Problem dotyczy xsary 1,6 16V . Po awarii i wymianie pompy paliwa ( zamiennik ) xsara zaczęła bardzo dużo palić . A bardziej konkretnie to wysokie spalanie jest tylko przy kręceniu silnika powyżej 2500 obrotów , do tej granicy wszystko wydaje się być normalnie . Wcześniej spalanie przy normalnej jeździe ( bez oglądania się na obrotomierz ) na poziomie 6-6,5 l. trasa , miasto 9-10 l. . Obecnie trasa 6,5 – 7,5 a miasto to już 14-15 l. Przy wymianie pompy mechanik postanowił też wyczyścić przepustnicę ( ? ) . Po tej naprawie były problemy z wolnymi obrotami raz 800 raz 1000 ale po jakimś czasie to się wyrównało i teraz ładnie trzyma te 800 . Ciekawostką jest odpalanie auta przed xsara paliła na dotyk , teraz albo trzeba dłużej przytrzymać albo odpalać na dwa razy , raz żeby tylko zakręcił rozrusznik , dosłownie wystarczy chwilka i za drugim razem już tak jak było wcześniej . Fachowiec sugeruje mi wymianę sondy przed katalizatorem ale tak jakoś bez przekonania że to coś poprawi , sonda podobno co prawda mieści się w jakiejś tam tolerancji ale i tak mówi że od tego by zaczął zabawę . Może ktoś spotkał się z podobnym problemem i jest wstanie coś podpowiedzieć .