Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań  (Przeczytany 3407 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« dnia: Październik 26, 2014, 14:40:28 »
Witam.

Mam w swoim XMie z 1991roku motor 2.1TD P8A (XUD11ATE). Niestety okazało się, że czeka mnie trochę pracy przy nim, żeby doprowadzić go do ładu (pali, jeździ, ale to się może szybko skończyć). Jest kilka różnych problemów, a teraz wyszły nieszczelne zawory. Był planowany jego remont jak skończę zabawę z drugim XMem (dział "po godzinach" ), którego remontuję, ale niestety mogę nie dojeździć do tego czasu. Postanowiłem więc podmienić silnik na inny egzemplarz, który w przyszłości może mi się przydać jako dawca gdy już zacznę remont diesla (planuję włożyć go do remontowanego XMa).

Mam dwie opcje - szukać identycznego z tamtych lat, lub nowszego, na bazie tej samej konstrukcji. Dużo jest silników P8C z np 1998roku, z jak mniemam elektroniczną pompą jak tu: http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/46/96/81/33/4696813336

Ja mam z pompą Boscha.

Silniki teoretycznie wyglądają na takie same, ale może ktoś z Was się orientuje, czy jeżeli dorwałbym taki nowszy egzemplarz na elektronicznej pompie, to czy cały stary osprzęt (pompa Boscha itd) będzie do tego nowszego pasował? Po prostu chcę kupić dobry sam silnik, nowszy, bez osprzętu i włożyć to wszystko z mojego obecnego.

Czy były jakieś zmiany, które mogą mi to znacznie utrudnić?

Z góry dzięki za informacje.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2014, 14:56:03 »
Ja do rocznika 92 wpakowałem p8c,i nawet obrotomierz działał,a także wskaźnik ciśnienia turbo.Był to silnik z xantii,więc wymagał trochę pracy by go dostosować do komory xm-a.Podłączenie elektryki nie sprawia wielu problemów,bo by odpalił wystarczy podłączyć prąd do czterech kabli.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Marcin Markowski

  • Mistrz patelni złota wara
  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 3 520
  • Skąd: Wrocław | Czasami Skierniewice
  • Posiadany samochód: XM MKII, 1994, HA2, 3.0v6 12V - Azure Fury, Volvo V70 2003, 2.4 BiFuel CNG
  • Zainteresowania: Grafika komputerowa / Marketing / Volva
  • Miejscowość: Wrocław | Czasami Skierniewice
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 26, 2014, 15:11:41 »
Zadziała, spokojnie możesz nawet szukać silnika od Peugeota, osprzęt jest plug & play.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2014, 15:39:01 »
Cytuj

Roman Suchara napisał:
Był to silnik z xantii,więc wymagał trochę pracy by go dostosować do komory xm-a

Mógłbyś coś więcej na ten temat napisać? Trzeba coś przełożyć z silnika montowanego w XMie, czy jakieś inne problemy można napotkać?

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2014, 18:54:35 »
Cytuj

Przemysław Wyderka napisał:
 czy jakieś inne problemy można napotkać?

Nie, jeżeli chcesz przekładać cały osprzęt ze starego silnika.Tylko wtedy nie ma sensu kupować takiego silnika za 1200pln.Ten z podanego linka jest identyczny jak z xantii,a więc ma kolektor wydechowy, inaczej skierowany niż z xm-a.Poza tym turbinę Garett z wylotem skierowanym pod silnik,a xm ma Mitsubichi i wylot nad skrzynię biegów.Silnik ten byłby znakomity,gdybyś cały osprzęt zachował fabryczny +alternator + pompa(6+2)

(ten ze zdjęcia ma urwany kolektor wodny do nagrzewnicy)to tak na wypadek negocjacji ceny ;-)
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2014, 19:16:12 »
Raczej jednak skieruję się w stronę zakupu takiego silnika bez osprzętu (nie jestem przekonany co do elektronicznej pompy wtryskowej). Można taki dostać już za 600-800zł. Możliwe, że jak dorwę stary typ to i taki kupię, grunt, żeby był w dobrym stanie i nie na drugim końcu Polski. Ważne, że te nowsze też będą w razie czego pasować do XMa.

Dzięki Wam za informacje :)

PS. Druga sprawa to to, że wydatek okazał się raczej nie planowany i nagły, dlatego też będę szukał egzemplarza za 600-800zł, bo na taki teoretycznie będę mógł sobie pozwolić po 10-tym... Chcę zdążyć przed śniegiem i mrozami... Teoretycznie mógłbym jeździć aż mój obecny padnie, ale kto wie, może pojeździ pół roku zanim wypali zawory (pomijam inne problemy), a może paść w środku zimy i będzie problem.

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 27, 2014, 20:55:51 »
Cytuj

Przemysław Wyderka napisał:
 żeby był w dobrym stanie i nie na drugim końcu Polski.  


No to Orzesze jest w granicach tolerancji. ;) i radio z Mk1 by się znalazło.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.

Offline Przemysław Wyderka

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 472
  • Skąd: Siemianowice Śląskie
  • Posiadany samochód: XM 2.1TD Aut. 92' + XM 2.9 Aut. 99' + XM 2.0i 92'; Były: BX 1.4 92'; XM 2.1TD Man. 91;
  • Miejscowość: Siemianowice Śląskie
Re: Wymiana silnika starszego typu na nowszy (2.1TD) - kilka pytań
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 01, 2014, 10:16:41 »
Fajnie było, ale się skończyło. Temat w sumie nieaktualny, ponieważ wczoraj XM odmówił współpracy. Padło wewnętrzne łożysko wahacza tylnego, ledwo dojechałem na działkę, bo już opona tarła o nadkole...

Biorąc pod uwagę ilość wycieków z silnika i jego ogólny stan, stan blacharski (wszędobylska korozja podwozia) i to, że przez ostatnie 3 tygodnie nie mogłem nic robić przy remontowanym szarym XMie, bo ciągle, dosłownie dzień w dzień musiałem coś grzebać przy srebrnym, bo non stop się coś sypie, a poza tym kończy się przegląd w grudniu - uznałem, że to była ostatnia podróż srebrnego po naszych drogach. Skoro ma dość, to go zmuszać nie będę. Stoi sobie na podwórku i czeka na pobieranie organów.

Niestety zmuszony jestem zakupić jakieś małe autko, które dowiezie mnie do pracy...

PS. Radyjkiem jestem nadal zainteresowany.