Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: dodatek oleju 2T do ropy,czy ktoś to dodaje przy paliwie nisko siarkowym.  (Przeczytany 3734 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
Witam tak jak w pytaniu niektórzy moi znajomi ze starymi dieslami 1,9 sdi 1996-1999 rok dodają olej dwusuwowy w stosunku 1-200 jak zatankują ropę o niskiej zawartości siarki (która to ponoć poprawia smarowanie) czy ktoś z was robi coś takiego z powodu częstych awarii pompy paliwa w 2,0 hdi


mam bańkę oleju co pozostała po skuterze wiec czekam na wypowiedzi
Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox

Offline Robert Magiera

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 760
  • Skąd: Tarnów
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI
  • Miejscowość: Tarnów
Owszem dolewałem 100ml na bak co dwa-trzy tankowania. Teraz dolewam specyfik kleen-flo. Nie pamiętam symbolu tego specyfiku.

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
Na forum peugeota jest dosc rozbudowany watek na ten temat i generalnie jest to zalecane. Ja dodaje KleenFlo i tez zdaje egzamin. Majac poprzednia xsare 2.0 hdi na siemensie po 20 tkm na dnie filtra paliwa bylo sporo opilkow, po tym wyczytalem i zaczalem stosowac KleenFlo i po kolejnych 20 tkm i wymianie filtra opilkow juz nie bylo. Stad wnioskuje, ze ten preparat sie spisuje
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
no i dolałem wprawdzie inny (czerwony najzwyklejszy mineralny) niż najczesciej stosowany i w innych proporcjach bo 1:180 około 330 militrów  na pełny zbiornik,dopiero co wróciłem ze stacji wiec efektów brak i pytanie czy cokolwiek widzialne lub słyszalne,jutro jazda 50 km w sumie wiec coś więcej będzie wiadomo.
Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox

Offline Artur Bryński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 456
  • Skąd: Turek
  • Posiadany samochód: Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
  • Zainteresowania: motoryzacja, komputery
  • Miejscowość: Turek
cudow sie nie spodziewaj, powinien miec troszke bardziej miekka prace i tyle. Wazniejsze jest, ze pompa jest dobrze smarowana i sie nie wyciera i nie rzuca opilkami po ukladzie
Renault Laguna 3ph1 2.0 DCI Initiale
Citroen C4 Picasso 1.6 HDI 109 `10r.
Peugeot Boxer 2.8 HDI `05r.
Citroen Jumper 2.8 HDI `06r.

Offline Joanna Luty

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 690
  • Posiadany samochód: citroen C5 MKII HDI,xsara picasso 04 2.0 HDI
Ja stosuję w obydwu cytrynach,szoku nie było :) ale rzeczywiście pracuje bardziej miękko. Podobno zwiększanie proporcji bardziej niż 1-200 nie zdaje egz,tzn nie smaruje bardziej a bardziej zagęszcza. Ponoć optymalne proporcej to 1:200-300
W c5 sporo klubowiczów stosuje. Nie zaleca sie syntetyku,zaleca sie semisyntetyk (ja stosuje orlen 2t semi)

Offline Krzysztof Dorynek

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Stoke on Trent Wielka Brytania
  • Posiadany samochód: Xsara Picasso 2.0 HDI Exclusive/Peugeot 206 1,6 16v/Fiat scudo/Expert hdi(dw10cd)
  • Zainteresowania: naprawa komputerów,filmy sf
  • Miejscowość: Stoke on Trent Wielka Brytania
no i wróciłem po pierwszej jeździe do pracy,na początku efektu żadnego po prostu nic,ale w drodze powrotnej zaraz po uruchomieniu silnik rzeczywiste inaczej chodził zamiast tego charakterystycznego klekotu wychodził dziek bardziej klak klak i wibracje minimalnie mniejsze bo plastik który czasami się odzywał milczy,większa elastyczność silnika ale odczuwalna dopiero na wyższych biegach 4 (kilkuset metrowy podjazd gdzie nigdy nie udało mi się przy 4 biegu na szczyt podjechać)tym razem pedał przyspieszenia był może na 80 procent wciśnięty i 5 bieg tak samo na autostradzie ani razu nie redukowałem a przez 3 tygodnie wcześniej musialem kilka razy na tej samej trasie redukować,ale są i wady dolewki oleju komputer pokazuje bardziej rozstrzelone wyniki,chodzi o to ze już niedaleko domu (wiec silnik jest rozgrzany ma 3 kreski) ta sama predkosc (bo są kamery) podczas zjazdu pokazywał mi 200-200 mil na galon dziś mi pokazał 999 mil na galon a na innych zjazdach gdzie bardzo podobnie używam biegów bez gazu  wydłużał milarz o 20-50 procent,podczas jazdy w czasie przyspieszania i jazdy na tempomacie nie widzę żadnej różnicy średnia predkosc dziś po trasie wyszła w granicach błędu pomiarowego.
Skoda 120 89r w trakcie renowacji

Diagbox