Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Blokada koła zamachowego 2.1TD + 4HP18 - jak?  (Przeczytany 2442 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Kluba

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 100
  • Skąd: Milicz
  • Posiadany samochód: 2CV6, XM, Focus i Uno :D
  • Miejscowość: Milicz
Blokada koła zamachowego 2.1TD + 4HP18 - jak?
« dnia: Wrzesień 15, 2015, 19:10:41 »
Witam.
Prosto z mostu, jak zablokować wał korbowy/koło zamachowe w 2.1TD z automatem 4HP18?

We wszystkich pozostałych 2.1TD w manualu sprawa była prosta, bolec w otwór pod rozrusznikiem i można było bezpiecznie odkręcić koło pasowe osprzętu, ale w automacie w miejscu gdzie manual ma otwór w kole zamachowym, jest pusta przestrzeń. Natomiast mam taką klapkę plastikową u samej góry skrzyni na łączeniu z silnikiem, z napisem "Step2" (krok 2) i widzę w niej zęby + najwyraźniej specjalne wycięcie do blokowania. Sprawdziłem wszystkie instrukcje jakie mam i nigdzie nie znalazłem jak się zmienia rozrząd w tym %#^$ automacie, znalazłem tylko numer przyrządu jak poniżej - teoretycznie powinno to podpasować, ale jest problem. Ten przyrząd powinno się przykręcić a u mnie w bloku silnika jest co prawda taki nadlew gdzie teoretycznie mógłby być otwór, ale żadnego otworu z gwintem czy bez nie ma. Krótko mówiąc, ani bolcem, ani takim przyrządem nic nie zrobię chociaż wszystko wskazuje na to, że jednak jakoś blokuje się koło zamachowe pod tą plastikową klapką.
2CV6 Club '85 • XM 2.1TD Pallas '91 • XM 2.1TD automat '98 • XM 2.1TD Break '98

Offline Roman Suchara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 169
  • Skąd: Orzesze
  • Posiadany samochód: Xm 2.1td aut.exl.Xantia2hdi,C5
  • Zainteresowania: wino,po nim śpiew
  • Miejscowość: Orzesze
Odp: Blokada koła zamachowego 2.1TD + 4HP18 - jak?
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 18, 2015, 12:55:01 »
Witam.
Prosto z mostu, jak zablokować wał korbowy/koło zamachowe w 2.1TD z automatem 4HP18?

We wszystkich pozostałych 2.1TD w manualu sprawa była prosta, bolec w otwór pod rozrusznikiem
W moich dwóch automatach było tak samo(1992r i 1998r).Otwór ZA rozrusznikiem(tuż przy wejściu wlewu oleju do bloku) i otwór w kole zamachowym (blaszanym),wiec szukaj za rozrusznikiem,a nie pod.
Pozdrawiam
Roman Suchara
Śp.Xm 2,1td 92 kombi
XM 2,1td 98r aut.exclusive
Xa2 hdi.99r excl.
,C5.