Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning  (Przeczytany 8928 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
[mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« dnia: Maj 11, 2012, 23:34:50 »
Pacjent C5 mk3 2008 2.2HDi EDC16 170KM po przebiegu 121kkm i świeżo po przeglądzie. W serii pokazał 176KM i 376Nm czyli delikatnie więcej niż wg. dokumentacji (170KM @ 370Nm). Wynik dokładny bo przeprowadzony na hamowni obciążeniowej MAHA (kto się zna wie że to precyzyjny sprzęt).

Po modyfikacji (po kilku godzinach i wielu hamowaniach z laptopem na kolanach) wyszło 200KM i 427Nm - bezpieczna modyfikacja dla tego konkretnego egzemplarza. Praca zakresu EGR została w szerokim zakresie ograniczona. Czuć znacząco poprawioną reakcję na gaz. Więcej można zdziałać po wycięciu filtra cząstek stałych.

Naturalnie wcześniej została przeprowadzona dokładna diagnostyka m.in - stan wtrysków (bardzo dobre parametry), ciśnienie doładowania (w porządku), raila. Stan FAP'u 85%, średnie dystans między wypalaniem 286km.

Wykres z hamowni (naniesiona seria oraz finalna modyfikacja)


Dodam że wcześniej przy przebiegu 59kkm robiony był pomiar na hamowni i również silnik trzymał serię.

Jeśli ktoś jest zainteresowany takowym wzmocnieniem mogę podać namiary na człowieka. Dodam że jest bardzo ceniony i chwalony na forum autokacik.pl oraz u alfistów na www.forum.alfaholicy.org - można poczytać opinie.

Naturalnie trzeba pamiętać że szczególnie po takich modyfikacjach należy przestrzegać podstawowych zasad "BHP" (w swoich autach robiłem to i bez tego). Olej i filtry co 10kkm, nie katowanie zimnego silnika oraz chłodzenie po jeździe, dobrej jakości paliwo, olej, skrócony interwał wymiany rozrządu. W końcu jak ktoś nie dba to i na seryjnym sofcie zajedzie auto. Można to skwitować że wystarczy do tego podejść z głową.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 12, 2012, 09:40:45 »
Ładny przyrost, choc przyrost momentu nie taki duzy, szczegolnie ze i sam silnik 2.2 i do tego dwie turbiny a nie jedna, ale to jednak HDi ;)
Jak zalejesz gorsza rope to bedzie to samo co sie dzieje w serii na gorszej ropie . wiecje pali, slabiej idzie.. Ale jednak jakos paliwa ma duzo wiekszy wplyw.
Gratulacje za wirusowanie i niech sluzy jak najdluzej!
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Bartłomiej Trocha

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 757
  • Skąd: Koszecin slaskie
  • Posiadany samochód: C5 I 2.2 hdi 204KM
  • Zainteresowania: Mechanika elektronika programowanie sterownikow
  • Miejscowość: Koszecin slaskie
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2012, 23:45:13 »
Car DNA programowanie ecu, mechanika, elektronika

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 13, 2012, 00:41:13 »
Relacja bo przybywa kilometrów. Obecnie ok 140kkm. Co można powiedzieć - z silnikiem nie ma żadnych problemów. Z FAPem także jest ok. Z racji ograniczenia pracy zaworu EGR (elektronicznie) widać odczuwalny spadek spalania. Wartość nie małego momentu obrotowego nadal cieszy i powoduje uśmiech na twarzy :-)

Offline Dariusz Styczyński

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 247
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: C5 II 2.2 HDI Break Automat '07
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 15, 2012, 20:55:02 »
Możesz dać namiary na gościa ?
Czy to firma którą widać na wydruku hamowni (Gliwice ) ;-)
W eksploatacji: C5 II 2,2 HDI Break Automat '07
W rezerwie :Xantia 1,9 TD '96

Offline Oskar Klein

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 867
  • Skąd: Chotomów
  • Posiadany samochód: Alfa Romeo 156 2.0 TS 155 PS; Citroen C5 Tourer 2.0 HDI 163 PS
  • Miejscowość: Chotomów
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 15, 2012, 21:12:50 »
@Dariusz: tak to ten gość co na wykresie (ale głupio brzmi :D).
była: Xsara Break SX 1.6i 2001
była: C5 Tourer 1.8i Dynamique 2008
jest: Alfa Romeo 156 2.0 TS De-lux Pack 1999
jest: C5 Tourer 2.0 HDI Exclusive 2015

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 10, 2013, 11:57:09 »
150kkm i żadnych problemów z silnikiem. FAP też w porządku a końcówka rury wydechowej czyściutka :-) Spalanie trzyma się na tym samym obniżonym, w porównaniu do serii, poziomie.

damian.z1

  • Gość
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 10, 2013, 23:24:14 »
a kąt wyprzedzenia wtrysku modyfikowałeś, czy tylko ten EGR ???

