Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach  (Przeczytany 3085 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Cześć.


Jak w tytule mam kolejną zagadkę do rozwiązania. W moim C5 podczas wciskania gazu przy ok 1800 obrotów słychać wyraźne grzechotanie (takie zawycie) , trwa to dosłownie sekundę. Zauważyłem też , że podczas dużych podjazdów pod górę auto zaczyna szarpać i to dość mocno aż się przestraszyłem , że zaraz stanę. Dzisiaj natomiast przy gwałtownym dodaniu gazu ( włącznie sie do ruchu) wywaliło mi błąd P11AA "sterowanie elektrozaworu regulacji  ciśnienia turbo". Pytanie czy te objawy , które opisałem są  ze sobą powiązane? Gdzieś czytałem, ze za grzechotanie może odpowiadać zawór ciśnienia pompy CR. Może coś Panowie poradzicie zanim zdążę wymienić pół auta.


Z góry dzięki

Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2018, 21:41:19 »
Grzechotanie to na 100% regulator ciśnienia paliwa koszt 350-400 zł za nowy. On też powoduje poszarpywanie. Jest to sławny problem w silnikach 2.0 HDI.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:05:45 »
Dzięki Mateusz polecasz kupić nowy regulator czy może lepiej całą pompę w używce? Moja z tego co widziałem cieknie :(
Czy da się wymienić ten regulator bez ściągania pompy?


Offline Mateusz Kuliga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 170
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2009 2.0 HDI 140 KM RHF
  • Miejscowość: Krosno
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 12, 2018, 22:54:13 »
Kup nowy oryginalny regulator. Da się go wymienic bez wyciagania pompy. Ja wymieniłem sam regulator. Ile masz przebiegu?

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 13, 2018, 11:21:46 »
A w jakim momencie szarpie? Mam tak samo na wysokich biegach na niskich obrotach jak jadę pod górkę opisane przy okazji w innym temacie dotyczącym wibracji. Tam podejrzewana jest poduchy choć z braku czasu jeszcze tego nie sprawdziłem. Mi żadnego błędu nie wywalił jeszcze.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 13, 2018, 13:54:03 »
U mnie objawia się to głównie zawyciem przy gwałtownym dodaniu gazu a  podczas podjazdów pod górę ( zauważyłem podczas wypadu w góry) , że auto zaczyna szarpać jak by zaraz chciało zgasnąć, szarpanie ustaje jak zmniejsza się obciążenie dla silnika czyli równa droga. Błąd wywaliło mi przy raptownym wciśnięciu gazu wykasowałem na razie się jeszcze nie pojawił.


Ok zamówiłem czujnik koszt 360 zł i może na weekend go wymienię jak mi się uda dostać do niego.

Offline Adam Kubik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 315
  • Skąd: Ziębice
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.0 HDI 163KM exclusive limited edition/Rover 75 2.0 CDT
  • Miejscowość: Ziębice
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 13, 2018, 15:03:46 »
 Jak gwałtownie dodam gazu to też zawyje ale to chyba, normalne bo zrzuci że dwa biegi niżej. To szarpanie to właśnie takie mam. Też przy wyjeździe do chorwacji zauważyłem właśnie na 5/6 pod górę. Mam jeszcze tak ze reakcja gazu jest opóźniona. Jak wymienisz to daj znać czy szarpanie ustał.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 13, 2018, 20:39:42 »
Ok jutro lub w sobotę to wymienię i z pewnością napiszę jaki będzie efekt.

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2018, 18:08:26 »
Wymieniłem zawór i grzechotanie przy dodawaniu gazu ustało. Nie wiem jak z szarpaniem przy ostrych podjazdach pod górkę bo nie mam jak tego sprawdzić ale myślę, że może też być już ok. Pozostaje jedynie nierozwiązany problem błędu P11AA który wykasowałem  i mam nadzieje, ze nie powróci bo nie chce wymieniać kolejnego czujnika.



Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 15, 2018, 11:25:43 »
Miałem wszystkie opisane przez Ciebie objawy:
 grzechotanie - sprawę rozwiązał regulator ciśnienia na pompie.
błąd P11AA i przy tym brak mocy do następnego odpalenia - tutaj ustąpiło po tym jak wyczyściłem kolektor dolotowy i czujniki przy dozowniku powietrza na wlocie do kolektora. Wymiana regulatora nie miała na to wpływu.
Szarpanie pod górkę... no tutaj to przyznam, że stawiałem na automat. Jaką masz skrzynię? Silnik RHR 136? To akurat mi zostało do teraz chociaż dawno już nie doświadczyłem bo po ostrych górkach nie jeździłem.
Floating on ;)

Offline Marcin Drozdowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 220
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI Tourer Exclusive 08 automat
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: grzechotanie między 1800-2200 obrotów, szarpanie przy stromych podjazdach
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 15, 2018, 22:32:53 »
Marcin skrzynie mam taką jak Ty za ok tydzień jadę w góry więc będę miał okazje sprawdzić czy nadal szarpie bo oprócz wspomnianego błędu nic więcej nie wywaliło. Co do skrzyni to może polecisz kogoś gdzie mógłbym wymienić olej? Mam 230 tyś auto od roku i nie mam pojęcia czy kiedykolwiek był wymieniany. 
Przy okazji rozwiązałem chyba problem komfortu w mojej C5. Na początku myślałem, że to wymiana tego zaworu spowodowała, że moja Cytrynka zaczęła lepiej płynąć po naszych bezdrożach ale przypomniałem sobie, że odkręcając korek od zbiornika LDS usłyszałem dość mocne syczenie. Po wypuszczeniu powietrza auto zupełnie inaczej wybiera nierówności. Jestem ciekawy ile to potrwa. Z ciekawości zamówię w poniedziałek nowy korek bo skoro Citroen go zmienił tzn, że stary chyba nie do końca dobrze pracował.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 16, 2018, 00:13:01 wysłana przez Marcin Drozdowski »