Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Mk2 temperatura przełączania na LPG  (Przeczytany 2940 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paweł Staszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kostrzyn wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk2
  • Miejscowość: Kostrzyn wielkopolski
Mk2 temperatura przełączania na LPG
« dnia: Listopad 12, 2016, 09:26:44 »
Witam was pytanie do tych co mają instalacje lpg mam silnik 2.0 rocznik 2005 i umnie  lpg się włacza dopiero przy 45 st C a mam instalacje firmy BRC  myślę że 40 tez by starczyło dodam że mam primera p11 i w niej załącza się przy 38 st C. A jak jest u was? Instalacja jest nowa ma dopiero 2 tyg. Za tydzień pojadę na strojenie pierwsze.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Myjak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 296
  • Skąd: Lipinki Lużyckie
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI Break Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja, wędkarstwo, drewienka
  • Miejscowość: Lipinki Lużyckie
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 12, 2016, 09:53:24 »
Taka jest prawidłowa temperatura przełączania.  :D  Będziesz na regulacji, to poproś o obniżenie.  :P
Jacoll ;-) http://citroen.org.pl
C5 2,2 HDI

Offline Maciej Węgrzyn

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 586
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 16V Tourer Exclusive, SMax 2.0 TDCi
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 12, 2016, 14:38:35 »
Witam was pytanie do tych co mają instalacje lpg mam silnik 2.0 rocznik 2005 i umnie  lpg się włacza dopiero przy 45 st C a mam instalacje firmy BRC  myślę że 40 tez by starczyło dodam że mam primera p11 i w niej załącza się przy 38 st C. A jak jest u was? Instalacja jest nowa ma dopiero 2 tyg. Za tydzień pojadę na strojenie pierwsze.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka



Mi ustawili na 30 stopni, ale poprosilem o przestawienie na 35.
Ogarnales juz interfejs?
były: BX 14 TGE '93, Xsara 1.4 SX '97, Xsara 2.0 VTS '97, C4 1.6 16V Exclusive '06, C5 MkII 2.0 16V Exclusive, C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive


Offline bartosz blaszczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 33
  • Skąd: kiezmark /Niemcy
  • Posiadany samochód: c5 x7 2010 2,0 PDF
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: kiezmark /Niemcy
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 12, 2016, 14:45:15 »
ja mam 25

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 12, 2016, 14:56:17 »
Z tego co wiem, im niższa temperatura przełączania, tym większe prawdopodobieństwo skrócenia życia wtryskiwaczy i reduktora. Ja mam 35st.

Offline Paweł Staszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kostrzyn wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk2
  • Miejscowość: Kostrzyn wielkopolski
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 12, 2016, 15:17:00 »
Ogarniam pomału okazało się ze instalka xp była problemem mimo 2 formatów i kompa dopiero inna instalka wreszcie ruszyło.

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Offline Paweł Staszewski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 43
  • Skąd: Kostrzyn wielkopolski
  • Posiadany samochód: Citroen c5 mk2
  • Miejscowość: Kostrzyn wielkopolski
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 12, 2016, 15:21:38 »
A co do gazu to myślę że zrobię 38 st C  tak jak mam nissanie

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka


Offline Andrzej Stanek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 149
  • Skąd: Warszawa, Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C4GP 2.0 HDI MCP 2007
  • Miejscowość: Warszawa, Polska
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 12, 2016, 18:12:43 »
U mnie auto już od ponad 2 lat jeździ z ustawioną temperaturą 30 stopni i nic się nie dzieje absolutnie z autem.

Offline Jacek Myjak

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 296
  • Skąd: Lipinki Lużyckie
  • Posiadany samochód: C5 2,2 HDI Break Exclusive
  • Zainteresowania: Motoryzacja, wędkarstwo, drewienka
  • Miejscowość: Lipinki Lużyckie
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 13, 2016, 09:49:27 »
8 lat przeganiałem Xantią na lpg z temperaturą 30 stopni... i nadal gania bez najmniejszego problemu. W tym czasie miała regenerowany parownik i wymienione wtryski gazu, a i ostatnio dostała nową butlę.

Jacoll ;-) http://citroen.org.pl
C5 2,2 HDI

Offline Adam Kędzierski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 137
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2,0 16V 2004 break,
  • Zainteresowania: rower, rower i chyba jeszcze rower.
  • Miejscowość: Łódź
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 13, 2016, 16:54:40 »
Ja mam ustawione na 30 stopni i działa bez problemu. Mam instalacje KME i taką samą miałem w Hondzie FR-V z silnikiem 2,0. Też ustawione na 30 stopni i dwa lata bez problemu.

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 13, 2016, 19:58:32 »
Nie wiem jaki to ma wpływ na wtryskiwacze ale w reduktorze przy niskiej temperaturze przełączania, membrana dostaje w d..e. Jeżeli płyn w reduktorze będzie zbyt zimny, to nie "nadąży" z odprowadzaniem niskiej temperatury, która powstaje podczas rozprężania gazu. Guma szybciej stanie się twarda w takich warunkach, gdy często zamarza. Oczywiście nie ma reguły ale np w moim samochodzie, gdy rozkręcałem reduktor (z innego powodu niż problemy z membraną) po przebiegu 130kkm, ponad 8 latach eksploatacji i temperaturze przełączania 40st. membrana była jak nowa. Teraz ustawiłem 35st. bo wydaje mi się, że to jest optymalne. W poprzednim samochodzie (instalacja podciśnieniowa), gdzie szybko przełączałem na gaz, membrana rozsypała się i pękła po 70kkm.

Offline Emil Uzunow

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 3 416
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 MkII Break 2.2 BiTurbo BVA 2007 r. Exclusive
  • Zainteresowania: Od cytryny po ryby
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #11 dnia: Listopad 14, 2016, 08:03:54 »
30 °C miałem ustawione w poprzedniej C5 i teraz w żonowozie. Nie było większych problemów.

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #12 dnia: Listopad 14, 2016, 09:53:25 »
Nie wiem jaki to ma wpływ na wtryskiwacze ale w reduktorze przy niskiej temperaturze przełączania, membrana dostaje w d..e. Jeżeli płyn w reduktorze będzie zbyt zimny, to nie "nadąży" z odprowadzaniem niskiej temperatury, która powstaje podczas rozprężania gazu. Guma szybciej stanie się twarda w takich warunkach, gdy często zamarza. Oczywiście nie ma reguły ale np w moim samochodzie, gdy rozkręcałem reduktor (z innego powodu niż problemy z membraną) po przebiegu 130kkm, ponad 8 latach eksploatacji i temperaturze przełączania 40st. membrana była jak nowa. Teraz ustawiłem 35st. bo wydaje mi się, że to jest optymalne. W poprzednim samochodzie (instalacja podciśnieniowa), gdzie szybko przełączałem na gaz, membrana rozsypała się i pękła po 70kkm.

Teraz coraz mniej reduktorów jest membranowych, więc ten argument powoli odpada.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #13 dnia: Listopad 14, 2016, 10:07:35 »
Teraz coraz mniej reduktorów jest membranowych, więc ten argument powoli odpada.


Wszystkie instalacje z wtryskiem w fazie lotnej mają reduktory z membraną. Takie instalacje są w większości samochodów, a już na pewno we wszystkich, o których mowa w tym wątku.

Marek_S

  • Gość
Odp: Mk2 temperatura przełączania na LPG
« Odpowiedź #14 dnia: Listopad 15, 2016, 09:56:27 »
Mam 20 , opóźnienie 2 sek i korekty po temp i idealnie działa od zawsze chyba 6 lat co rok oglądam korekty i bz