Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problem z odpaleniem, wariująca deska rozdzielcza.  (Przeczytany 1434 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Problem z odpaleniem, wariująca deska rozdzielcza.
« dnia: Kwiecień 04, 2017, 11:41:42 »
Witam.
Wczoraj przytrafiła mi się nieciekawa sytuacja. Po południu postanowiłem zobaczyć swój  nowy nabytek. otworzyłem go z pilota - i zastanowiło mnie , że w tym momencie nie  usłyszałem charakterystycznego dźwięku pompy hydro. Wkładam kluczyk do stacyjki i zostaję zasypany całą masą błędów - począwszy od monitorowania ciśnienia w oponach , ABS, AIR BAG. ASR i wiele innych, migające kontrolki na desce oraz oczywiście wariujące wskazówki wskaźników - do tego nie działało radio, opuszczanie szyb, ustawianie lusterek i bóg wie co jeszcze. Samochód nie dało się odpalić mimo, że kręcił żwawo , jak szalony. Po jakimś czasie zapalił, ale masa błędów, economy mode, zgaszone zegary, wskazówka obrotomierza nie pokazuje nic, czasami tylko skoczy na 1000 i wraca do zera - , wyświetlacze się budzą , masa błędów. Zgaszenie też dziwne - z opóźnieniem po przekręceniu kluczyka ok 5 sekund. Potem znowu nie odpala itd. To czas na diagnostykę - tester w dłoń i w każdym kalkulatorze masa błędów - we wszystkich prawie brak komunikacji CAN, w BSI - błąd komunikacji CAN HS, U3012 BSI nie odpowiada w sieci CAN HS  i dużo dużo innych.
Jako, że to nie pierwsza moja cytrynka to nie wpadłem w panikę.
Auto to świeży nabytek - kolejne w zestawie :)- W dni słoneczne nie było problemu, palił na dotyk, jeździł bez żadnych problemów czy błędów. W niedzielę wieczorem umyłem autko na myjni - zrobiłem ok 50 km - nic się nie działo. Potem autko poszło spać - w nocy dość ulewny deszcz - a po pracy problemy.
Co stwierdziłem - bardzo mokra wiązka wychodząca z kabiny do BSM i ABS, ta otulina aż nasączona wodą - być może to jest problemem. Po poruszaniu nią poprzecieraniu i innych zabiegach wieczorem autko normalnie paliło. Wszystko działało bez problemu - najdłużej utrzymywał się błąd ASR/ABS
. Dzisiaj z samego rana przed praca o 5 rano postanowiłem sprawdzić czy są jakieś problemy - otwieram drzwi z pilota, słysze pompę hydro, przekręcam kluczyk - odpalenie dosłownie na dotknięcie kluczyka - zero anomalii - wszystko działa.
Ale po wczorajszej akcji nie ma już spokoju i pewności
Brak palenia to pewnie wynik zakłóceń w sieci CAN , bo w sterze silnika była masa błedów o braku prędkości , braku połączenia CAN Z BSI itd.
Zresztą sprawdziłem korekty wtrysków i chyba nie wygląda to najgorzej.
Wtryskiwacz 1 - 102,96%
Wtryskiwacz 2 -94 %
Wtryskiwacz 3 - 98,20%
Wtryskiwacz 4 102,96 %
Średnia 99,53
Według dostępnej wiedzy nie jest to źle, może nie idealnie ale nie świadczy to o problemach w tym zakresie.

Moje pytanie brzmi - czy ktoś spotkał się z taką sytuacją lub miał podobny problem?
Czy ta wilgoć w tym miejscu jest przyczyną tych anomalii? Wydaje mi się , że na podszybiu nie ma uszczelki - choć nie wiem czy w ogóle powinna tam być.
Jakies sugestie lub rady?
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Problem z odpaleniem, wariująca deska rozdzielcza.
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 04, 2017, 20:09:40 »
albo rzeczywiście Ci zalewa wodą albo brak dobrej masy.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Mariusz Chobot

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 641
  • Skąd: Lubin
  • Posiadany samochód: C5 MK3 3.0 HDI 2013, Renault Kadjar 1.2, Opel Meriva
  • Zainteresowania: Elektronika, Informatyka, Klimatyzacja
  • Miejscowość: Lubin
Odp: Problem z odpaleniem, wariująca deska rozdzielcza.
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 05, 2017, 08:34:23 »
Raczej zalewa, wczoraj cały dzień bez problemów. wiązka która wchodzi do kabiny z komory silnika calutka mokra, więc woda swobodnie mogła spłynąć po niej zarówno do BSM, BSI czy kalkulatora ABS/ESP. Muszę znaleźć co powoduje, że tam dostaje się woda, bo to czym owinięta wiązka dosłownie mokre, tak, że można wyciskać z tego wodę :). Już jest wysuszone i nic się nie działo. W BSM też wilgotno. Gdy zrobi się cieplutko dobiorę się do tych elementów i zobaczę czy nie jest tam już zielono.
Diagnostyka CDIF 3, Elektronika, Hydraulika pomoc i naprawa, uzupełnianie azotu, sprawdzanie sfer