Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Samodzielna wymiana przewodu od pompy lhm - pytanie  (Przeczytany 2525 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Kiniorski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C8,XM
  • Miejscowość: Wrocław
Samodzielna wymiana przewodu od pompy lhm - pytanie
« dnia: Wrzesień 11, 2015, 20:38:04 »
Witam Koledzy. No i nacieszyłem się całe dwa dni moim nowym nabytkiem ( ES9J4)  8) . Xm był na tyle kulturalny że "wylał" się pod domem.
Puścił przewód (WS) który idzie od pompy lhm do pierwszej "kuli" pod silnikiem koło rury wydech. - wybaczcie laickie nazewnictwo ,dopiero ogarniam co jest czym.  Mam zamiar jutro wykręcić ten przewód i spróbować go wkręcić jeszcze raz może się uszczelni , ale nie wiem czy nie zejdzie cały płyn? Na wszelki wypadek podniosłem go na max i podłożyłem kobyłki na przód.  Drugie pytanie , jak później odpowietrzyć ten odcinek?
------------------------
Szybko się douczyłem i to przewód przy konżektorze.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2015, 21:09:09 wysłana przez Paweł Kiniorski »

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Samodzielna wymiana przewodu od pompy lhm - pytanie
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2015, 08:14:44 »
Jak mocno cieknie? Te przewody najczęściej pękają, wywalając cały płyn w dość krótkim czasie, a o podniesieniu samochodu na najwyższą wysokość nie ma mowy. Po wymontowaniu sprawdź go przede wszystkim w miejscach mocowania - takie metalowe kołnierze z gumą w środku, szukaj przetarć, pęknięć itp.
Nie wiem, którą masz wersje konżektora, ale jeśli masz wersję z gumową uszczelką, i stamtąd cieknie, to sprawdź też ją - siedzi w gnieździe przewodu. Jeśli masz nowszą wersję, to uszczelnienie będzie takie, jak przy pompie, czyli metal-metal (tak przynajmniej jest w Xantii).
Wybij też sobie z głowy założenie tam przewodu miedzianego - rozerwie go w niedługim czasie. Wymiana tylko na stalowy (pewnie tylko używka), lub dorobienie przewodu metalowo-gumowego w zakładzie hydrauliki siłowej. Ja za taki dorobiony przewód + redukcje płaciłem 100 złotych, ale to było do XM-a 2.1TD z pompą jednosekcyjną.

Offline Paweł Kiniorski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C8,XM
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Samodzielna wymiana przewodu od pompy lhm - pytanie
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2015, 08:38:18 »
Dziękuję za szybką odpowiedź.  Leje się ciurkiem , ale jeszcze udało mi się podnieść auto do góry, chciałem wyprowadzić płyn w układ żeby cały nie wyleciał(mam nadzieję że antyopad go zatrzyma). Przewód raczej metal w metal jak w zaciskach hamulcowych. Zaraz go wykręcam zobaczymy. Zaobserwowałem jeszcze jedną niepokojącą rzecz , jak patrzyłem skąd leci to widać że płyn wyciekający z przewodu jest z mikro opiłkami , pompa ?
------------------- EDIT

Przewód zmieniony - działa ,nie leci. Wygląda na to że przewód minimalnie pracował w gnieździe i się minimalnie wytarł. Naprawdę długo trzeba się przyglądać żeby dostrzec różnice. Trochę to przerażające jak nie wiele potrzeba.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 13, 2015, 21:44:34 wysłana przez Paweł Kiniorski »

Offline Robert Mulewicz

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 788
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Nissan Terrano 3.0, C4 1,6HDI coupe Były:MG TF 1.8 16v ,XM V6 Zender,Saxo VTS, Renault Laguna GT 2.0 16v. CX25TRD Turbo II 1987 oraz wiele innych citroenów
  • Zainteresowania: szerokie
  • Miejscowość: Kraków
Odp: Samodzielna wymiana przewodu od pompy lhm - pytanie
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2015, 21:57:37 »
Dlatego właśnie jest ważne by przy wymianie poprzykręcać wszystkie uchwyty trzymające ten przewód.Musi być sztywny żeby nie pracował.
2,5 td-najgorszy parch wśród XM-ów