Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Check engine[Mk III]  (Przeczytany 9787 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Check engine[Mk III]
« dnia: Styczeń 25, 2014, 15:39:51 »
Pomóżcie.Gdy jadę autem do 2000obr.teraz zimą to możliwe to nic się nie dzieje,jak powyżej zapala się kontrolka check engine i komunikat depollution fault system,niekiedy zdarza się ,że turbo nie działa jak powinno po za tym nic się nie dzieje.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 25, 2014, 16:01:49 »
Niestety z Twojego opisu nikt Ci nic nie wywróży. Jedyne co na początek musisz zrobić do podpiąć auto pod kompa i odczytać błąd - błędy. Dopiero wtedy można dalej dyskutować w tym temacie. Wspominając o problemach z turbo może być zachwiane jego ciśnienie - za wysokie lub za niskie.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Marek_S

  • Gość
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2014, 10:53:23 »
Dokładnie tak , błąd sporadyczny bez testu to do wrózki

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 26, 2014, 17:29:31 »
Po diagnostyce ,sygnał ciśnienia turbo,zgodność  z  ciśnieniem atmosferycznym,troszkę słabo zrozumiale.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 26, 2014, 20:12:34 »
to znaczy, że nie ładuje

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 26, 2014, 21:55:20 »
Można trochę jaśniej? I co dalej?

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 26, 2014, 23:01:01 »
Cytuj

Andrzej Ciekliński napisał:
Można trochę jaśniej? I co dalej?


To znaczy, że turbina nie pracuje.
Dalej, to trzeba poszukać dlaczego.

Niestety, wróżka jest na urlopie, szklana kula zamarzła,
a w obecnych temperaturach czarny kot ma wszystko pod ogonem, i grzeje futro przy kaloryferze.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 898
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 26, 2014, 23:14:22 »
co dalej zależy od tego co zostanie stwierdzone. Może turbina do wymiany a może tylko jest jakaś nieszczelność w sterowaniu lub jeszcze co innego. Bez porządnej diagnostyki trudno gdybać.

hehe, jak to pisałem to nie widziałem odpowiedzi powyżej jak by co ;)

Offline Andrzej Krukowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 350
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 2.0 16v BioFlex RFJ 2009r. LPG | C4 1.6 NFU 2008r. LPG
  • Zainteresowania: Piłka nożna
  • Miejscowość: Mysłowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2014, 08:47:10 »
Bardzo podobny objaw i błąd miałem w służbowej Corsie CDTI i tam padł czujnik podciśnienia kolektora dolotowego.

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 30, 2014, 18:56:03 »
Aten  uszkodzony czujnik dawał tez objawy niekiedy jakby nie działało turbo?

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 30, 2014, 21:06:33 »
Bylem w servisie i ręce opadają diagnosta po krótkiej diagnozie stwierdził ze komp nie odczytuje działania egr i to na początku trzeba go wymienić koszt wyliczył razem ok.1200 pln,następnie FAP,gdyż stwierdzono zanieczyszczenie około93 %,pomimo ze FAP wypala mi się co około600 km,a póżniej mogą być jeszcze inne rzeczy,w ramach przypomnienia po dynamicznej jeżdzie zapala mi się check engine oraz komunikat depollution faulty system brak mocy ostatnio  to właściwie cały czas mocy turbo brak nie mam już sił coś wymyślić po servis każe wymienić pół samochodu.

Offline Ryszard Krol

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 47
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 2.2Hdi 2002 Exclusive automat
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 03, 2014, 19:13:32 »
Po pierwsze zmień serwis. Zawór kosztuje do 200 zł. Czyli 1000 zł za co ?????? za wymianę

Offline Dariusz Gołębiowski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 2 041
  • Skąd: Włodawa
  • Posiadany samochód: Xantia 2.0 Hdi 2000r Millesime
  • Zainteresowania: citroeny.....
  • Miejscowość: Włodawa
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 03, 2014, 21:46:33 »
EGR za 200 zł nowy ? Nie ten osprzęt.
Ty masz sterowanie pneumatyczne- podciśnieniowo.
W MKII i MKII jest elektryczny, najtaniej 800 za nowy...
Powodzenia przy wymianie...
Nic nie umie.......
Ale coś umie z tymi cytrynkami...
WŁODAWA 600 665 608

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 03, 2014, 22:36:56 »
Andrzej - przede wszystkim jaki masz silnik, podaj kod. Każdy rodzaj motoru ma inny EGR.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 04, 2014, 15:03:56 »
Silnik to 2.0 HDI 136 KM,Czy egr by dawał takie objawy jak wcześniej pisałem?Czy da coś wyczyszczenie?

