Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1  (Przeczytany 10239 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #25 dnia: Wrzesień 09, 2016, 14:06:54 »
Po wymianie statycznej skorygowałeś licznik przebiegu zużycia oleju o odpowiedni % ?

Offline Paweł Kempiński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 192
  • Skąd: Kalisz
  • Posiadany samochód: Był C5 Hatchback 2.0 Hdi 2003r; C5 Hatchback 2.0 Hdi 2007r, Excl. Jest: C5 X7 Tourer '10 2.0 163KM
  • Miejscowość: Kalisz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #26 dnia: Wrzesień 09, 2016, 14:33:04 »
Tak, była robiona korekta Digbix'em.

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #27 dnia: Wrzesień 09, 2016, 14:35:58 »
A więc, dziś jest piątek, soł.


Pojechałem na wymianę oleju metodą dynamiczną. Bardzo się tego bałem, gdyż nie lubie oddawać auta w obce ręce, ale jak dojechałem warsztat okazał się bardzo ładny, czysty, schludny.
Zapoponowano mi kawe, herbate.


Fotel kierowcy otrzymał pokrowiec, kierownica i gałka została owinięta stretchem. Także czysto - fajnie, ja jestem na to przeczulony.
Zanim wjechałem na stanowisko robocze, przejazdzka z szefem, kontrola skrzyni. Wsio ok, podpis i wjazd na serwis.
Najpierw kontrola oleju - okazało się że jest troche za dużo. Był coś między brązowym a brunatnym - czyli musiałbyć wymieniany.
W takim razie zrobiono płukankę, po czym przetłoczono świeży olej. Zużyto wszystko co przywiozłem (11l). Na koniec kontrola stanu.


Kolejnym krokiem była adaptacja skrzyni, przed uprzednio wykasowaniem licznika zużycia oleju. Jazda z laptopem, kontrola parametrów.


Okazało się!! że moim problemem (rozłaczajacy sie lockup 3-4 bieg, po jezdzie po wzniesieniu) jest to że skrzynia pracuje w złym trybie.
Powinna pracować w adaptacyjnym, a później w Eco1, lub Eco2. A ona się przełącza w tryb jazdy pod górkę.
Przy zjezdzaniu z gorki lockup na 3-4 biegu sie zapina!




I teraz pytanie - gdzie są czujniki nachyłu auta? Gdzie mogę w diagboxie podejrzeć parametry z czujnika nachyłu?
Auto poprawnie blokue hamulec na 3 sekundy przy pochyle do przodu i do tyłu.
Jesli dane z czujnikow beda ok ,zostaje zmiana oprograowania w skrzyni.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2016, 14:57:22 wysłana przez Łukasz Bakalarczyk »

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 i dziwny temat w 2.7HDI :)
« Odpowiedź #28 dnia: Wrzesień 09, 2016, 15:03:36 »

Dodam, że 3 tygodnie temu wymieniłem olej statycznie - niestety poprzedni właściciel tego chyba ani razu nie robił -olej wyglądał jak smoła. Po tej wymianie skrzynia chyba zachowuje się gorzej. Samochód obecnie ma przebieg 164kkm. Czy ktoś mi może powiedzieć co to mogą być za problemy i polecić warsztat w okolicach Kalisza/Ostrowa Wlkp.?
Jutro muszę pokonać 270km i obawiam się czy wrócę do domu...


Jak miałeś błąd skrzyni to juz poważnie. Jutro te 270km mysle ze zrobisz, ale kto wie czy nie w trybie awaryjnym.
Skoro olej był jak smoła, to powinieneś zrobić wymianę dynamiczną. Teraz sie syf rozrzedzil i pewnie conieco pozatykało

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #29 dnia: Wrzesień 09, 2016, 16:18:24 »
... Teraz sie syf rozrzedzil i pewnie conieco pozatykało

Jak "rzadsza" ciecz może zatkać coś jak do tej pory nic nie było....
Wypracowane zawory, są nieszczelne i tyle....gęsty olej "uszczelniał", rzadszy już nie...


Kolejnym krokiem była adaptacja skrzyni, przed uprzednio wykasowaniem licznika zużycia oleju. Jazda z laptopem, kontrola parametrów.


A kolejność ataptacja przed zerowaniem - to do dupy, chyba że nie wykonana została właściwa adaptacja pracy skrzyni....poza tym skrzynia jest autoadaptacyjna, przy zwykłej jeżdzie "zmienia nawyki".

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #30 dnia: Wrzesień 09, 2016, 17:12:08 »
... Teraz sie syf rozrzedzil i pewnie conieco pozatykało

Jak "rzadsza" ciecz może zatkać coś jak do tej pory nic nie było....
Wypracowane zawory, są nieszczelne i tyle....gęsty olej "uszczelniał", rzadszy już nie...


