Cześć!
Takie pytanie, mam u siebie wyprogramowany EGR, ale od pewnego czasu DB wskazuje że jest on uszkodzony i sypie błędami. Nic się poza tym nie dzieje. Samochód jeździ normalnie.
Niestety też od pewnego czasu (nie wiem czy to ma związek z EGR) mam mały problem ze sterowaniem skrzyni AM6, niechętnie załącza 6 bieg samoczynnie. Manualnie bez problemu. Tak jakby nie wszystkie parametry były sprzyjające do zmiany biegu. Skrzynia po kapitalnym remoncie, wszystko działa super, więc samą skrzynię wykluczam. Kilka mądrych głów już się nad tym problemem pochylało, zostało zmienione oprogramowanie skrzyni w ASO, został wymieniony pedał gazu na nowy w ASO (wywalał błąd), zostały wyeliminowane wszelkie błędy w komunikacji CAN, zostały wyczyszczone bieżnie czujników obrotów koła, czyli wszystko co mogło mieć wpływ na sterowanie skrzynią. Co ciekawe załączenie tempomatu eliminuje problem z prawidłowym wrzucaniem 6 biegu, więc tym bardziej jestem pewny że sama skrzynia jest ok. Wszelkie objawy wskazują na jakiś parametr, który błędnie "każe" skrzyni ciągnąć dłużej na 5 biegu.
Został mi zawór EGR czyli ostatni podejrzany, ostatni błąd jaki w ogóle wyskakuje. Może akurat to coś zmieni?
Stąd pytanie, czy jest sens kupować nowy zawór za 500zł, skoro i tak jest wyprogramowany? Na co zwracać uwagę przy zakupie używanego? Czy kupić sam zawór czy taki w komplecie z chłodniczką spalin? Czytałem sporo postów, gdzie użytkownicy piszą że nowy EGR działał rok i padł. Tym bardziej odchodzi mi ochota na wywalenie 500zł, skoro zamienniki są tak słabe i myślę że używany oryginał dłużej pochodzi. Chodzi mi tylko o to żeby przestał sypać błędami, może to załatwi sprawę sterowania skrzynią...
Tylko jak sprawdzić używany czy jest sprawny? Wszyscy na Alle... piszą że technicznie ok, ale wiadomo jak to jest. Może ktoś z Was ma do odsprzedania sprawny używany EGR do 136km RHR?