Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Pompa wspomagania kierownicy c5 III  (Przeczytany 5769 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« dnia: Styczeń 20, 2017, 12:24:24 »
Witam. Walczę z tematem wspomagania w innym poscie i w sumie dzisiaj zaglądając pod maskę o dziwo pasek osprzętu nie napędzą nic innego niż alternator i kompresor.  Wygląda na to, że  w aucie jest pompa elektryczna. Auto bez hydro. Może ktoś mi pokrótce wyjaśnić jak to działa?  Chodzi cały czas czy coś nią steruje ?  Czy jest możliwe aby źle była wysterowania i powodowała,  że kierownica nie wraca? Brak powrotu kierownicy po skręcić w lewo, w prawo ok.. Może laickie pytanie ale nie mam pojęcia jak to funkcjonuje,.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2017, 12:38:35 »
pompa elek. wspomagania działa tylko wtedy gdy działa silnik, max ciś 98bar,gdy zwalniasz pompa bardziej Ci pomaga i odwrotnie wszystko zależne od prędkości samochodu. Na pompie masz czujnik temp. LDS co ciekawe od 110 stopni zaczyna mniej pomagać aby w ogóle zaprzestać przy 125 stopniach. Prędkość obr, od 900 do 4700. Kalkulator jest na pompie i mimo zakazu włączenie jeśli silnik nie działa może zalączyć gdy prędkość pojazdu jest i tu nie pamiętam coś od 10 km/h.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2017, 12:55:16 »
Czyli pompa działa cały czas jak jest włączany silnik i są spełnione warunki. Cały czas daje ciśnienie, które w sumie zależy od prędkości. 
Gdy kręcę kierownicą na postoju działa bardzo lekko, w lewą wyczuwalne lżej.  Z lewej nie odbija . Wiec chyba pompę można wykluczyć.  Co zauważyłem jeszcze?  Jak kręcę na postoju to nie widać aby w zbiorniku zmieniał się zauważalnie poziom płynu.  Nie powinno być tak że przy maksymalnym skrecie powinien się troszkę poziom obniżyć? 
Czy jest możliwość zapowietrzenia magla albo coś w tym stylu?
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Damian Iwaszkiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 348
  • Skąd: Wejherowo
  • Posiadany samochód: Citroen C5 III,1.6HD,Renault Laguna III 2.0 dci
  • Miejscowość: Wejherowo
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 20, 2017, 13:10:20 »
Podepnę sie pod temat.U mnie kierownicą kręci się przesadnie lekko na postoju jak i w czasie jazdy,zauważyłem to dopiero po przesiadce do innego auta,podczas jazdy powinna chyba trochę ciężej chodzić?Szukać jakiejś przyczyny czy cieszyć się że kiera obraca się bez najmniejszego oporu?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 20, 2017, 13:28:29 »
Podepnę sie pod temat.U mnie kierownicą kręci się przesadnie lekko na postoju jak i w czasie jazdy,zauważyłem to dopiero po przesiadce do innego auta,podczas jazdy powinna chyba trochę ciężej chodzić?Szukać jakiejś przyczyny czy cieszyć się że kiera obraca się bez najmniejszego oporu?

Sprawdzić po VIN czy masz zmienne wspomaganie, jeśli nie to cieszyć się z dobrego wspomagania, ewentualnie porównać z innym takim samym samochodem, można też zerknąć w Lexii ustawienia.

A tutaj opis działania wspomagania, płyn jest przepychany tylko, więc nie zmienia się jego objętość.

http://www.skraw-met.com.pl/content/pdf/wspomaganie.pdf
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Paweł Cynamon

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 447
  • Skąd: Krosno
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Mk III Tourer 2.0 16V LPG HA3+
  • Miejscowość: Krosno
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 20, 2017, 13:38:39 »
Gdy kręcę kierownicą na postoju działa bardzo lekko, w lewą wyczuwalne lżej.  Z lewej nie odbija .
Czy jest możliwość zapowietrzenia magla albo coś w tym stylu?


Ja stawiam na uszkodzenie maglownicy. Albo zawory, albo jeden uszczelniacz na tłoczku przepuszcza. Z tego co słyszałem, w Mk3 awarie maglownicy to dość częsta usterka.

Jeżeli by się zapowietrzyło, to kilka ruchów w lewo, prawo, odpowietrza układ. Oczywiście pod warunkiem, że jest sprawny.

Offline Marc Waldemar

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 248
  • Skąd: Krakow
  • Posiadany samochód: C5 X7 2009 Exclusive Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Krakow
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 20, 2017, 13:53:20 »
Czujnik skrętu pomaga pompie w odczycie kierunku obrotu kierownicy jak i prędkości obrotu, weź to tez pod uwagę.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 639
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Pompa wspomagania kierownicy c5 III
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 20, 2017, 14:51:57 »
Czyli gdyby był problem z czujnikiem obrotu, tym co jest w com to mogłoby się tak dziać?  ESP,  doświetlaniem,  skrętne xenony działają wydaje mi się normalnie.
W ASO powiedzieli że to magiel, ale ja zobaczyłem że pompa jest elektryczna to zacząłem się zastanawiać czy czasami coś nie jest nie tak z sterowaniem pompy,. Jeśli jedna chodzi cały czas i w sumie podaje jednym przewodem na magiel i dopiero tam zawór tym steruje to chyba będzie jednąk wina maglazura.   Że też nikt tego na 100 % nie potrafi zdiagnozować.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer