Witam wszystkich.
borykam się z problemem komunikatu ,,engine management system faulty", który mi wyskoczył 2 dnia po zakupie C5-tki.
C5 2008 r 2.0 140 km RHF.
Komunikat ten napierw pojawiał sie na ok. 30km i potem jakiś czas wgl się nie wyświetlał. Z pracą silnika było wszystko ok.
Następnie komunikat już był praktycznie cały czas. Wyraźny spadek mocy- wchodził w tryb awaryjny, natomiast po ponownym odpaleniu silnika wszystko wracało do normy nawet na cały dzień.
Byłem na diagnostyce wyskoczyły 2 błędy związane z EGR wiec gość powiedział że na 95 % to egr.
Dziś natomiast jak oglądałem lokalizację i dostęp do tego EGR-u zauważyłem ze jest zaślepiony blaszką.
Odkręciłem z ciekawości rurkę idącą od egru do kolektora ssącego. Potem jak składałem to zauwyżyłem ze gwint przy jednej śrubie jest prawdopodobnie zerwany. Blaszka była ze stali nierdzewnej, mam duże wątpliwości co do szczelności tego miejsca. bo nie było tam żadnej podkładki ,a blaszka z nierdzewki nie dopasuje się tak jak np z miedzi + w zasadzie trzyma się to na jednej z 2 śrub.
Pytanie brzmi czy moje objawy mogą być spowodowane nieszczelnością przy tel blaszcze zaślepiającej?
Gdzie ewentualnie szukać jeszcze powodu usterki?