Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z pilotem  (Przeczytany 2840 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Problem z pilotem
« dnia: Luty 12, 2017, 22:52:42 »
Witam,
Kilka dni temu przestał mi działać jeden z pilotów. Na szczęście mam dwa i drugim udało mi się otworzyć auto. Myślałem, że w tym pierwszym skończyła mi się bateria więc ją wymieniłem. Sprawdziłem napięcie nowej baterii- 3,25V więc jest dobra. Niestety pilot nadal nie działa. Auto można odpalić, ale CZ nie działa. Do tej pory nie miałem problemów z zakodowaniem pilota a teraz tak jakby coś się zepsuło albo rozkodowało na amen. Próbowałem na przekręconym kluczyku włączać centralny zamek z centralki, wciskać przyciski na pilocie, otwierać drzwi i amba. Pilot musi coś jednak wysyłać bo ten drugi pilot po takiej zabawie z tym uszkodzonym przez 1-2 minuty też nie chce zadziałać. Czy odłączenie aku coś może pomóc czy są jeszcze jakieś inne sposoby na sparowanie pilota i CZ?

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 13, 2017, 18:47:30 »
włoz kluczyk do stacyjki ,nacisnij i trzymaj zamykanie i przękreć na zapłon trzymaj cały czas 15 s wyłącz i puść przycisk powinno być oki

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 14, 2017, 10:39:09 »
No niestety nic to nie pomogło. Wygląda, że BSI przestało rozpoznawać go bo klucz musi wysyłać jakiś sygnał bo potem przez 2 minuty nie działa drugi pilot tak jakby BSI przestawiło się na inny kod. Być może mój mały jak się bawił nim to coś uszkodził chociaż raczej w to wątpię. Nie wiecie czy nie da się dokupić tylko samej czystej (nowej) płytki do pilota?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 14, 2017, 11:21:12 »
Spróbuj kupić używkę, do wyrzucenia z niej będzie grot i immobilajzer.
Na swoim kluczyku w stacyjce wykonaj próbę inicjalizacji pilota, uwaga masz mieć swój immo z grotem w stacyjce (może byc ten drugi działający).

Offline Kamil Komodziński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 123
  • Skąd: Osiek / Toruń
  • Posiadany samochód: Peugeot 307SW FL 1,6HDI, Xsara II 1,4HDI
  • Miejscowość: Osiek / Toruń
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 14, 2017, 11:43:03 »
Używany pilot nie zadziała. Więc szkoda kasy.
A pilot który nie działa to pewnie zimne luty. Daj do elektronika niech sprawdzi.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 14, 2017, 13:20:03 »
Używany pilot nie zadziała. Więc szkoda kasy.

Używka "w całości" nie zadziała. Natomiast sama płytka centralnego zamka może....razem z dotychczasowym grotem z immo...

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 14, 2017, 15:36:11 »
Z tego co pamiętam to niestety raz zakodowany pilot nie zadziała już do innego CZ. Immo można wyczyścić, ale u mnie immo jest OK tylko pilot nie otwiera zamka. Dzisiaj spróbuję jeszcze zamienić płytki pomiędzy pilotami a finalnie oddam do elektronika jak nic nie pomoże, ale pod lupą nie widać żeby coś nie stykało.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 14, 2017, 21:22:42 »
Wyrażenie "czyszczenie immo" dotyczy usuwania układu immobilajzera z elektroniki samochodu....
Sama pastylka immo w kluczyku jest tylko raz programowana do auta.
Możesz włożyć jeden klucz do stacyjki a drugiego "przyuczać", ważne aby auto wykryło immo jako autoryzacja przyuczania. Stąd moja propozycja zakupu pilota i użycie z niego tylko płytki alarmu/centralnego zamka....

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 15, 2017, 09:54:38 »
no niestety przełożenie płytek nic nie pomogło, ta płytka co działała dalej działa w nowej obudowie a ta co nie działała nie działa. Sprawdziłem starą baterię i ma 3,05V więc jeszcze była dobra i wygląda na to, że jednak padł pilot. Dzisiaj podrzucę go do elektronika i zobaczymy czy coś się da z tym zrobić.
Przełożenie płytki od innego pilota (używanego z innego auta) nic nie da bo raz sparowany pilot nie nadaje się już do innego BSI.

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 15, 2017, 11:28:18 »
...nic nie da bo raz sparowany pilot nie nadaje się już do innego BSI.

Nie nadaje się z powodu pastylki immo....z tego obcego auta. Sama "płytka" ma ustalone "kodowanie" w procesie produkcji, o którym kodzie informujesz BSI w procesie przyuczania.

