Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)  (Przeczytany 23293 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ernest Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2004 mk1 3.0 V6 M/T
  • Miejscowość: Łódź
[mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« dnia: Październik 08, 2014, 17:48:46 »
Problem zanikającego nawiewu zaczął się pojawiać po odpaleniu auta, uruchamiał się po przejechaniu pewnego dystansu, dystans z czasem się wydłużał, aż w końcu zazwyczaj się już nie uruchamiał. Wymieniłem więc sam tranzystor w oporniku dmuchawy, problem ustąpił na pewien okres, niestety 2 razy problem się ponowił, na krótkim dystansie ale jednak. Postanowiłem wymienić wtedy cały opornik, żeby mieć spokój na dłużej. Ale znowu na następny dzień, brak dmuchawy przez krótki odcinek. Czyli mimo wymiany, jest tak samo jak po wymianie samego tranzystora. Teraz pytanie, gdzie dalej szukać przyczyny? Wydaje mi się, że sytuacje te występowały po zostawieniu klimy w trybie auto, przynajmniej mam takie odczucie, bo zazwyczaj słyszałem stuknięcie załączającej się sprężarki i wtedy gaśnięcie na wyświetlaczu wskazań siły nawiewu.
Mondeo mk1 1.8 16V (115KM) -> Peugeot 406 2.1 TD (109KM) -> Volvo S70 2.3 T5 (240+KM) -> Mondeo mk3 2.0 TDDI (115KM) -> Citroen C5 I V6 (207KM)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 09, 2014, 10:04:51 »
Cytuj

Ernest Augustyniak napisał:
Problem zanikającego nawiewu zaczął się pojawiać po odpaleniu auta, uruchamiał się po przejechaniu pewnego dystansu, dystans z czasem się wydłużał, aż w końcu zazwyczaj się już nie uruchamiał. Wymieniłem więc sam tranzystor w oporniku dmuchawy, problem ustąpił na pewien okres, niestety 2 razy problem się ponowił, na krótkim dystansie ale jednak. Postanowiłem wymienić wtedy cały opornik, żeby mieć spokój na dłużej. Ale znowu na następny dzień, brak dmuchawy przez krótki odcinek. Czyli mimo wymiany, jest tak samo jak po wymianie samego tranzystora. Teraz pytanie, gdzie dalej szukać przyczyny? Wydaje mi się, że sytuacje te występowały po zostawieniu klimy w trybie auto, przynajmniej mam takie odczucie, bo zazwyczaj słyszałem stuknięcie załączającej się sprężarki i wtedy gaśnięcie na wyświetlaczu wskazań siły nawiewu.


Sprawdź czy się wtyczki nie poupalały, które wchodzą do całego sterownika dmuchawy. U mnie właśnie tak było. Winiłem rezystor dmuchawy, a to poupalane blaszki we wtyczkach były. Kupiłem z jakiegoś Renault, posztukowałem i działa.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Ernest Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2004 mk1 3.0 V6 M/T
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 29, 2014, 07:44:10 »
Nie ruszałem nic, bo był spokój dłuższy czas. Wczoraj przy -1 wszystko pięknie, dzisiaj podobna temperatura i zonk. Zgasły ikonki wentylatora, mówię sytuacja się powtórzyła, ale jest nowy objaw. Ikonki wentylatora pojawiły się po kilkuset metrach, ale dmuchawa stoi, próba zmiany prędkości wentylatora powodowało zgaśniecie ikonki ponownie, i tak kilka razy aż do momentu załączenia ikonki na stałe, możliwość jej regulacji ale wentylator stoi. Miał ktoś podobne objawy? Ja widzę dwie możliwości, albo panel sterowania, albo dmuchawa, jakieś sugestie?
Mondeo mk1 1.8 16V (115KM) -> Peugeot 406 2.1 TD (109KM) -> Volvo S70 2.3 T5 (240+KM) -> Mondeo mk3 2.0 TDDI (115KM) -> Citroen C5 I V6 (207KM)

Offline Grzegorz Różycki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 972
  • Skąd: Puławy
  • Posiadany samochód: C5 V6 Exclusive '06 BVA LPG, C5 V6 Exclusive '02 BVA LPG
  • Zainteresowania: motoryzacja w każdej postaci :-)
  • Miejscowość: Puławy
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 29, 2014, 08:33:50 »
Cytuj

