Witam.
Pacjent to XM 2.1 TD z 1991 na starej pompie Lucasa. Silnik wyrzuca płyn chłodzący pomimo dwukrotnej wymiany uszczelki pod głowicą i sprawdzeniu tejże pod kątem mikropęknieć. Termostat wymieniony 2 lata temu. Objawy są takie, że silnik szybko się rozgrzewa, trzyma temperaturę lekko poniżej 90 stopni,a i tak sadzi płyn (nowy) przy normalnej jeździe. Jak się mu trochę da w palnik to temp. wzrasta do około 110 i szybciej wyrzuca płyn. Moje podejrzenia są następujące i prosiłbym o ich weryfikację:
- źle wsadzony termostat jeśli to w ogóle możliwe;
- zużyta pompa wody ( obracający się wirnik na wałku, bądź uszkodzone łopatki);
- źle poprowadzone węże do podgrzewacza oleju, zauważyłem jakieś sztukówki (czy jeśli faktycznie tak by było, to czy to miałoby wpływ na obieg wody?);
- sam w sobie podgrzewacz oleju (słyszałem, że coś się w nich psuje);
- źle podłączony czujnik temp. wody w chłodnicy (wtyczka uszkodzona i kabelki wsunięte na czujnik) jak to sprawdzić, który gdzie powinien siedzieć?;
- skorodowany brok silnika (czy to mogłoby powodować zapowietrzanie się układu?)
Zaznaczam, że to są tylko moje przypuszczenia, które zamierzam sprawdzić. Jeśli ktoś miałby jeszcze jakiś pomysł to proszę napisać. Jeśli mi się uda znaleźć przyczynę to dam znać.