonych światłach - taki fuks).
Po wciśnięciu pedału sprzęgła zostaje on w podłodze, a podczas wciskania słychać głośne trzaski (od pewnego momentu). Nie wysprzęgla. Ciągnie tą linkę, ale w pewnym momencie słychać trzask i dalej nie ciągnie. Linka nie jest zerwana (otworzyłem maskę i pociągałem mocno za linkę - trzyma się, nie wyszła).
Tak wygląda linka (nie moje zdjęcie):
http://i.imgur.com/XrE2cpk.jpg
Od strony pedału widać tylko ten biały element po prawej, linkę i tę czarną tulejkę. Dzwoniłem do mechanika i mówił, że to może być uszkodzony ten biały plastik (to jakiś zaczep linki? Jak to się nazywa?).
Tutaj macie filmik jak to działa (a raczej nie działa, bo nie da się wrzucić biegu (dźwięk jest trochę słaby, te trzaski są tak jakby "mocniejsze")):
https://www.youtube.com/watch?v=JxrtbefzLBc
Chcę kupić właśnie ten biały element. To jest dostępne tylko w ASO, czy trzeba kupować całą linkę?

Offline Błażej Grotowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 721
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C3 mk III 1.2T
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, podroze, zegarki, historia
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 09, 2014, 19:22:38 »
Z tego co pamiętam linka nie jest droga. Szczerze powiem, że nie pamiętam ile kosztowała bo ze 3-4 lata temu zmieniałem. Raczej nie kupisz tego łącznika jako samodzielnego elementu. Może w serwisie ale chyba taniej by wyszło kupić linkę w sklepie albo zestaw naprawczy.

W pamięci po wymianie utkwiło mi ile musiałem się nagimnastykować żeby zaczepić to do pedału, a jak skończyłem to się okazało, że zapomniałem pokryć elementu łączącego na nowo smarem i musiałem się pogodzić ze skrzypieniem przy wciskaniu sprzęgła;)

EDIT.
Nie doczytałem, że to Xsara i pisałem o moich doświadczeniach z Xantią ale zakładam, że jest podobnie więc gdy będziesz łączył linkę z pedałem to daj nowego smaru na połączenie tam gdzie był.
Był GSA 1.2. Była Xantia 1.9 TD Hydractive. Jest Xsara Picasso 1.6 HDI& C3 mkIII

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 09, 2014, 19:35:01 »
A linkę jakiej firmy kupić, jeśli nie dałoby się tylko tego plastiku?

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 09, 2014, 19:52:12 »
Jeżeli chodzi o uchwyt przy podłodze mocujący sprzęgło to oczywiście, że się da to kupić.
Przerabiałem to 2 tygodnie temu.
Pedał został w podłodze (nie dalej jak rok temu też mi wpadło sprzęgło w podłogę- wtedy poszła linka- zapłaciłem 220zł, linka z samoregulacją) i tym razem okazało się, że pękł uchwyt przy podłodze od sprzęgła- koszt z wymianą 90zł. (mam 2.0 HDI jeżeli to robi jakąś różnicę).
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline Mariusz Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: citroen xsara1,2000r 1.8i exclusiv
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa,wędkarstwo ekstremalne,połów największych drapierzników
  • Miejscowość: Żory
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 09, 2014, 20:23:23 »
cześć,ja także przerabiałem ten problem,i w peugeocie 405 i w obecnej xsarce,a także w xantii teścia, łącznik linki sprzęgła,biały pieroński plastik,kiepskie rozwiązanie,czasem pęka,rok temu w xsarze mi pękł ten plastik,myślałem że to linka,ale nie,sam łącznik zamówiłem w sklepie motoryzacyjnym,nie trzeba serwisu,ta część kosztowała mnie nieco ponad 20 zł,do xanti chyba 16 zl,
maniek ;-)

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2014, 20:52:34 »
Ok, dzięki za informacje. A jak rozpoznać, że poszła linka? Bo ciągnę ją od strony silnika i nie chce wyjść. To znaczy, że się nie zerwała? :P

