Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej  (Przeczytany 6726 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
[Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« dnia: Czerwiec 03, 2011, 09:35:16 »
Witam,
Czy ktoś może ma u siebie zamontowaną dodatkową chłodnicę skrzyni automatycznej 4HP20? Domyślnie jest zainstalowana taka mała "pipka" i wiem już z doświadczenia że słabo chłodzi co powoduje np. u mnie twardą redukcję. Ostatnie dni były bardzo gorące więc problem powraca. Znalazłem w necie takie chłodnice ale po odwiedzeniu mechanika ten powiedział że w takim układzie tej skrzyni nie podejmie się zamontowania takiej dodatkowej chłodnicy. Stąd pytanie do was, ma ktoś coś takiego zamontowane u siebie?

Offline Henryk Chyla

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5
  • Miejscowość: Lublin
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 03, 2011, 13:36:56 »
mam gdzies opis zamontowania dodatk. chłodnicy do ASB (zdjątka) ..nawt zamiesciłem info na Naszym Forum ...ale koleg z tego Forum "zgasił mnie" w tym  twierdząc ze np. w AL 4 jest takowa chłodnica oleu???!!
Gwoli scisłosci - to ta chłodnica jest zamotowana w Pugu z naszymi silnikami. I teraz nie  wiem wychylac sie z tym czy nie!

Offline Grzegorz Krawiecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 56
  • Posiadany samochód: c5 mkI 2.0 16v i 2.2 Hdi Lift
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 04, 2011, 14:40:40 »
wychylaj się bo to naprawdę może ratować nasze ASB przed szybką śmiercią. Rozwiń temat a sceptyków skonfrontujemy z faktami :)

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 04, 2011, 16:27:48 »
Ja mam w AL4 jedną małą chłodniczkę i nie mam z temperaturą problemów.

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 04, 2011, 18:57:22 »
Jeśli ktoś ma dodatkową chłodnicę i jeszcze montował to samemu to proszę o info foty cokolwiek.

Offline Andrzej Walczyński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 866
  • Skąd: okolice Poznania
  • Posiadany samochód: Peugeot 301 1.2 Active+ ETG 2014 LPG
  • Miejscowość: okolice Poznania
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 04, 2011, 19:00:27 »
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Ja mam w AL4 jedną małą chłodniczkę i nie mam z temperaturą problemów.

Tak AL4 ma chłodniczkę, ale mimo to można ją przegrzać, zrobiłem tak latem (było 39 w cieniu) w górach w Bośni Hercegowinie i na chorwackim Hvarze. Objaw jest taki że przestaje działać tiptronic, i do czasu schłodzenia się skrzyni można jechać tylko na D, po czym po przejechaniu 5-10 km wszystko wraca do normy. Tiptronicem można sobie machać, ale skrzynia i tak pracuje na D.
Jestem pewien, że to nie żadna awaria, bo od 3 lat się to nigdy nie powtórzyło.
był: C5 MkI Break 2.0 2003 BVA4 RT3, LPG Prins - 220.000 kkm.
jest: Peugeot 301 1.2 ETG 2014 LPG Stag - 145.000 kkm

Offline Piotr Sobczak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 6 835
  • Skąd: Warszawa
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 04, 2011, 20:38:38 »
Kazda skrzynia automatyczna w C5 ma chlodnice oleju w postaci wymiennika ciepla woda-olej (w 4HP20 nawet calkiem pokaznych rozmiarow jest ten wymiennik). Nie bez znaczenia jest aktualny stan oleju w skrzyni (to w koncu tylko polsyntetyk) oraz stan ukladu chlodzenia cieczy dla silnika i skrzyni, z jakoscia plynu chlodzacego wlacznie.
Piotrek
kiedyś: Saxo 1.1i SX, Xsara I VTS 1.8i 16V, Xsara II VTS 2.0i 16V, Xantia II 2.0i 16V SX+, C4 by Loeb 2.0i 16V, Berlingo B9 1.6HDi Multispace i XTR

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 04, 2011, 20:45:22 »
Cytuj

Andrzej Walczyński napisał:
Cytuj

Marcin Golonka napisał:
Ja mam w AL4 jedną małą chłodniczkę i nie mam z temperaturą problemów.

