Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (MKII) Stukanie na gorącym silniku  (Przeczytany 4454 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
(MKII) Stukanie na gorącym silniku
« dnia: Grudzień 14, 2016, 11:21:16 »
Z tematem walczę od kilku tygodni. Przeczytałem wszystko z naszego forum i forum Pługa  ;D  dotyczące stuków (prawdopodobnie popychaczy/popychacza)
Pacjent jak w opisie i awatarze plus LPG od roku. Od zapalenia do właściwej temperatury jak makiem zasiał....cichuteńko.
Po dłuższej jeździe autostradowej, lub stania w korku słychać delikatne stukanie zgodnie z prędkościami obrotowymi.
Jest to słyszalne tylko na postoju z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami typu dmuchawa itp. w pozycji głowa na kierownicy , a raczej czoło. Odgłosy dochodzą od strony przegrody między pedałem hamulca i sprzęgła.
Olej Total 5w40, od zmiany 5000km.Dolany był preparat Liqid Moly pt. Ceramizer
Oleju ubywa około 1 litr na 10,000 km więc jak na cytrynkę wzorowo.
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2017, 19:37:15 wysłana przez Dawid Jarecki »

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 14, 2016, 11:28:46 »
Popychacze klepią na zimnym oleju.Jeśli stukot pojawia sie po nagrzaniu to wina panewki.

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 14, 2016, 11:36:20 »
Popychacze klepią na zimnym oleju.Jeśli stukot pojawia sie po nagrzaniu to wina panewki.


Po odrobieniu lekcji na różnych forach....jeśli stukają na zimnym wina oleju tzn. potrzebny jest czas na uzyskanie właściwego ciśnienia i kompensacji luzu zaworowego.
Jeśli na gorącym może być już lekko wyeksploatowany jeden z popychaczy.
Olej rozgrzany traci lepkość, a wyrobienie popychacza nie pozwala na odpowiednią kompensację luzu zaworowego.


Może Masz rację z tą panewką , oby nie.
Jak osłuchać silnik aby stwierdzić co jest co?
Przebieg mam oryginalny 157,000km . Autko kupione w PL-Salonie


Offline Leszek komenda

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 311
  • Posiadany samochód: maxima V6
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 14, 2016, 13:22:12 »
Popychacze klepią na zimnym oleju.Jeśli stukot pojawia sie po nagrzaniu to wina panewki.
A u mnie panewki na zimnym klepały... Czy to jest metaliczny stuk czy takie jakby klepanie? Cały czas tak samo czy np. przy schodzeniu z obrotów?


Popychacze klepią na zimnym oleju.Jeśli stukot pojawia sie po nagrzaniu to wina panewki.


Może Masz rację z tą panewką , oby nie.
Jak osłuchać silnik aby stwierdzić co jest co?
Nie chce mi się wierzyć, że to panewki. A do obsłuchania to stetoskop z alle np.taki jak ten. Ja używam i sobie chwalę :)
http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6612528617

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 14, 2016, 20:52:09 »
Dzięki Leszku za info. w sprawie tematu i zakupu stetoskopu

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 14, 2016, 22:03:44 »
Kompensator nie trzyma cisnienia,  lub pompa oleju nie daje rady z rozgrzanym olejem
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 15, 2016, 11:48:41 »
Kompensator nie trzyma cisnienia,  lub pompa oleju nie daje rady z rozgrzanym olejem

Czy zatem jest bezpiecznie tak jeździć?

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 15, 2016, 11:50:48 »
Kompensator nie trzyma cisnienia,  lub pompa oleju nie daje rady z rozgrzanym
olejem
Czy można zatem tak jeździć?

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 15, 2016, 12:48:14 »
Najlepiej to zmierzyc cisnienie oleju manometrem. Jak bedzie ok no to trzeba ten popychacz namierzyc. Im dalej od kol rozrzadu tym wieksze prawdopodobienstwo, ze uda sie bez demontażu rozrzadu
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 15, 2016, 15:10:01 »
Mam nadzieję, ze nie spapralem silnika dodatkiem liqid Moly- ceramizer

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:13:10 »
Oleju ubywa około 1 litr na 10,000 km więc jak na cytrynkę wzorowo.
wzorowo to by było jak by łykał ze 100mll na 10000km, a najlepiej to nic, jak łyka 1L i nie ma wycieków to wg mnie silnik do remontu, jak przebieg oryginalny to aż dziwne
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 15, 2016, 17:45:02 »
Oleju ubywa około 1 litr na 10,000 km więc jak na cytrynkę wzorowo.
wzorowo to by było jak by łykał ze 100mll na 10000km, a najlepiej to nic, jak łyka 1L i nie ma wycieków to wg mnie silnik do remontu, jak przebieg oryginalny to aż dziwne
Citroen twierdzi ze 1l na 10000km to normalne.

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2016, 18:14:22 »
Oleju ubywa około 1 litr na 10,000 km więc jak na cytrynkę wzorowo.
wzorowo to by było jak by łykał ze 100mll na 10000km, a najlepiej to nic, jak łyka 1L i nie ma wycieków to wg mnie silnik do remontu, jak przebieg oryginalny to aż dziwne


Też tym byłem zaniepokojony, jednak po lekturze forum mi przeszło. Nie ma chyba cytrynki która nie łyka  ;D [size=78%] [/size]

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 950
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2016, 18:24:26 »
Nie ma auta które nie łyka.Nie tylko Citroen.
Prawda jest taka,że producenci wymyślaja jakies tam normy zużycia oleju aby mieć spokój z reklamacjami.Jedni mniej inni więcej.

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2016, 19:54:02 »
mój C5 od wymiany do wymiany ( co 17tys ) oleju w silniku łyka może że 2 setki,  może dlatego że to diesel, tak że jestem z tego faktu mega zadowolony

co do pukania na gorącym, to panewka , pytanie która, czy korbowodu czy korbowa, nie obejdzie się bez zdjęcia miski i ogłędzin panewek
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 15, 2016, 20:22:17 »
mój C5 od wymiany do wymiany ( co 17tys ) oleju w silniku łyka może że 2 setki,  może dlatego że to diesel, tak że jestem z tego faktu mega zadowolony

co do pukania na gorącym, to panewka , pytanie która, czy korbowodu czy korbowa, nie obejdzie się bez zdjęcia miski i ogłędzin panewek


To mnie kolego dobiłeś. Po grzyba wymieniam olej co 12.000 km? ???

Offline Darek Wasik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 184
  • Skąd: Ogrodzieniec lub okolice
  • Posiadany samochód: Citroen C5 kombi 2.0HDi 2002r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Ogrodzieniec lub okolice
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 15, 2016, 21:02:11 »
w silniku na essence wydaje mi się że co 15tys max, w diesel HDi co 20tys max ( wymieniam co 17tys ) only Total 5w40

silnik 1.8 16V przez PSA klepany jest od 1993r z małymi zmianami
LEXIA, PP2000
Diagnostyka

Offline Paweł Konowalczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 112
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 1.8 II 125KM 2006 +LPG
  • Zainteresowania: akwarystyka
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Stukanie na gorącym silniku
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 16, 2016, 15:43:25 »
Dziś sprawdzałem stukanie i porównywałem odgłosy i obrotomierz. Stukot cichnie około 1200   , 1500 obr/min   >:(