Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Silnik CT 2  (Przeczytany 1867 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Piotr Wyganowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xm ct 2. Rok 1994
  • Zainteresowania: gastronomia ,chłodnictwo
  • Miejscowość: Warszawa
Silnik CT 2
« dnia: Lipiec 17, 2014, 09:06:15 »
Mam prośbę do kolegów odnośnie umiejscowienia czujnika doładowania i podłączenia węży ciśnieniowych.
Od samego początku wydawało mi szię że brak mocy w tym autku, jedziłem po rużnych mechaniorach i twierdzili że autko długo stało 2 lata u Niemca to się zamuliło. Co zwruciło moją uwagę to sztukowane węże do czujnika doładowania i jego umiejscowienie przy akumulatorze . Strasznie długa droga węży do turbiny chyba? Byłem ostatnio u speca od układów paliwowych ,podpioł pod komputer i znalazł błąd tego czujnika, stwierdził zę coś jest nie tak tym umiejscowieniem tego czujnika. Trochę mnie zabolały że to już szrot dla tego autka jest miejscem a nie warsztat.
Proszę kolegów o jakieś wskazówki . Czujnik kupiłem nowy i chciałbym go dobrze zamontować. Może problem w moim autku wynika z złego podłączenia i umiejscowienia tego czujnika.
Z góry dziękuję za pomoc.

Offline Mateusz Kaczorek

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 406
  • Skąd: Głogów
  • Posiadany samochód: XM 2.9V6 24v manual 2000r Exclusive 228KM, LPG , Orga:8578 ; CX Leader 2.5D 88r. ORGA 4369
  • Zainteresowania: hydro , muzyka
  • Miejscowość: Głogów
Re: Silnik CT 2
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 17, 2014, 20:08:43 »
Jesli dobrze pamiętam to przy podszybiu są tam przewody od ciśnienia turbiny mniej więcej na środku. Turbina powinna dmuchać ok 0,6 albo 0,65 bar.

Offline Jacek Gałczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 559
  • Skąd: Suchedniów
  • Miejscowość: Suchedniów
Re: Silnik CT 2
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 17, 2014, 22:54:45 »
Wygląda to tak jak na schemacie w załączniku. Zacznij od sprawdzenia podłączenia i szczelności podciśnień, może czujnik jest dobry. Aha, o ile mówimy o elemencie 1 ze schematu, to nie czujnik a elektrozawór, którym ECu steruje ciśnieniem doładowania. Czujnik jest w ECU (skrzynka z komputerem). Do niego powinien iść cienki wężyk z dolotu.

Spadek doładowania może powodować też rozszczelniony układ pochłaniania opar paliwa. Też to sprawdź.
Była - Xantia I 2.0 Turbo CT - Turboksiężna
Było - Saxo I 1.1 SX - Różowa Pantera

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Silnik CT 2
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 18, 2014, 00:19:27 »
Uprasza się Pana Piotra o poprawienie ortografii i interpunkcji w swoim poście, dorosłemu facetowi nie wypada pisać "podpioł" czy  "zwruciło" - szczególnie w dobie przeglądarek internetowych podkreślających na czerwono BYKI.

Offline Piotr Wyganowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 140
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen Xm ct 2. Rok 1994
  • Zainteresowania: gastronomia ,chłodnictwo
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Silnik CT 2
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 20, 2014, 15:25:08 »
Tak zauważyłem tę ortografie kolego ,ale było już za późno na poprawę . Byłem przeświadczony o poprawności wpisu. Ale w dobie przeróżnych nośników jak IPad ,sam przekręca litery i wychodzi koszmar.
Wszystkim kolegom dziękuję i profesorowi ortografi też za tak umiejętne wyłapanie błędów.
Pozdrawiam.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Silnik CT 2
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 20, 2014, 16:42:33 »
Ironia Piotrze niepotrzebna. Tak jak okazuje się szacunek rozmówcy, tak samo wypada także forumowiczom, a najlepszym sposobem będzie unikanie błędów oraz stosowanie się m.in do zasad interpunkcji - przed przecinkiem nie stawia się spacji.

Jako moderator jestem od przypominania i pilnowania takich z pozoru błahych spraw.