Tak AL4 ma chłodniczkę, ale mimo to można ją przegrzać, zrobiłem tak latem (było 39 w cieniu) w górach w Bośni Hercegowinie i na chorwackim Hvarze. Objaw jest taki że przestaje działać tiptronic, i do czasu schłodzenia się skrzyni można jechać tylko na D, po czym po przejechaniu 5-10 km wszystko wraca do normy. Tiptronicem można sobie machać, ale skrzynia i tak pracuje na D.
Jestem pewien, że to nie żadna awaria, bo od 3 lat się to nigdy nie powtórzyło.


Dodam od siebie, że ta naszą AL4 jest chyba ciężko wykończyć :) kolega przegrzał olej, a ja jeździłem pół roku z codziennym wchodzeniem skrzyni w tryb serwisowy gdzie po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu mogłem jechać dalej. Problem miałem kilka razy dziennie i tak od czerwca do mniej więcej listopada grudnia. Na zimę problem ustąpił acz kolwiek w styczniu znowu miałem ten problem ale tylko raz w jeden dzień. W końcu w kwietniu wziąłem się za moduł sterowania wraz z elektrozaworami gdyż w tamtym roku taka była diagnoza. Skrzynia po tym zabiegu działa o niebo lepiej.

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 05, 2011, 18:25:08 »
Czyli rozumiem że nikt sobie czegoś podobnego nie zamontował dodatkowo?

Offline Bartosz Goliński

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 3
  • Skąd: Pruszcz Gdański
  • Posiadany samochód: C5 2.0 LPG Automat 2002 [Mk1]
  • Miejscowość: Pruszcz Gdański
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 08, 2011, 14:06:34 »
A u mnie tryb serwisowy zaczął się właśnie pojawiać zimą.jak jest ciepło prawie to się nie dzieje, raz na kilkaset kilometrów. wcześniej raz na kilkanaście minut ;)

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 09, 2011, 12:13:02 »
Diagnoza w mojej skrzyni mówi że problem jest z konwerterem, tyle że naprawa kosztuje bardzo słono. Za samo wyjęcie i rozłożenie/złożenie i zamontowanie biorą 1500zł + naprawa 1000 + części, w sumie 3500-4000zł. Stwierdziłem że to zrobię sam z teściem. Jest jedno pytanie, czy regenerowany konwerter jest dobry czy lepiej kupić nowy?

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 09, 2011, 15:02:22 »
Cytuj

Sebastian Pierzgalski napisał:
Diagnoza w mojej skrzyni mówi że problem jest z konwerterem, tyle że naprawa kosztuje bardzo słono. Za samo wyjęcie i rozłożenie/złożenie i zamontowanie biorą 1500zł + naprawa 1000 + części, w sumie 3500-4000zł. Stwierdziłem że to zrobię sam z teściem. Jest jedno pytanie, czy regenerowany konwerter jest dobry czy lepiej kupić nowy?

dowiedz sie jeszcze jakie sa koszta w www.samko.pl ogolnie jak cie stac na nowy to kup nowy ale moim zdaniem regeneracja w zupelnosci wystarcza. a jakie masz objawy, ze stawiasz na konwerter?

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 09, 2011, 19:29:18 »
Objawy są takie:
1. Twarda redukcja biegów przy nagrzanej skrzyni z 3-2 np. podczas długiego jeżdżenia po mieście.
2. Przy hamowaniu już w ostatnim momencie przy zrzucaniu z 2 na 1 słychać zgrzyt locka.
3. Przy ruszaniu gdy skrzynia przełącza z 1 na 2 to odczuwalana jest jakaś jeszcze "połówka biegu" czyli przerzuca na 2 ale tak na pół gwizdka i dopiero po kilku sekundach załącza 2.

Jak jest nie nagrzana skrzynia to czyli w okresie zimowym wszystko działało poprawnie, teraz w te upały odezwał się problem z przed roku. Czas na naprawę.

