Witam wszystkich, jakiś miesiąc temu podczas nocnej trasy do Wrocławia pojawiły mi się dwa komunikaty "esp/asr system faulty" i "engine management system faulty" i auto przeszło w tryb serwisowy (brak mocy). Przestały wtedy też bezpowrotnie działać spryskiwacze szyb. Podpinałem lexię ale w sumie nic konkretnie jednoznacznego nie wykazała, ponieważ błędy były paktycznie na wszystkich elementach podlegających BSM i dały się skasować nie powracając. Kilka miesięcy wcześniej wymieniałem moduł BSM ponieważ wtedy była usterka z przekaźnikiem pompy paliwa i "depollution system faulty". Wyczytałem na forach że jest to częsta przypadłość, dlatego chcąc uniknąć podobnych problemów w przyszłości, moduł wymieniłem z Siemens L06-00 o numerach 9657718780 na Delphi L06-00 9659742080 i problem z pompką zniknął.
Zauważyłem też że obecnie komunikaty te pojawiają się zazwyczaj przy jeździe na włączonych światłach mijania+pozycyjnych, albo pozycyjnych+przeciwmgielnych a wszystko uspokaja się w dzień i po kilku odpaleniach, kiedy jeżdżę na światłach do jazdy dziennej (światła te nie są oryginalnym elementem wyposażenia, tylko dołożone przeze mnie, wyłączane po włączeniu świateł pozycyjnych, sygnał wzięty z + lewej przedniej pozycyjnej). I właśnie w tych światłach do jazdy dziennej dopatrywałem się przyczyny całego zamieszania, bo na starym BSM sterowanie przekaźnikiem włączania tych świateł było wzięte z bezpiecznika pompy paliwa, a na nowym z bezpiecznika F9 do zasilania komputera skrzyni biegów. Dlatego też ostatnio postanowiłem odłączyć te światła od bezpiecznika F9 BSM i pojeździć na mijania aby sprawdzić czy problem nie powróci, ale niestety powrócił, więc chyba to nie ten trop. Jeszcze mam jedną teorię że zamieszanie może powodować sygnał wzięty + z pozycyjnych do rozłączania świateł dziennych. Ale nie wiem, dużo tych możliwości jest, czytałem że ktoś w c5 1gen miał problemy z jakimś różowym kabelkiem we wtyczce i kupił 3 bsmy a się okazało że to nie wina bsm tylko tego kabelka.
A i dodam jeszcze że jak przekładam stary bsm to spryskiwacze działają a na nowym nie.
Jakieś sugestie?