Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [Mk1] Lewarek zmiany biegów  (Przeczytany 1507 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mateusz Jagieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008 11r 2.0hdi, C3 1.6ehdi 16r
  • Zainteresowania: Francuska motoryzacja
  • Miejscowość: Łańcut
[Mk1] Lewarek zmiany biegów
« dnia: Październik 09, 2015, 18:46:52 »
Witam

Nareszcie zostałem posiadaczem C5-ki. Auto zakupiłem od forumowicza. Pierwszy problem, który mnie nurtuje to ciężko powracający lewarek zmiany biegów z 5-ki. Wogóle jeżeli lewarek jest w położeniu neutralnym to wg mnie zbyt ciężko chodzi. Pytanie czy to tylko linki, czy grubsza sprawa.

Offline Mirosław Grablowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso EX 2.0HDI,150koni,2014r.
  • Miejscowość: Banino
Odp: [Mk1] Lewarek zmiany biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 10, 2015, 20:34:23 »
Witam. Spróbuj może na początek ściągnąć mieszek i przesmarować tą plastikową kulkę.

Offline Mateusz Jagieliński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 104
  • Skąd: Łańcut
  • Posiadany samochód: Peugeot 5008 11r 2.0hdi, C3 1.6ehdi 16r
  • Zainteresowania: Francuska motoryzacja
  • Miejscowość: Łańcut
Odp: [Mk1] Lewarek zmiany biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 11, 2015, 18:55:39 »
Zauważyłem że jak wrzucam V bieg i robie to bardziej "zamaszystym łukiem" :) to później dużo lżej powraca na luz. Nie wiem dlaczego tak jest, ale działa, choć mimo wszystko i tak trzeba będzie coś z tym zrobić

Offline Marcin Purcell

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 187
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Posiadany samochód: C5
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: [Mk1] Lewarek zmiany biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 11, 2015, 21:56:29 »
Zacierają się cięgna między drążkiem a mechanizmem wybieraka w skrzyni biegów (jeśli dobrze pamiętam to dokładnie górne cięgno). Metoda na szybko - odpiąć cięgna od wybieraka (nad przekładnią kierowniczą, po lewej stronie, nadusić przycisk na łączniku cięgna i schodzi z kulki) , podciągnąć do góry, zsunąć mieszki ochronne i napuścić do środka (między cięgno a pancerz) oleju silikonowego (żaden WD40 czy CX, tylko olej w butleczce) przy pomocy strzykawki z igłą (może być gruba)
Najlepiej wyjąć mechanizm dżwigni zmiany biegów razem z cięgnami z auta i rozebrać to na warsztacie, ale do tego trzeba wydech zrzucić.