Offline Marcin Golonka

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 513
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: Citroёn C5 SX Automatic 2.0 HDi Break 2003r
  • Miejscowość: Puławy
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 09, 2011, 21:28:09 »
Cytuj

Sebastian Pierzgalski napisał:
Objawy są takie:
1. Twarda redukcja biegów przy nagrzanej skrzyni z 3-2 np. podczas długiego jeżdżenia po mieście.
2. Przy hamowaniu już w ostatnim momencie przy zrzucaniu z 2 na 1 słychać zgrzyt locka.
3. Przy ruszaniu gdy skrzynia przełącza z 1 na 2 to odczuwalana jest jakaś jeszcze "połówka biegu" czyli przerzuca na 2 ale tak na pół gwizdka i dopiero po kilku sekundach załącza 2.

Jak jest nie nagrzana skrzynia to czyli w okresie zimowym wszystko działało poprawnie, teraz w te upały odezwał się problem z przed roku. Czas na naprawę.


A kiedy wymieniałeś olej? Co do 3 problemu to w tych skrzyniach (AL4) tak jest. Kiedyś pytałem się o półbiegi ale mnie wyśmiano. Gdzieś jest post na ten temat.

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 10, 2011, 08:30:02 »
Olej jest świeży i skrzynia to nie AL4 tlko 4HP20. W instrukcji nie ma nic o połówkach biegów. Mam manual servisowy do tej skrzyni i ze względu na cenę wymiany tego konwertera wolę zabrać się za to sam. Na anglojęzycznych stronach znalazłem całą dokumentację foto naprawy tej skrzyni wraz z uwagami. Tak więc konwerter do regeneracji a auto na kanał na tydzień. Dzięki i pozdrawiam.

Offline Tomasz Stanek

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 714
  • Skąd: Nottingham, UK
  • Posiadany samochód: Nissan Leaf 24KWh C4 Grand 2.0 HDI AM6
  • Miejscowość: Nottingham, UK
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 10, 2011, 12:10:24 »
To chyba nie półbiegi, tylko sprzęgło hydrauliczne jest w połowie zasprzeglone.
To zależy od stylu jazdy, jak przy przyspieszaniu ciągniesz obroty wyżej, to efekt półsprzegła chyba nie występuje.

Ktoś napisze, ze skrzynia sama zmienia bieg na wyższy zanim silnik nabierze obrotów. To w jakim momencie skrzynia zmieni bieg uzależnione jest od tego jak głęboko wciśniemy pedał gazu.
W normalnym trybie automatycznym odpowiednio wciskając gaz można piłować obroty silnika nawet do 3,5 000 RPM
Bylo:
C4 2.0 HDI 16V
C3 1.4 HDI 8V
Renault 19 1.6i
C4 1.6 HDI SX [110]

Offline Sebastian Pierzgalski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 127
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2HDi Exclusive 2002
  • Miejscowość: Łódź
Re: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 10, 2011, 14:34:25 »
Jednak zadzwoniłem do Złotowa. Bardzo miły Pan powiedział że nie może być tak że konwerter jest do wymiany skoro jeżdżę normalnie a tylko przy niektórych biegach występuje problem. I z ręką na sercu mówi że sterowanie jest niewłaściwe i najlepiej założyć inny blok i pojeździć. Wg niego to problem sterowania, co mnie też się na początku wydawało. Przy uszkodzonym konwerterze miałbym problem z obrotami a nie mam. A zgrzyt przy zrzucaniu 2-1 to też wina elektrozaworu. I bądź tu mądry.

Marek_S

  • Gość
Odp: [Mk1] Dodatkowa chłodnica skrzyni automatycznej
« Odpowiedź #17 dnia: Sierpień 31, 2015, 13:43:53 »
Ja walczę ze skrzynią , nawet mam nowy blok sterowania i jak ciepła to szarpie , większość tzw. fachowców nie ma pojęcia co to jest . Przenosi naped to jeżdze .