A więc, dziś jest piątek, soł.
Pojechałem na wymianę oleju metodą dynamiczną. Bardzo się tego bałem, gdyż nie lubie oddawać auta w obce ręce, ale jak dojechałem warsztat okazał się bardzo ładny, czysty, schludny.
Zapoponowano mi kawe, herbate.
Fotel kierowcy otrzymał pokrowiec, kierownica i gałka została owinięta stretchem. Także czysto - fajnie, ja jestem na to przeczulony.
Zanim wjechałem na stanowisko robocze, przejazdzka z szefem, kontrola skrzyni. Wsio ok, podpis i wjazd na serwis.
Najpierw kontrola oleju - okazało się że jest troche za dużo. Był coś między brązowym a brunatnym - czyli musiałbyć wymieniany.
W takim razie zrobiono płukankę, po czym przetłoczono świeży olej. Zużyto wszystko co przywiozłem (11l). Na koniec kontrola stanu.
Kolejnym krokiem była adaptacja skrzyni, przed uprzednio wykasowaniem licznika zużycia oleju. Jazda z laptopem, kontrola parametrów.
Okazało się!! że moim problemem (rozłaczajacy sie lockup 3-4 bieg, po jezdzie po wzniesieniu) jest to że skrzynia pracuje w złym trybie.
Powinna pracować w adaptacyjnym, a później w Eco1, lub Eco2. A ona się przełącza w tryb jazdy pod górkę.
Przy zjezdzaniu z gorki lockup na 3-4 biegu sie zapina!
I teraz pytanie - gdzie są czujniki nachyłu auta? Gdzie mogę w diagboxie podejrzeć parametry z czujnika nachyłu?
Auto poprawnie blokue hamulec na 3 sekundy przy pochyle do przodu i do tyłu.
Jesli dane z czujnikow beda ok ,zostaje zmiana oprograowania w skrzyni.