Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"  (Przeczytany 4049 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Marcin Korbecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Zabratówka
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi 170, Seicento 1.1 Turbo
  • Miejscowość: Zabratówka
Witam wszystkich, jakiś miesiąc temu podczas nocnej trasy do Wrocławia pojawiły mi się dwa komunikaty "esp/asr system faulty" i "engine management system faulty" i auto przeszło w tryb serwisowy (brak mocy). Przestały wtedy też bezpowrotnie działać spryskiwacze szyb. Podpinałem lexię ale w sumie nic konkretnie jednoznacznego nie wykazała, ponieważ błędy były paktycznie na wszystkich elementach podlegających BSM i dały się skasować nie powracając. Kilka miesięcy wcześniej wymieniałem moduł BSM ponieważ wtedy była usterka z przekaźnikiem pompy paliwa i "depollution system faulty". Wyczytałem na forach że jest to częsta przypadłość, dlatego chcąc uniknąć podobnych problemów w przyszłości, moduł wymieniłem z Siemens L06-00 o numerach 9657718780 na Delphi L06-00 9659742080 i problem z pompką zniknął.


Zauważyłem też że obecnie komunikaty te pojawiają się zazwyczaj przy jeździe na włączonych światłach mijania+pozycyjnych, albo pozycyjnych+przeciwmgielnych a wszystko uspokaja się w dzień i po kilku odpaleniach, kiedy jeżdżę na światłach do jazdy dziennej (światła te nie są oryginalnym elementem wyposażenia, tylko dołożone przeze mnie, wyłączane po włączeniu świateł pozycyjnych, sygnał wzięty z + lewej przedniej pozycyjnej). I właśnie w tych światłach do jazdy dziennej dopatrywałem się przyczyny całego zamieszania, bo na starym BSM sterowanie przekaźnikiem włączania tych świateł było wzięte z bezpiecznika pompy paliwa, a na nowym z bezpiecznika F9 do zasilania komputera skrzyni biegów. Dlatego też ostatnio postanowiłem odłączyć te światła od bezpiecznika F9 BSM i pojeździć na mijania aby sprawdzić czy problem nie powróci, ale niestety powrócił, więc chyba to nie ten trop. Jeszcze mam jedną teorię że zamieszanie może powodować sygnał wzięty + z pozycyjnych do rozłączania świateł dziennych. Ale nie wiem, dużo tych możliwości jest, czytałem że ktoś w c5 1gen miał problemy z jakimś różowym kabelkiem we wtyczce i kupił 3 bsmy a się okazało że to nie wina bsm tylko tego kabelka.


A i dodam jeszcze że jak przekładam stary bsm to spryskiwacze działają a na nowym nie.

Jakieś sugestie?

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 17, 2017, 17:15:55 »
Jakie "wtedy" błędy odczytała Lexia? Masz błędy przejściowe więc się uspokaja...ale błąd powinien zostac zapamiętany  w pamięci.
Czy po zmianie BSM-a działały spryskiwacze?
Czy nowy BSM pochodził od diesla?
Czy nowy BSM jest sprawny? Mam wątpliwości....
Masz lexie, wykonaj testy sterowania spryskiwaczy...czy widoczny sygnał włączania z manetki, czy układ wykonawczy "psika wodą". Należy pogłówkować....

Offline Marcin Korbecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Zabratówka
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi 170, Seicento 1.1 Turbo
  • Miejscowość: Zabratówka
Odp: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 17, 2017, 18:21:05 »
Nie wiem jakie wtedy błędy były bo jeszcze nie miałem lexii. Dopiero niedawno ją kupiłem i podłączyłem sie i zrobiłem kilka screenów.



















Tak po zmianie działały. Bsm jest od Puga 307 1,6 HDI, czy jest sprawny, wyglądał na sprawny, bo wszystko było ok, a teraz wygląda na to że nie jest, mogło coś się upalić podczas tej jazdy, bo przed tą usterką działały wszystkie elementy wyposażenia.  Testy wykonam i zobacze

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 17, 2017, 20:03:01 »
Wow, dużo "tego", nie wspominałeś o tym co przedstawione ekrany pokazują....no to zacznij metodycznie od naprawy. Nie znam historii tych ekranów, co po czym "wyskakiwało".... Część błędów stałych sama nie znikła, chyba... Ja na dziś nic nie doradzę, niż sprawdzić stan akumulatora i ładowania (jazda nocna ).

Offline Łukasz Kaczmarek

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 153
  • Skąd: Rumia
  • Posiadany samochód: Citroen C5 3,0 V6 Exlusive automat, 2005r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, akwarystyka, ogrodnictwo, wędkarstwo
  • Miejscowość: Rumia
Odp: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 06, 2017, 21:56:36 »
Kolego i co tam wyszło z Twoim błędem?
Mi wyskakuje "Esp/asr faulty" a pozniej blad skrzyni i przechodzi w tryb awaryjny więc nie idzie jeździć. wymieniłem czujnik swiatel stopu, chwile mialem spokój i znowu to samo...

Offline Marcin Korbecki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 10
  • Skąd: Zabratówka
  • Posiadany samochód: C5 2.2HDi 170, Seicento 1.1 Turbo
  • Miejscowość: Zabratówka
Odp: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 11, 2017, 12:59:08 »
Auto jest w tej chwli rozebrane. Wykluczyłem elektronikę, znalazłem dziure w gruszce SWIRL jeśli sie okaże że to nie to no to pozostaje tylko gruszka przy turbinie

Offline Paweł Kupczyk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 11
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2HDI 175 BVA
Odp: (C5 MK2) "ESP/ASR system faulty" i "engine management system faulty"
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 20, 2017, 10:42:32 »
Sprawdź gumowe kolanko przy gruszce na turbinie, którą widać od strony rozrządu na podszybiu. To jest zawór VT2. Miałem tam parę pęknięć, których nie dało się wyczuć dotykiem, a pojawiały się dopiero po delikatnym zgięciu rurki.