Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania  (Przeczytany 5665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
[MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« dnia: Grudzień 12, 2016, 18:13:48 »
Panowie


C5 (MKIII) 2.0 HDi, 163 KM, 2010, RHH DW10CTED4



Dziś bylem na przeglądzie auta. Mam problem z hamulcami.
Tył bardzo słabo hamuje, skuteczność około 30 %, natomiast przód ponad 70 %
Jest też problem z hamulcem postojowym.
Po wyjeździe z przeglądu pojechałem do warsztatu, tam wymieniliśmy płyn hamulcowy i odpowietrzyliśmy układ. Mechanik powiedział, że przy odpowietrzaniu układu, zauważył że płyn wydobywał się pod zbyt małym ciśnieniem. Stwierdził, że coś jest nie tak.
I oczywiście teraz pytanie co może być przyczyną ?
Żeby ułatwić, wszystkie cztery tarcze są nowe wraz z klockami ( ATE )
Czy to korektor siły hamowania ? U nas taki występuję ?


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 12, 2016, 19:50:13 wysłana przez Okrynski Daniel »

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 12, 2016, 20:15:32 »
A masz hydro?? czy sprężynowca ?? w hydro na 100% tego niema ewentualnie jest coś bardziej elektronicznego.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 12, 2016, 20:19:42 »
Korektora nie ma, skoro hydraulicznie i mechanicznie (ręczny)zle hamuje to upatrywałbym problemu w zaciskach, klockach, tarczach itd. Siła z która zaciskamy jest ręczny regulowana jest przez ESP i zależy od kata pochylenia auta. Jak przechodziłem przegląd to w kontroli hamulców miałem podana sile z jaka działają (przód) około 3,26 kN tył 2,82kN. Ręczny 2,51kN

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 12, 2016, 20:44:38 »
Prawdopodobnie problem tkwi w pompie ABS.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 12, 2016, 20:56:56 »
Prawdopodobnie problem tkwi w pompie ABS.
Darek a czy przy niesprawnej pompie ABS Daniel miałby problem z ręcznym?

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 12, 2016, 22:05:18 »
Panowie mam Hydro. Niestety muszę zrobić Tüv niemiecki
A oto moje dane ze stacji


daN - dekaNution - 10N


daN li - 114 - lewi tył
daN re - 172 - prawy tył
bar px - 61,0
daN F min 151
Ant% - 27,8 - skuteczność
Ant min % 16,6


a to ręczny


daN li - 142
daN re - 174


Przód
daN li 291
daN re 294
bar px 48,0
daN F min 376
Ant% 72,2
Ant min% 53,4


z tego wynika że tył mam na poziomie 1,4kN i 1,7 kN, a przód 2,9kN i 2,9 kN - to i tak mało
 przypomnę że tarcze i okładziny nowe



Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 13, 2016, 18:34:29 »
Prawdopodobnie problem tkwi w pompie ABS.
Darek a czy przy niesprawnej pompie ABS Daniel miałby problem z ręcznym?
Dlatego napisałem prawdopodobnie ,ponieważ  gdy spojrzeć na rysunek to nic innego nie przychodzi do głowy. Tym bardziej ,że mechanik stwierdził słabe ciśnienie.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 13, 2016, 19:05:03 »
może jeszcze sprawdzić podciśnienie do serva ale nie wiem czy to może mieć wpływ na siłę hamowania, i raczej powinno być wyczuwalne że ciężko pracuje pedał hamulca.

Offline Dariusz Niedziółko

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 793
  • Skąd: Zachodniopomorskie
  • Posiadany samochód: DS 5, 2.0 BlueHDi 180KM
  • Zainteresowania: peugeot,citroen
  • Miejscowość: Zachodniopomorskie
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 13, 2016, 19:22:33 »
może jeszcze sprawdzić podciśnienie do serva ale nie wiem czy to może mieć wpływ na siłę hamowania, i raczej powinno być wyczuwalne że ciężko pracuje pedał hamulca.
Uszkodzone serwo na pewno ma wpływ na siłę hamowania. Mój znajomy w swoim VW Passacie miał niewielką dziurkę w membranie, stwierdził to po rozcięciu serwa.

Zadzwoniłem do niego i potwierdził, że miał bardzo słabe hamulce mimo wciskania pedelu do końca. Hamulce zachowywały się jak zapowietrzone.
Wcześniej
Peugeot 405 , 306 ,406 ,407,Citroen C5 Mk I, C5 X7, DS 5

Offline Krzysztof Przywara

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 471
  • Skąd: Opole
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2010 X7 103kw hdi
  • Miejscowość: Opole
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 13, 2016, 19:35:07 »
No tak ale postojowy już nie ma nic do tego a też słabo hamuje, chyba że na ręczny ma wpływ pochylenia samochodu.

Prezentacja różnych zastosowań :
  • Elektryczny hamulec postojowy (FSE), działający za pośrednictwem linek na tylne koła (pojazd z zawieszeniem hydraulicznym)
  • Mechaniczny hamulec postojowy, działający za pośrednictwem linek na tylne koła (Pojazd z zawieszeniem mechanicznym)
  Funkcja ESP jest instalowana seryjnie w całości gamy.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 13, 2016, 19:48:27 wysłana przez Krzysztof Przywara »

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 13, 2016, 20:18:27 »
Otóż ESP przy normalnym położeniu auta powinno zacisnąć klocki z siła 104daN, gdy stoi pod górkę o nachyleniu 10% siła wzrasta do 136 daN i jest to max jaki FSE powinno zaciągnąć, cały czas mowa o ręcznym elektrycznym. A u mnie podczas kontroli w ASO 251daN ! Jaki macie wyniki z SKP?
Jeżeli u mnie jest przegięcie to u założyciela tematu jest ok i być moze tylko wspomagania nie ma.