PS: poszukuję uzytkownika C5 mk2 lub C3 mk1 do próby sparowania "obcych" pilotów do auta

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 15, 2017, 15:47:02 »
Przełożenie płytki od innego pilota (używanego z innego auta) nic nie da bo raz sparowany pilot nie nadaje się już do innego BSI.
Da się, tak jak pisze Grzegorz. Pilot składa się z dwóch oddzielnych elementów, immo zatopionego w grocie i oddzielnie płytki centralnego.
Immo może być tylko raz dopisany, po dopisaniu immo do samochodu jest on blokowany, natomiast płytka centralnego jest uniwersalna, ona nie wie do jakiego samochodu była dopisana to wie BSI.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 15, 2017, 21:48:01 »
Więc elektronik stwierdził, ze pilot jest sprawny jednak dopiero odłączenie akumulatora (tak jak przypuszczałem na początku) spowodowało, że pilot zadziałał. To tak dla potomności :-)
Z tą przekładką płytki od innego pilota to trochę nie chce mi się wierzyć aby było tak proste.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 19, 2017, 21:24:56 »
A czy transponder od kluczyka bez pilota będzie pasował na płytkę?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 19, 2017, 22:29:49 »
Powinien (jak jest z tego auta), wystarczy przełożyć. Grot klucza ma plastikowe zgrubienie u podstawy, powinno się dać rozłożyć/otworzyć miejsce na kostkę transpondera.
Każdy zaprogramowany i przypisany transponder jest "jednorazowy", tylko do jednego auta....

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 24, 2017, 22:17:17 »
No więc jestem po zabiegu przełożenia transpondera i grota kluczyka do używanego pilota z allegro. Pilot wygląda na prawie nowy, przyciski jeszcze w ogóle nie starte i bateria 3,27V. Niestety po przełożeniu transpondera silnik odpala, ale pilot nie działa i CZ nie reaguje. Przerobiłem całą procedurę adaptacji kilka razy, odłączyłem nawet aku, ale to też nie pomogło. U mnie transponder nie jest zatopiony na płytce pilota tylko w grocie kluczyka i raczej chyba nie sparuje się go z pilotem. Płytki wyglądają tak samo. Czy komuś w MKI udała się kiedyś taka sztuka z przełożeniem transpondera aby używany pilot od innego auta zadziałał?

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 25, 2017, 15:06:41 »
kupujesz na ali nowy czysty i go wczytujesz.zatopiona to pestka do immo.a elektronika to do central zamka i alarmu przypisana do danego modułu, raz programowana

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 25, 2017, 17:12:24 »
Chciałem sprawdzić pewną teorię :-)Wg niektórych kolegów płytka od CZ jest uniwersalna i można ją przypasować do każdego C5, jak widać nie można. Na razie mam 2 sprawne piloty więc nie potrzebuję trzeciego. Być może ten obcy pilot trzeba by przypisać przez lexię aby zadziałał?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 26, 2017, 09:35:42 »
Być może ten obcy pilot trzeba by przypisać przez lexię aby zadziałał?

Dla ostatecznego sprawdzenia teorii....możesz to wykonać?  :(
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 09:50:12 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 26, 2017, 09:51:00 »
Tylko czysty.  Inaczej to byś otwierał kazde auto. ;-). Ale jak otwieram swoje c8 z pilota to w c5 odpala radio :-) to taka ciekawostka...

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 26, 2017, 09:58:34 »
Tylko czysty.  Inaczej to byś otwierał kazde auto.


Jakieś poparcie twierdzenia....?

Pilot otwiera auto jak wskażesz BSI że jest "od niego". Każdy inny jest obcy dla BSI.
Po to jest "inicjalizacja"....

PS: Artur "sprzedaj" mi pilota....

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 26, 2017, 11:54:31 »
Wystarczy poczytać fora Peugeota, zresztą tu też gdzieś jest to opisane to jedeno z wielu pytań o kluczyk

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 26, 2017, 15:02:48 »
Być może ten obcy pilot trzeba by przypisać przez lexię aby zadziałał?

Dla ostatecznego sprawdzenia teorii....możesz to wykonać?  :(

Hej, moja lexia niestety rok temu chyba skończyła żywota bo przestała się łączyć z autem i na razie to niemożliwe, chyba, że poproszę kolegę z forum peugeota o przysługę jakkolwiek jestem sceptyczny co do wyników bo pamiętam z dawnych czasów ten temat kluczyka i było jednoznacznie powiedziane, ze nie da się raz przypisanego pilota przyuczyć do innego auta. Prawdopodobnie trzeba by wyczyścić wsad w którymś z układów scalonych na płytce co z poziomu lexii nie jest możliwe. Co do sprzedaży pilota to niestety niemożliwe bo musiałem sobie zniszczyć mój kluczyk aby wyciągnąć immo z niego i teraz nie miałbym obudowy do grota. Ewentualnie możemy pomyśleć o samej płytce, ale nie wiem czy w świetle tych faktów ma to jakiś sens - jedno jest pewne- baterię na pewno jeszcze da się wykorzystać :-)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Problem z pilotem
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 26, 2017, 18:00:43 »
Dawaj płytkę.....dla sprawdzenia idei. Poradzę sobie z samą płytką (bez baterii). :D

Tak, całego pilota (w parze alarm + transponder) to oczywiście nie. Transponder jest programowany do PSA i zablokowany do zmian(przy przypisaniu kluczyka). Co z "elektroniką" alarmu to jeszcze nie rozgryzłem...
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2017, 22:48:36 wysłana przez Grzegorz Mościszewski »