Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Demontaż turbo 2,5TD  (Przeczytany 1769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Dudkowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Stargard Szczec.
  • Posiadany samochód: XM 2,5td 1995r
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
Demontaż turbo 2,5TD
« dnia: Kwiecień 15, 2014, 19:30:54 »
Witam,

Chciałbym zregenerować turbinę w mojej cytrynie, strasznie gwiżdże. Niestety mechanik, u którego chciałem to robić nie zabardzo chce się podiąć demontażu, podobno strasznie skomplikowany i pracochłonny, trzeba wyciągać silnik.
Czy rzeczywiście tak jest, czy facet chce mnie naciągnąć?
Macie może warsztat godny polecenia w okolicach Szczecina lub Stargardu Szczecińskiego, który zajmie się demontażem i regeneracją?
Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr,

Offline Błażej Grotowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 721
  • Skąd: Radomsko
  • Posiadany samochód: C3 mk III 1.2T
  • Zainteresowania: fotografia, motoryzacja, podroze, zegarki, historia
  • Miejscowość: Radomsko
Re: Demontaż turbo 2,5TD
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2014, 10:51:21 »
Cytuj

Marcin Dudkowski napisał:
Witam,

Chciałbym zregenerować turbinę w mojej cytrynie, strasznie gwiżdże. Niestety mechanik, u którego chciałem to robić nie zabardzo chce się podiąć demontażu, podobno strasznie skomplikowany i pracochłonny, trzeba wyciągać silnik.
Czy rzeczywiście tak jest, czy facet chce mnie naciągnąć?
Macie może warsztat godny polecenia w okolicach Szczecina lub Stargardu Szczecińskiego, który zajmie się demontażem i regeneracją?
Z góry dzięki za pomoc.

Pozdr,
Opowiem anegdotę w kwestii gwizdania turbo. Otóż byłem ze znajomym kiedyś kupić Xm 2.0 CT i sprzedający powiedział, że był u niego inny klient, który stwierdził, ze auto ok ale turbina jest na sto procent uszkodzona bo... nie słychać żeby gwizdała, a on jeździ ciężarówką i tam gwiżdże. On się zna i to ma uszkodzone turbo. Nie kupi takiego. :)
Był GSA 1.2. Była Xantia 1.9 TD Hydractive. Jest Xsara Picasso 1.6 HDI& C3 mkIII

Offline Marcin Dudkowski

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Stargard Szczec.
  • Posiadany samochód: XM 2,5td 1995r
  • Miejscowość: Stargard Szczec.
Re: Demontaż turbo 2,5TD
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2014, 20:18:27 »
Dzięki za sugestię, niestety nie zmieniłem zdania :), dalej chcę turbo zrobić. Mam cytrynę już ponad 2 lata i kiedyś gwizdała mniej. Okazało się, że mechanik po prostu nie chce się podjąć demontażu poniewaz uważa, że śruby są zapieczone i je po prostu ukręci a w takiej sytuacji bez wyciągnięcia silnika się nie obejdzie.

Auto wciąż jeździ i lekko dymi na biało tylko podczas odpalania dlatego tragedii jeszcze nie ma.
Chcę sam spróbować tylko dobrze by było dostać jakieś wskazówki, na pewno już coś takiego robiliście.

Pozdr,

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Demontaż turbo 2,5TD
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 22, 2014, 22:03:03 »
Po usunięciu prawej półosi razem z podporą, demontaż turbo bez wyciągania silnika powinien być możliwy.

Więcej Ci nie pomogę, bo według mnie silniki 2.5TD nie istniały, a użytkownicy, którzy twierdzą inaczej, to wytwory mojej wyobraźni.

Offline Tomasz Dobrzański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 461
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM V6 12V Exclusive '95, Jeep WJ V8, Kawasaki Zephyr 550, był BX mk1 w różnych wcieleniach, CX 25GTI '85
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Demontaż turbo 2,5TD
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 22, 2014, 13:07:35 »
To prawda, robota jest upierdliwa, i jest spora szansa, że się jakieś śruby ukręcą :)

Ja demontowałem na dwa sposoby:

1. od dołu, po zdemontowaniu półośki i jej podpory. Odkręciłem 4 śruby mocujące sprężarkę do kolektora. Trzeba mieć wygimnastykowane ręce, sporo cierpliwości i szczęścia żeby śruby się nie "obrobiły"

2. od góry odkręcając cały kolektor wydechowy - po wcześniejszym zdemontowaniu kolektora dolotowego, zbiornika LHMu, przewodów nagrzewnicy i wszystkich rur plastikowych od turbo i odłączeniu zaworu EGRu. Ta metoda tez upierdliwa, ale chyba bardziej niezawodna :)
http://garazadama.blogspot.com zdjęcia z mojego garażu i okolic