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 04, 2014, 15:10:26 »
Andrzej Ciekliński napisał:
Silnik to 2.0 HDI 136 KM DW10ATED4 ,Czy egr by dawał takie objawy jak wcześniej pisałem?Czy da coś wyczyszczenie?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 04, 2014, 15:21:03 »
Zawór do Twojego motoru poniżej:
Oryginalny tutaj.
Podróba Delphi tutaj.
Wymiana bajecznie prosta około 15 minut zabawy. Dopóki nie podasz odczytu błędów nikt konkretni Ci nie powie, czy problemem u Ciebie jest zawór EGR.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 04, 2014, 17:47:52 »
Po diagnostyce w servisie wykazano następujące błędy P0069 Sygnał ciśnienia turbo  ciśnienie paliwa 225 Bar,ciśnienie dolotowe 1.02 Bar,wartość zadana ciśnienia turbo 0,99 Bar,sygnał przepływomierza P3008 zadana wartość położenia zaworu EGR 0%,Cykliczny stosunek otwarcia Elektrozaworu EGR -11% ,Sygnał przepływomierza P3026 -zbyt duży wydatek powietrza,odnośnie fap-masa całkowita sadzy w filtrze to 15.50 G
stan napełnienia filtra- nie naładowany,obciążenie 93%,obwód ciśnienia powietrza dolotowego wartość zadana ciśnienia turbo 976 mbar
ciśnienie turbo zmierzone 1035 mbar,RCO elektrozaworu ciśnienia turbodoladowania 89% pewnie ciężki temat?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 04, 2014, 20:01:26 »
Posiadasz więcej niż jedną usterkę. Pierwszą czynnością jaką musisz wykonać to zrobić porządek z filtrem FAP. Najlepiej przeprowadzić wypalanie podczas jazdy i lub mycie filtra. W Twoim przypadku jest to prosta czynność ponieważ posiadasz filtr rozbieralny, zatem obfite mycie!!! Dopiero potem kolejne odczytanie błędów w ECU.
Skupmy się zatem nad zgłoszonymi kodami przez ECU silnika. Zatem po kolei:
P3008 - tutaj powinniśmy baczniej przyjżeć się zasileniu powietrzem w układzie dolotowym. Powodem mogą być: zatkany filtr powietrza lub zagięte przewody dolotowe nieszczelne przewody dolotowe na wyjściu turbosprężarki, uszkodzona turbosprężarka, silny sygnał przepływomierza powietrza ( -> zwiększenie stopnia recyrkulacji spalin). Zamknięta przepustnica / zablokowana, zawór recyrkulacji spalin otwarty. Sygnał przepływomierza powietrza zbyt niski (-> zmniejszenie wtryskiwanej ilości paliwa, aby uniknąć pojawienia się czarnego dymu). Nieszczelne przewody dolotowe na wejściu turbosprężarki ( -> zmniejszenie wtryskiwanej ilości paliwa, aby uniknąć pojawienia się czarnego dymu).
Woda w układzie dolotu powietrza, uszkodzony przepływomierz powietrza lub okablowanie
P0069 - ciśnienie dolotowe: odchyłka w stosunku do ciśnienia atmosferycznego. Wtrysk uzupełniający i EGR wyłączone / wartość zastępcza: 2500 mbar

Jednak pamiętaj - najpierw doprowadź Fap do normalnego stanu, aby nie było różnicy ciśnień. Potem kolejny etap. Jak to zrobisz kolejny odczyt ECU i pisz tu na forum.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 06, 2014, 21:06:43 »
Mam pytanie do kolegów gdzieś wyczytałem że jak jest uszkodzony
przepływomierz to czy się go odłączy czy nie to silnik tak samo pracuje u mnie tak właśnie jest,wypiąłem złączkę od kostki i nic się nie działo i pytanie co to za czujnik przy odmie też w czasie pracującego silnika odłączyłem go i też nic się nie działo.

Offline Andrzej Ciekliński

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 37
  • Skąd: Laskowice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 2.0 Hdi 2008 [MkIII]
  • Miejscowość: Laskowice
Re: Check engine[Mk III]
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 12, 2014, 20:19:08 »
Po wypaleniu na trasie fapa po diagnostyce zanieczyszczenie spadło
 do 78 % bynajmniej tak powiedzieli w servisie i mam wydruk,chciałbym gdybyście się do mojego wpisu powyżej się ustosunkowali.