Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha  (Przeczytany 2208 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« dnia: Kwiecień 03, 2015, 20:09:12 »
Pojawił się przeciek woków elektrozaworka ha z przodu. Kiedyś już miałem taki przypadek: koroduje (i kruszy się) pierścień podtrzymujący uszczelnienie. Wtedy miałem zapasowy zaworek...
Wiem, ze wszelkie próby uszczelnienia "na gwincie" (taśma teflonowa itp.) przy tych ciśnieniach i temperaturze nie zdają egzaminu. Może ktoś z Was ma jakiś skuteczny sposób? O nowym zaworku trzeba niestety zapomnieć...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Ireneusz Luciński

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 502
  • Skąd: Ożarów Mazowiecki
  • Posiadany samochód: XM - ZPJ , XUD11BTE...........
  • Zainteresowania: elektronika komputery pojazdy
  • Miejscowość: Ożarów Mazowiecki
Re: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2015, 17:04:57 »
Wymieniamy tylko korpus z innego el. zaworu - z uszkodzoną cewką można dostać za bezcen .

Dodatkowo fotki korpusu zaworu .
Pozdrawiam
Ireneusz Luciński
xx lat temu była Simca Aronde , teraz XM - ZPJ , XUD11BTE break
[email protected]

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 06, 2015, 13:36:25 »
Dzięki za poradę. Wprawdzie (do tej pory) nigdy nie udało mi się rozkręcić zaworka. Zawsze kończyło się to urwaniem materiału (stopu aluminiowego) mniej więcej przy końcu gwintu, pomimo wcześniejszego "namaczania" całosci w pepsi, oleju napędowym itp. No cóż, będę próbował dalej, jeśli uda mi się gdzieś zdobyć zaworek z nie uszkodzonym kołnierzem...
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Zbigniew Patelski

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 992
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: XM 2.1 TD 1995
  • Miejscowość: Warszawa
Re: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 06, 2015, 15:08:39 »
Ojciec to ze dwa razy rozbierał. Nie urwał, ale mówi że ciężko szło, bo to jest na jakiś uszczelniacz skręcone. Trzymał część z oringiem w nasadce, za tę drugą kręcił. Poszło bez moczenia ani podgrzewania.
ja: XM 2.1TD [XUD11ATE] BVA 95'
XM Break V6 24V [ES9J4] BVA 97' (trwa remont blach)
ojciec: XM V6 12V [ZPJ] BVM 96'

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Re: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 07, 2015, 10:20:45 »
Dużo dobrego słyszałem o tym uszczelniaczu: http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802627026945 może warto tym spróbować uszczelnić na gwincie?

Offline Wojciech Łapiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 228
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 tourer 2.0 hdi 2015, Peugeot 407 SW 2.0 hdi 2009
  • Zainteresowania: podróże, wędkarstwo, fotografia
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 07, 2015, 23:26:08 »
Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Dużo dobrego słyszałem o tym uszczelniaczu: http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802627026945 może warto tym spróbować uszczelnić na gwincie?

Też myślałem o tej metodzie, tylko (moim zdaniem) trudno byłoby całkowicie odtłuścić blok HA, nawet demontując go z auta.  Podobno istnieją takie preparaty, które można stosować nawet na zatłuszczone powierzchnie; nie wiem, czy loctite do nich należy. Spróbuję skontaktować się z przedstawicielem.
dawniej: Xantia Break 1,9 td
             Safrane 2,3 Si
             Nevada 2,1 D
             R 11 1,7
             Visa 1,9 d

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 215
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Re: Mk II - przeciek wokół elektrozaworka ha
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2015, 17:29:48 »
Cytuj

Daniel Wolny napisał:
Dużo dobrego słyszałem o tym uszczelniaczu: http://www.loctite.pl/wyszukaj-produkt-6523.htm?nodeid=8802627026945 może warto tym spróbować uszczelnić na gwincie?


Ja go używam. Uszczelnia świetnie, trzyma też wystarczająco. Wbrew opisowi da radę tym uszczelniac gwinty również o większej średnicy - jak uszczelniałem obudowę filtra LPG, z tym że wytworzone uszczelnienie BARDZO skutecznie blokuje możliwość wykręcenia. :) Żeby rozkręcić musiałem wymontować całość z pojazdu i zamontowac w imadle.
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91