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 11, 2013, 17:37:54 »
To pytanie do osoby która modyfikowała oprogramowanie. Mogę się dowiedzieć.

Offline Jarosław Cuber

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 54
  • Skąd: Wodzisław Śląski
  • Posiadany samochód: C5 1.6 THP Confort 2011
  • Miejscowość: Wodzisław Śląski
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 11, 2013, 19:01:31 »
Ja jakiś czas temu zastanawiałem się nad chipowaniem 1.6 THP, z tego co się interesowałem spokojnie można podnieść moc do 180-185KM. I to w renomowanej firmie która się tym zajmuje. Cena takiej operacji to około 1800 zł.
www.vtech.pl
Ale wydaje mi się że 1.6 to trochę mała pojemność na takie zabawy. No chyba że się mylę :-)

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 08, 2014, 19:00:18 »
Z kronikarskiego obowiązku. 180kkm i żadnych problemów z silnikiem. Nie bierze oleju. FAP bezproblemowo (nie wiem że go mam ;) )

__Fabryczne___ sprzęgło oraz koło dwu-masowe ma się dobrze. Nic się nie ślizga, nic się nie tłucze przy gaszeniu silnika jeśli nie wciśniemy sprzęgła. I powiem że to mnie zaskoczyło in plus naturalnie (czytając o pladze padających sprzęgieł po 30kkm w 2.0hdi bodaj - wiem wiem - wada fabryczna/pechowa partia sprzęgieł była).


Średni dystans między wypaleniami FAP zwiększył się z 286km sprzed modyfikacji do ok. 450km po (ograniczona software'owo praca zaworu EGR)

Offline marcin stawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: puławy/ dęblin
  • Posiadany samochód: jest C5 2,2 HDi 2008 był C5 2,2 HDi SX 2002 kombi
  • Miejscowość: puławy/ dęblin
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 08, 2014, 20:44:22 »
Być może pytanie nie na forum, ale czemu nie. Ile to kosztowało? Jestem poważnie zainteresowany myślałem o firmie w Nałęczowie ale jak trzeba to podjadę dalej.

Offline marcin stawski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 82
  • Skąd: puławy/ dęblin
  • Posiadany samochód: jest C5 2,2 HDi 2008 był C5 2,2 HDi SX 2002 kombi
  • Miejscowość: puławy/ dęblin
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 08, 2014, 20:44:27 »
Być może pytanie nie na forum, ale czemu nie. Ile to kosztowało? Jestem poważnie zainteresowany myślałem o firmie w Nałęczowie ale jak trzeba to podjadę dalej.

Offline Michal Wladyniak

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 993
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: Renault Megane Grandtour Limited 2015/C4GP 2.0 HDI EAT6 Shine 2017
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 08, 2014, 21:24:28 »
Bardzo Ciekawy temat :) sam myślę o podniesieniu mocy i lekkiej modyfikacji co by też mniej palił :D

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 08, 2014, 22:28:21 »
marcin stawski - poszedł priv

wowo13

  • Gość
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 27, 2014, 10:38:40 »
Cały czas myślę o takiej modyfikacji. Szkoda, że nie mają oddziału w Warszawie/Krakowie.

Poza wykresem z hamowni mam parę pytań
1. czy samochód dalej reaguje bez opóźnień na pedał gazu? Uwielbiam to w moim biturbo i pozwala naprawdę błyskawicznie wyprzedzać w porównaniu do tradycyjnych turbodiesli
2. czy przed programem też miałeś wrażenie, że powyżej 3000 rpm mógłby lepiej się zbierać? jak jest po programie?
3. na seryjnym sofcie mam problemy z płynnym ruszaniem - silnik niemal niesłyszalny, reakcja na gaz błyskawiczna, ruszenie płynne z megawrażliwą na chorobę lokomocyjną żoną to wyzwanie. Czy po sofcie nie jest gorzej?

Z góry dziękuję za odpowiedź

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 29, 2014, 12:01:29 »
Cytuj

Wojciech Kotas napisał:
Cały czas myślę o takiej modyfikacji. Szkoda, że nie mają oddziału w Warszawie/Krakowie.



Powiem tak - warto - bo nie takie z takich odległych miejsc samochody przyjeżdżały.

Cytuj

Poza wykresem z hamowni mam parę pytań
1. czy samochód dalej reaguje bez opóźnień na pedał gazu? Uwielbiam to w moim biturbo i pozwala naprawdę błyskawicznie wyprzedzać w porównaniu do tradycyjnych turbodiesli


Moim zdaniem jest lepsza reakcja na gaz.