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 13, 2016, 22:58:04 »
Panowie
Podobno z tyłu jest jeszcze jakiś rozdzielacz w układzie hamowania. Czy wiecie o co chodzi? Może jakie ś zdjęcie z numerem części

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 15, 2016, 02:15:56 »
Przy układach z ABS nie może być żadnego rozdzielacza ponieważ każde koło musi być sterowane indywidualnie i to robi pompa ABS. Proponuję podłączyć pod Lexie i sprawdzić ciśnienie wytwarzane podczas naciskania hamulca.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 15, 2016, 16:13:43 »
Przy układach z ABS nie może być żadnego rozdzielacza ponieważ każde koło musi być sterowane indywidualnie i to robi pompa ABS. Proponuję podłączyć pod Lexie i sprawdzić ciśnienie wytwarzane podczas naciskania hamulca.

raczej chodzi o "korektor" siły hamowania na tyle, która musi być uzależniona od obciążenia :) a tego już pompa ABS nie wie :)


Tu nie ma korektora siły hamowania

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 15, 2016, 16:15:25 »
Przy układach z ABS nie może być żadnego rozdzielacza ponieważ każde koło musi być sterowane indywidualnie i to robi pompa ABS. Proponuję podłączyć pod Lexie i sprawdzić ciśnienie wytwarzane podczas naciskania hamulca.


OK. A możesz mi podać przedział jakie powinno być właściwe ciśnienie ?
Zakładając, że będę miał za małe ciśnienie, to będzie oznaczać że pompa ABS jest do wymiany ? I czy tu chodzi o pompę ABS czy o pompę hamulcową ?
Czy możecie podać mi numer tej pompy abym zaczął szukać


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Grudzień 15, 2016, 16:50:50 wysłana przez Okrynski Daniel »

Offline Krzysiek Pabis

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 161
  • Skąd: Trzebinia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7
  • Miejscowość: Trzebinia
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 19, 2016, 13:21:41 »
A ile przejeździłeś na nowym zestawie klocków/tarcz? Może po prostu potrzebują tych 100-200 km żeby się dotrzeć?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 19, 2016, 16:16:30 »
Przy układach z ABS nie może być żadnego rozdzielacza ponieważ każde koło musi być sterowane indywidualnie i to robi pompa ABS. Proponuję podłączyć pod Lexie i sprawdzić ciśnienie wytwarzane podczas naciskania hamulca.

raczej chodzi o "korektor" siły hamowania na tyle, która musi być uzależniona od obciążenia :) a tego już pompa ABS nie wie :)

Może sterownik ABS podczas jazdy dostosowuje hamowanie tyłu, ma przecież dane obrotu koła.
Tym bardziej przy ESP nie może być żadnego korektora. ESP chce zablokować tylne koło aby wyprowadzić samochód z poślizgu a korektor ogranicza ciśnienie bo tył jest nie obciążony, totalna bzdura.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 19, 2016, 16:18:53 »
I czy tu chodzi o pompę ABS czy o pompę hamulcową ?

O pompę hamulcową, a jak z podciśnieniem do serwa?

Możesz spróbować odpowietrzyć pompę ABS w Lexii.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 19, 2016, 19:40:11 »
Ciśnienie na pompie przy włączonym silniku i naciśniętym pedale hamulca (normalnie bez spiny) powinno oscylować około 100bar, dziś sprawdziłem na swoim.

Offline Okrynski Daniel

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Posiadany samochód: Citroen C5
Odp: [MKIII C5 2.0 HDi 163 KM 2010] Problem z siłą hamowania
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 20, 2016, 18:50:48 »
Witajcie


Problem rozwiązany, a oto kilka szczegółów.
Pomimo tych problemów opisanych, problem był w prawym tylnym zacisku bo się grzał. Była uszkodzona uszczelka na tłoczku. Po rozmowie z innym mechanikiem podjąłem decyzję o wymianie zacisków z tyłu auta. Zakupiłem marki Brembo i wymieniłem dwa. Po wymianie odpowietrzyliśmy. Ciężko było założyć tylko linkę na lewym zacisku od hamulca postojowego, miała mały luz. Po odpaleniu wszystko ok, do czasu wyłączenia auta. Jak wyłączyłem auto, to lewa linka hamulca postojowego spadła i tak mocno się wciągnęła że nie miała ani milimetra luzu. No i problem się zrobił jak dzwon. Lewa linka wciągnięta maksymalniem a prawa zwolniona. Sytem zaczął interpretować że jest zaciągnięty hamulec postojowy. Za żadne skarby nie szło zwolnić postojowego. Całe szczęście w tym nie szczęściu, że tak naprawdę postojowy nie był zaciągnięty.
Niestety mechanik nie miał Lexi. Więc zapakowałem się i podjechałem do ASO. W ASO zwolnili linkę założyli i odpowietrzyli układ podciśnieniowo. Pojechali na hamownię i sprawdzili. Wszystko było ok.
Po wyjechaniu z ASO podjechałem zrobić TUV i przeszedłem bez problemu :)
Jak widać u mnie ewidentnie problem był w tylnych zaciskach, które robiły taki bałagan, że nawet obniżały siłę hamowania z przodu. Teraz po wymianie siła hamowania z przodu wynosi 3.20N a była 2.9 a tył 2.2N


Teraz będę w kraju, jestem jeszcze umówiony w ASO to poproszę o odpowietrzenie przez Lexię. Poproszę też o podanie jakie ciśnienie mam w układzie podczas hamowania. Niemcy w ASO tego robić nie chcieli.


Bardzo Wam wszystkim dziękuję za pomoc i zaangażowanie w tym temacie.


Pozdrawiam wszystkich