Kolejnym krokiem była adaptacja skrzyni, przed uprzednio wykasowaniem licznika zużycia oleju. Jazda z laptopem, kontrola parametrów.


A kolejność ataptacja przed zerowaniem - to do dupy, chyba że nie wykonana została właściwa adaptacja pracy skrzyni....poza tym skrzynia jest autoadaptacyjna, przy zwykłej jeżdzie "zmienia nawyki".


Rzadsza ciecz jak to nazwałeś - nowa, ma lepsze włąściwości czyszczące, zrobiła się grudka i tyle.
Co ma uszczelniać? Od uszczelniania są uszczelniacze i uszczelki.


Najpierw zerowanie, pozniej adaptacja. Tak było zrobione.



Wracajac do tematu

Skad skrzynia dostaje info nt. katu nachylenia auta? Skad skrzynia wie ze jedziemy pod gorke? Geometria zawieszenia ma cos do tego?
Gdzie sa czujniki nachylenia?

Offline Krzysztof Kaźmierczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 600
  • Skąd: Brzeg
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 RXH 2.0 BlueHDI 180 KM EAT6
  • Miejscowość: Brzeg
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #31 dnia: Wrzesień 09, 2016, 17:55:56 »
Mi się wydaje, że w hydrowozach jest żyroskop i stąd jest informacja czy jedziemy pod czy z górki...

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #32 dnia: Wrzesień 09, 2016, 18:03:16 »
Pewnie tak.
Pytanie czy jeden, czy dwa i gdzie On jest umiejscowiony :)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #33 dnia: Wrzesień 09, 2016, 20:46:20 »
Żyroskop i GPS razem wzięte mówią "gdzie" jedziesz.... :D

Masz czujnik obrotów skrzyni na wejściu i wyjściu, mierzony moment od silnika (obliczony z  pracy wtrysku) oraz moment "żądany" od wciskania pedału gazu. Reszta zaprogramowana w sterowniku skrzyni....

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #34 dnia: Wrzesień 09, 2016, 20:55:03 »
Żyroskop i GPS razem wzięte mówią "gdzie" jedziesz.... :D

Masz czujnik obrotów skrzyni na wejściu i wyjściu, mierzony moment od silnika (obliczony z  pracy wtrysku) oraz moment "żądany" od wciskania pedału gazu. Reszta zaprogramowana w sterowniku skrzyni....


Super.


Gdzie jest żyroskop?


Czujniki obrotow wiem, ale jaki to ma związek z żyroskopiem i wzniesieniem?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #35 dnia: Wrzesień 09, 2016, 22:29:46 »
Czy temat i problemy są na żarty? Tak sie tylko pytam i znikam.....

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #36 dnia: Wrzesień 09, 2016, 23:02:26 »
Nie. Poważnie.. 

Offline Tomasz Nowak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 678
  • Skąd: Gorzow Wlkp.
  • Posiadany samochód: C6, BX_4x4_TCT, XM_Ambulance
  • Zainteresowania: technika, gry
  • Miejscowość: Gorzow Wlkp.
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #37 dnia: Wrzesień 10, 2016, 00:15:25 »
Nie mam pewnosci, ale szukalbym takich czujnikow w ESP, sterowniku poduszek lub sterowniku skrzyni.  Jesli jedyne co nie dziala prawidlowo to automat to raczej w nim bedzie problem.
Citroen - polubisz każdą plamke   ;)

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #38 dnia: Wrzesień 10, 2016, 08:43:35 »
Nie mam pewnosci, ale szukalbym takich czujnikow w ESP, sterowniku poduszek lub sterowniku skrzyni.  Jesli jedyne co nie dziala prawidlowo to automat to raczej w nim bedzie problem.


W kalkulatorze ESP wlasnei nie znalazlem, a raczej tam to siedzi.
W kalkulatorze zawieszenia znalazlem i tam jest ok


Zrobie update softu skrzyni. Mozna samemu czy jedynie aso? jakie hajsy?

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #39 dnia: Wrzesień 12, 2016, 07:51:30 »
Przez weekend nie jeździłem pod górkę i cały czas było tak jak być powinno.


Zdecydowanie 'zyroskop' jakis.


Nikt nie wie gdzie sa czujniki?

Offline Łukasz Bakalarczyk

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 423
  • Skąd: Bydgoszcz
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika, Fotografia, Informatyka
  • Miejscowość: Bydgoszcz
Odp: AM6 2.7HDI - Tryb jazdy pod góre / uphill mode, nie wraca na adaptacyjny/eco1
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 13, 2016, 16:42:58 »
???