Cytuj

2. czy przed programem też miałeś wrażenie, że powyżej 3000 rpm mógłby lepiej się zbierać? jak jest po programie?


c5 w 2.2hdi jest ciężki i o ile przy 1,2,3 biegu czuć moment, auto wyrywa, o tyle drugie auto w którym mam 168KM@343Nm 1.9JTD moim zdaniem lepiej przyśpiesza na 4,5biegu - gdzie C5 nie robi już takiego wrażenia (co nie znaczy że nie jedzie ale - hmm... może to też kwestia znakomitego wyciszenia w C5)

Cytuj

3. na seryjnym sofcie mam problemy z płynnym ruszaniem - silnik niemal niesłyszalny, reakcja na gaz błyskawiczna, ruszenie płynne z megawrażliwą na chorobę lokomocyjną żoną to wyzwanie. Czy po sofcie nie jest gorzej?


Ja nie mam z tym problemu - choć sprzęgło/wysprzęglik /dwumasowe koło fabryczne

Cytuj

Z góry dziękuję za odpowiedź

Proszę :-)

Offline Adrian Szwarc

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 48
  • Skąd: Piekary Śląskie
  • Posiadany samochód: Citroen_xm 91 obecnie C5 2.2 BiTURBO
  • Miejscowość: Piekary Śląskie
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 05, 2014, 00:56:52 »
Witam wszystkich mam pytanko mianowice mam c5 2008 rok silnik 2.2 170 fap i przebieg 175 tys km przejechane ale autko sie nie zbiera jak na biturbo co moze byc powodem poprostu jest mulowate filtry wymienione olej rowniez rura od turbiny do intelcoolera rowniez sprzeglo z pompa wody przeplywka pracuje bo jak jest odpieta to nie mozna uruchomic silnika  fap nie pokazuje sie auto nie jest w trybie awaryjnym prosze o pomoc tez chcialem zrobic chip tuning do 200 koni ale narazie to bez sensu robilem test dynamiczny i wszlo wszystko w normie  od czego mam zaczac gdzie pojechac prosze podajcie jakies namiary
Citroen  Xm 2.1 Td rok 91 :-)  :-)  :-)  :-)  :-)
Citroen C5 2.2 BiTURBO 2008  :-(  :-(  :-(
ASTRA cabrio TWIN TOP 1.8

Offline Sławomir Cyprys

  • Sponsor
  • *****
  • Wiadomości: 1 027
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 III 2.0 16V '08 Exclusive
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 06, 2014, 23:00:56 »
Cytuj

Wojciech Kotas napisał:
Cały czas myślę o takiej modyfikacji. Szkoda, że nie mają oddziału w Warszawie/Krakowie.

Z góry dziękuję za odpowiedź


Podobne rzeczy w Warszawie LINK
przez 12 lat był BX 15 TGE 1991 208 kkm :-)
przez kolejne 5 lat Xantia 2,0 16V '98

Offline Bartłomiej Markiewicz

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Lybra
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 09, 2014, 20:02:09 »
Ja również z chęcią zapytam o koszt tej modyfikacji :) Na PW jeśli można wraz z namiarami na wykonawcę.

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #20 dnia: Lipiec 03, 2014, 08:42:28 »
Cytuj

Adrian Szwarc napisał:
Witam wszystkich mam pytanko mianowice mam c5 2008 rok silnik 2.2 170 fap i przebieg 175 tys km przejechane ale autko sie nie zbiera jak na biturbo co moze byc powodem poprostu jest mulowate filtry wymienione olej rowniez rura od turbiny do intelcoolera rowniez sprzeglo z pompa wody przeplywka pracuje bo jak jest odpieta to nie mozna uruchomic silnika  fap nie pokazuje sie auto nie jest w trybie awaryjnym prosze o pomoc tez chcialem zrobic chip tuning do 200 koni ale narazie to bez sensu robilem test dynamiczny i wszlo wszystko w normie  od czego mam zaczac gdzie pojechac prosze podajcie jakies namiary


Moda można zrobić jak seria jest zdrowa.
Trzeba zrobić logi, sprawdzić dlaczego się tak dzieje, ile ładuje turbo, korekcje wtrysków itd. Potem wrzucić auto na hamownię i sprawdzić jak wygląda sprawa.

W razie proszę pisać na priv.

Offline Kuba Karlewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 158
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C5 III Tourer HDi 2.2
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #21 dnia: Lipiec 03, 2014, 09:15:46 »
184kkm przebiegu. FAP ładnie się wypala średnio co 546km. Wtryski zdrowe jak widać poniżej -foto z diagnostyki KTSem.








Offline Krzysztof Waleron

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 57
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen Xantia 1.9 TDI 1999 po 20 latach pożegnany, Xantia 2,0 HDI 2001, Xara Picasso 2.0HDI 2002 poległ, Xantia 2.0 hdi 2001 bis, C5 kombi 2.2HDI biturbo z 2007, C6 2.2HDI z 2006, C5 X7 tourer 2.0hdi 163
  • Zainteresowania: ogród, podróże,
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: [mk3] 2.2HDi BiTurbo - Strojenie silnika - tuning
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 30, 2017, 22:40:46 »
Minęły trzy lata i co?


Czy auto jeszcze użytkowane?


Jak teraz jaki przebiek czy jakieś serwisowe roboty większe?