Offline Mariusz Stępień

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 398
  • Skąd: Żory
  • Posiadany samochód: citroen xsara1,2000r 1.8i exclusiv
  • Zainteresowania: mechanika pojazdowa,wędkarstwo ekstremalne,połów największych drapierzników
  • Miejscowość: Żory
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 09, 2014, 22:06:43 »
jeżeli ciągniesz za linkę na jej końcu,za łapą na skrzyni,i nie da się jej wyjąć,to wiadomo że linka cała jest.
maniek ;-)

Offline Bartek Konopka

  • Sponsor
  • **
  • Wiadomości: 634
  • Skąd: Częstochowa/Kraków
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara II HDI 2000r.
  • Miejscowość: Częstochowa/Kraków
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 09, 2014, 22:31:38 »
Wątpię żeby linka się zerwała, tam jest samoregulator i to on powoduje cykanie, brzdękanie, przeskakiwanie i różne dziwne dźwięki podczas wciskania sprzęgła. Nie zagłębiałem się dokładnie na jakiej zasadzie to działa, ale jak mechanik oddał mi starą linkę to plastik o który opiera się sprężyna samoregulaotra był spękany i powycierany przez pracującą wewnątrz sprężynę i po jej naprężeniu poprzez naciągnięcie linki wszystko popękało do końca i wystrzeliło na drugi koniec garażu :D koszt samej nowej niezłej jakościowo linki którą kupił mi mechanik to 150 zł +50 zł za wymianę, łącznik to kwestia kilkudziesięciu złotych za markowy produkt. Przy wymianie linki zaleca się wymianę łącznika coby nie trzeba było 2 razy pod auto zaglądać.:)


EDIT:
U Ciebie winowajcą jest łącznik

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 09, 2014, 22:42:52 »
Ja chyba nie mam samoregulującej, tylko ręcznie. Jutro pojadę autobusem i kupię łącznik linki sprzęgła i zapinkę. Dziękuję za odpowiedzi. Wszystko mi będzie składał mechanik ;). Ile taka robota może kosztować? 50 - 100 PLN?

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2014, 13:10:00 »
Byłem w sklepie, ale powiedzieli mi, że nie da się kupić tej jednej części. Pokazał tylko jakąś "zapinkę sprzęgła", która tak wyglądała:
http://i.imgur.com/OhzmI9b.jpg

Nowa linka 103 PLN.

Tutaj macie film, na którym widać jak pracuje łapa sprzęgła przy wciskaniu pedału sprzęgła (wciskam, zostawiam i po chwili odpycham ręką ku górze).
https://www.youtube.com/watch?v=Hdne5Sk_dpI

Offline Mariusz Szawarski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: xsara 1.9D kombi
  • Zainteresowania: motoryzacja, sport, komputery
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2014, 18:51:14 »
Witam . to wina samo regulatora który przestał łapać ,złap za koniec linki przy łapie jak dasz rade ją odciągnąć od łapy ze 3-4 cm to to wina linki . Możesz na jej koniec wrzucić kilka przeciętych podkładek przez co ją skrócisz i powinno zacząć łapać ci sprzęgło .

Offline Błażej Grotowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 721
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C3 mk III 1.2T
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, podroze, zegarki, historia
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2014, 19:02:42 »
Cytuj

Łukasz Skubiszewski napisał:
Byłem w sklepie, ale powiedzieli mi, że nie da się kupić tej jednej części. Pokazał tylko jakąś "zapinkę sprzęgła", która tak wyglądała:
http://i.imgur.com/OhzmI9b.jpg


To jest to ale coś mi pamięć szwankuje. Pamiętam, że to mi popękało ale kupowałem chyba całą linkę albo jakiś zestaw naprawczy.
Był GSA 1.2. Była Xantia 1.9 TD Hydractive. Jest Xsara Picasso 1.6 HDI& C3 mkIII

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 12, 2014, 19:51:40 »
Jutro kupuję nową linkę i świece zapłonowe przy okazji, bo dawno nie były wymieniane. Ta linka ma być jakiejś konkretnej marki? Musi mieć taką plastikową blokadę?


Świece jakie kupić najlepiej?

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Re: Pedał sprzęgła zostaje w podłodze. Słychać trzaski.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 13, 2014, 19:30:00 »
Wymieniłem całą linkę sprzęgła i działa. Mogę jeździć :D.