witam,
podlacze sie pod ten watek bo mam podobny objaw w mojej 4hp20 jak zalozyciel watku.
Na zimnym oleju dziala idealnie plynnie przerzuca w gore i redukuje w dol bez zadnego szarpania natomiast jak juz sie olej rozgrzeje to przy redukcji z 3 na 2 i z 2 na 1 czuc uderzenie tak jakby miala problem z wrzuceniem. Im dluzej jezdze po miescie tym mocniejsze jest to uderzenie. Ostatnio wymienilem statycznie olej wiec tylko czesc i subiektywnie wydaje mi sie, ze sie poprawilo ale nadal po nagrzaniu czuc uderzenie przy redukcji tylko juz mniej gwaltowne. Przejade kilkaset km i wymienie drugi raz to bede mial pewnosc, czy pomoglo czy nie. Olej wymienilem bo pierwsze skojarzenie bylo takie, ze olej po rozgrzaniu ma gorsze wlasciwosci i tutaj jest problem - tak jak zalozyciel tego watku. Moja MkI ma przebieg 164k km i podejrzewam, ze to byla pierwsza wymiana oleju w skrzyni jaka ja spotkala - wczesniej nie wnikalem poniewaz wyszedlem z zalozenia, ze skoro citroen twierdzi, ze sie nie wymienia to wymieniac nie trzeba. O chlodnicy nie pomyslalem ale moze to nie jest taki zly pomysl? Gdzies kiedys czytalem, ze dodatkowa chlodnica znacznie zwieksza zywotnosc asb.
Moze ktos znajdzie cos ciekawego w tym temacie. Bede sledzil z ciekawoscia ten watek
pozdrawiam