Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana gum i łączników stabilizatora  (Przeczytany 6323 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Wymiana gum i łączników stabilizatora
« dnia: Wrzesień 25, 2013, 22:09:54 »
Chciałbym się za to sam zabrać, pytanie do tych co wymieniali te elementy. Jakies sugestie? Na co uważać? Jak zwykle pytanie o dokręcanie czy trzeba z odpowiednim momentem czy można na oko? Gumy stabilizatora to ponoć łatwo się wymienia, a łączniki można bez podnoszenia auta wymienić pojedyńczo? Czy ucieka stabilizator po rozkręceniu?
Proszę o wszelkie rady, będą mi pomocne.

Offline Wojciech Smagowicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 314
  • Skąd: Kraków / Stuttgart
  • Posiadany samochód: Chwilowo bez Cytrynki
  • Miejscowość: Kraków / Stuttgart
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 26, 2013, 13:28:34 »
Nie dawno robiłem sobie "dobrze" ;) - w warunkach podjazdu do domu - nawet nie garażowych.

Łączniki stabilizatora wymienia się całkiem łatwo - podnosząc tylko jedną stronę i SOLIDNIE opierając autko - nie na podnośniku!  Wtedy możesz podnośnikiem podłożonym pod wahacz manewrować wysokością aby łącznik nie był obciążony.

Bez flexy (szlifierki kątowej) i wd-40 nie podchodź :(
Szczególnie dolna śruba łącznika lubi się zapiekać i zachodzić brudem - prędzej wyrobisz otwór na imbusa w gwintowanej końcówce łącznika niż odkręcisz, albo śrubę poluzujesz o 1-2 obroty i koniec :( trzeba ciąć...

Gumy stabilizatora - ja wymieniałem razem z gumami wahacza... - obejma je mocująca jest umocowana tą samą śrubą co tył wahacza. Uniosłem cały przód i go solidnie oprałem na podstawkach (drewnianych pniaczkach :) )  podstawionych pod przednie mocowania wahaczy (Nie same wahacze !!!).

Aby sobie zapewnić większą swobodę ruchu McPersona ścisnąłem resory (pas transportowy TIR-owski - 2 sztuki na 1 resor - dla bezpieczeństwa) - to nie jest konieczne.
Niezbędny za to   jest choćby częściowy demontaż plastykowego nadkola.

Następnie wykręcasz długą śrubę mocująca tył wahacza oraz obejmę stabilizatora. Obejma z drugiej strony ma występ, który ma wejść w uchwyt. Wyjmuje się łatwo, ze względu na (piiii...) dostęp i trudność manewrowania pakietem (wahacz- guma stabilizatora-stabilizator) poprawne zaskoczenie tego występu jest  męczące, ale wykonalne.
Guma stabilizatora ma być ułożona wypłaszczeniami góra - dół i rozcięciem do przodu.
Jak zaskoczy to skręcasz całość - wstępnie!

Stawiasz auto na kołach i dopiero wtedy śruby dociągasz solidnie.
Wojciech Smagowicz

Offline Mateusz Zamojski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 281
  • Skąd: CK
  • Posiadany samochód: Xsara II Break 2001r
  • Miejscowość: CK
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 20, 2013, 17:07:15 »
Ja u siebie wymieniałem gumy stabilizatora i drążki stabilizatora, i wszystko poszło gładko. Nie musiałem używać żadnych szlifierek.

Offline Marek Marecki

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 506
  • Posiadany samochód: Citroen Xsara 1,4i + LPG 1999r
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 21, 2013, 22:30:08 »
A możesz opisać jak wymieniałeś także? Szczególnie gumy stabilizatora bo chciałem je w pierwszej kolejności wymienić.

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 21, 2013, 22:44:11 »
Panowie a podpowiecie czy drążki i końcówki drążków można wymienić samemu w garażu? Końcówki to myślę, że nie ma problemu, ale mam do wymiany jeszcze sam drążek, jak wygląda jego wymiana?
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Wiesław Graban

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Zarośle Cienkie k/Torunia
  • Posiadany samochód: Był Citroen Xsara II Break 2.0 HDI 109KM automat z 2004: jest Smart Fortwo 0,8 cdi z 2000 który miał 41KM a teraz ma 59KM
  • Miejscowość: Zarośle Cienkie k/Torunia
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 22, 2013, 10:24:15 »
Właśnie wymieniłem łączniki stabilizatora na łączniki firmy DASSEL - po niecałe 20 zł sztuka. Z lewej strony niestety nie obyło się bez kątówki.
Zobaczę na ile to jest faktycznie "niemiecka" jakość.
Miałem Lemforder wytrzymały niecałe 30kkm a kosztowały 4x więcej za sztukę.
Spalanie Smart Fortwo 450 cdi 59KM

Offline Mateusz Cozac

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Tychy
  • Posiadany samochód: Xsara I VTS 1,8 8v 97r LPG
  • Miejscowość: Tychy
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 23, 2013, 22:49:59 »
Cytuj

Filip Presz napisał:
Panowie a podpowiecie czy drążki i końcówki drążków można wymienić samemu w garażu? Końcówki to myślę, że nie ma problemu, ale mam do wymiany jeszcze sam drążek, jak wygląda jego wymiana?

Można samemu, ale jak wykręcasz końcówki drążków zapamiętaj   ile obrotów robisz wtedy uda się bez zbieżności:) ja tak robię i jest ok:)

Offline Filip Presz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 622
  • Posiadany samochód: Xsara II, C4 II
Re: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 23, 2013, 22:56:50 »
Jedna końcówka jest zapieczona, jak wygląda wymiana drążka + końcówki?
Xsara II 1.6 16v 2004r.
Citroen C4 II 1.6 VTi 2014r.

Offline Paweł Mrozowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 116
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Xsara II 1.4 2003 TU3JP KFW
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: Wymiana gum i łączników stabilizatora
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 06, 2016, 20:42:36 »