Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?  (Przeczytany 3051 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
[MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« dnia: Maj 20, 2015, 20:34:01 »
Jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów w C5 MkI? Jak włożę jakieś używane, to przebieg się zsumuje, zapisze ten gdzie jest większy czy jeszcze co innego? Muszę wymienić silniczek obrotomierza w swoich zegarach, ale trafiły się w dobrej cenie całe z V6 BVA i zastanawiam się czy to bebeszyć. Jednak pamiętam o ww problemie. Jak to jest w końcu?
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Wojtek Konefał

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 094
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.0 163km tourer.
  • Zainteresowania: motoryzacja wedkarstwo itd
  • Miejscowość: Lubin
Odp: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 20, 2015, 22:05:04 »
Witam,
 tato jakiś czas temu też miał problem z zegarami z prędkościomierzem i podjechaliśmy do kolegi, który posiadał c5 2.0 HDi . Tato miał przebieg około 160tyś.km a kolega ponad 250 tyś.km i te 250 tyś.km zostało na cyferblacie z przebiegiem:( Potem tato kupił gdzieś licznik z mniejszym przebiegiem i nie pomogło:( Wymienił sam silniczek i pogodził się z tym ,że ma nalatane prawie 100tyś.km więcej nie w rzeczywistości
gdy Cię d..a boli od jeżdżenia, kup Sobie citroena:))

Offline Patryk Stalski

  • KC Emeryt
  • Administrator Globalny
  • ******
  • Wiadomości: 7 933
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: B8 1.8 TSI
  • Zainteresowania: komputery, motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 21, 2015, 01:38:52 »
Zawsze nadpisuje wyższy przebieg, zależnie czy taki ma BSI, czy licznik, zasysa w jedną lub w drugą stronę ;)
Pozdrawiam

Klubowa Emerytura...

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 21, 2015, 08:11:56 »
czyli znaczy to że jak np będę chciał założyć inne zegary ( z nieznanym przebiegiem ) i jak u mnie jest np 220tys km a w liczniku np 195tys to się zsumuje do tego do było czy do tego nowego licznika , a jak np w innym liczniku będzie 350tys to się zsumuje do tego z innego licznika ?? co ma 350tys czy ustawi się do tego co było oryginalnie czyli 220tys

trochę to bez sensu, ale ....
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 21, 2015, 09:01:34 »
Po co takie "filozofie", bez sensu...
Masz powyżej post wyjaśnienie Patryka - czytaj ze zrozumienieniem.

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 22, 2015, 07:47:24 »
wszystko niby się zgadza, ale zastanawia mnie jeden fakt, citroen którego mam teraz na pierwszym przeglądzie technicznym w Polsce miał wpisany przebieg 212tys ( 05.2014r), ja go kupiłem teraz w kwietniu to miał 191tys ( wskazanie licznika ), więc pytanie :  po co ktoś cofał licznik i to jawnie o tak niewiele km, abo został wymieniony licznik , więc jak np był licznik wymieniony to jakim sposobem BSI przypisało mniejszy przebieg niż był .

druga sprawa to że w LEXIA w historii czytania silnika jest zapis : " Dane nieważnie kalkulatora silnika " , za bardzo nie wiem o co w tym chodzi
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: [MkI] - jak to w końcu jest z tą wymianą zegarów?
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 22, 2015, 10:30:48 »
po co ktoś cofał licznik i to jawnie o tak niewiele km

Bo przebieg poniżej 200 tyś km lepiej wygląda niż powyżej...