Witam.
Wczoraj przytrafiła mi się nieciekawa sytuacja. Po południu postanowiłem zobaczyć swój nowy nabytek. otworzyłem go z pilota - i zastanowiło mnie , że w tym momencie nie usłyszałem charakterystycznego dźwięku pompy hydro. Wkładam kluczyk do stacyjki i zostaję zasypany całą masą błędów - począwszy od monitorowania ciśnienia w oponach , ABS, AIR BAG. ASR i wiele innych, migające kontrolki na desce oraz oczywiście wariujące wskazówki wskaźników - do tego nie działało radio, opuszczanie szyb, ustawianie lusterek i bóg wie co jeszcze. Samochód nie dało się odpalić mimo, że kręcił żwawo , jak szalony. Po jakimś czasie zapalił, ale masa błędów, economy mode, zgaszone zegary, wskazówka obrotomierza nie pokazuje nic, czasami tylko skoczy na 1000 i wraca do zera - , wyświetlacze się budzą , masa błędów. Zgaszenie też dziwne - z opóźnieniem po przekręceniu kluczyka ok 5 sekund. Potem znowu nie odpala itd. To czas na diagnostykę - tester w dłoń i w każdym kalkulatorze masa błędów - we wszystkich prawie brak komunikacji CAN, w BSI - błąd komunikacji CAN HS, U3012 BSI nie odpowiada w sieci CAN HS i dużo dużo innych.
Jako, że to nie pierwsza moja cytrynka to nie wpadłem w panikę.
Auto to świeży nabytek - kolejne w zestawie
- W dni słoneczne nie było problemu, palił na dotyk, jeździł bez żadnych problemów czy błędów. W niedzielę wieczorem umyłem autko na myjni - zrobiłem ok 50 km - nic się nie działo. Potem autko poszło spać - w nocy dość ulewny deszcz - a po pracy problemy.
Co stwierdziłem - bardzo mokra wiązka wychodząca z kabiny do BSM i ABS, ta otulina aż nasączona wodą - być może to jest problemem. Po poruszaniu nią poprzecieraniu i innych zabiegach wieczorem autko normalnie paliło. Wszystko działało bez problemu - najdłużej utrzymywał się błąd ASR/ABS
. Dzisiaj z samego rana przed praca o 5 rano postanowiłem sprawdzić czy są jakieś problemy - otwieram drzwi z pilota, słysze pompę hydro, przekręcam kluczyk - odpalenie dosłownie na dotknięcie kluczyka - zero anomalii - wszystko działa.
Ale po wczorajszej akcji nie ma już spokoju i pewności
Brak palenia to pewnie wynik zakłóceń w sieci CAN , bo w sterze silnika była masa błedów o braku prędkości , braku połączenia CAN Z BSI itd.
Zresztą sprawdziłem korekty wtrysków i chyba nie wygląda to najgorzej.
Wtryskiwacz 1 - 102,96%
Wtryskiwacz 2 -94 %
Wtryskiwacz 3 - 98,20%
Wtryskiwacz 4 102,96 %
Średnia 99,53
Według dostępnej wiedzy nie jest to źle, może nie idealnie ale nie świadczy to o problemach w tym zakresie.
Moje pytanie brzmi - czy ktoś spotkał się z taką sytuacją lub miał podobny problem?
Czy ta wilgoć w tym miejscu jest przyczyną tych anomalii? Wydaje mi się , że na podszybiu nie ma uszczelki - choć nie wiem czy w ogóle powinna tam być.
Jakies sugestie lub rady?