Ernest Augustyniak napisał:
Nie ruszałem nic, bo był spokój dłuższy czas. Wczoraj przy -1 wszystko pięknie, dzisiaj podobna temperatura i zonk. Zgasły ikonki wentylatora, mówię sytuacja się powtórzyła, ale jest nowy objaw. Ikonki wentylatora pojawiły się po kilkuset metrach, ale dmuchawa stoi, próba zmiany prędkości wentylatora powodowało zgaśniecie ikonki ponownie, i tak kilka razy aż do momentu załączenia ikonki na stałe, możliwość jej regulacji ale wentylator stoi. Miał ktoś podobne objawy? Ja widzę dwie możliwości, albo panel sterowania, albo dmuchawa, jakieś sugestie?



Miałem właśnie identycznie. I najpierw był walnięty rezystor dmuchawy, a potem okazało się, że mam poupalane wtyczki. Nie dotykały do silnika i objawy były takie jak wyżej. Sprawdź w jakim stanie masz te wtyczki u siebie. Może masz przetarty kabel. Panel sterowania nie ma tu nic do rzeczy. Założę się, że jak przebadasz auto Lexią to wywali błąd związany z przerwą w obwodzie dmuchawy. U mnie to właśnie się działo jak robiło się zimno.
C5 MkII V6 2,9i (210KM) Exclusive Automatic '06 91kkm
Toyota Prius II 1,5VVTi (110KM) ECVT '09 177kkm
Kueschall Advance '14 (0KM) 0,5kkm

Offline Ernest Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2004 mk1 3.0 V6 M/T
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 29, 2014, 08:43:57 »
Mowa o wtyczkach do dmuchawy czy do rezystora (tego w nogach pasażera)?

edit.
wtyczki przy rezystorze sprawdzone, wyglądają jak najbardziej ok.
na nowym jak i na starym rezystorze po "regeneracji" to samo, po odpaleniu słychać, że dmuchawa się załącza na wolnym biegu i po chwili off.
Chyba muszę załatwić sobie Lexię, bo gdy byłem kiedyś na odczycie błędów jakiś błąd w układzie klimatyzacji był, ale wtedy jeszcze wszystko działało (mieliśmy problem ze zidentyfikowaniem błędu, bo był to typowy diagnostyczny komp, a nie Lexia)
Mondeo mk1 1.8 16V (115KM) -> Peugeot 406 2.1 TD (109KM) -> Volvo S70 2.3 T5 (240+KM) -> Mondeo mk3 2.0 TDDI (115KM) -> Citroen C5 I V6 (207KM)

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 01, 2014, 10:33:57 »
Hej, mam to samo, 3 dni temu przestał nadmuch działać. Po włączeniu zapłonu świeci się i da regulować prędkość przez kilka sekund, ale dmuchawa nie działa. Po chwili gaśnie ikonka. Podpiąłem leksję, ale coś mi nie chodzi, więc sprawdziłem bezpieczniki i wszystko ok.
Gdzie szukać tych wtyczek rezystora i czy dostęp jest jakiś rozsądny?

Offline Ernest Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2004 mk1 3.0 V6 M/T
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 05, 2014, 19:03:50 »
Wtyczki posprawdzane miernikiem, wszystkie "drożne". Napięcie na wejściu (mała wtyczka, grube przewody) 2V na zgaszonym silniku, 3V na odpalonym. Napięcie na cienkich przewodach, prawdopodobnie od sterowania siły nadmuchem 0.68V niezależnie od ustawionej siły nadmuchu, sprawdzone na zgaszonym, na odpalonym to samo, tylko tam brak możliwości sprawdzenia na różnych nadmucham, bo "łopatki" na wyświetlaczu gasną, po zgaśnięciu ich, nadal wartość ta sama. Na wyjściu (duża kostka, grube przewody) 0V, zawsze.
Czy na wejściu nie powinno być napięcie w granicach 12V?

edit.
poczytałem i na forum pug'a doczytałem, że na kostce sterującej powinno być 0.00-0.05V (w zależności od siły nadmuchu), więc u mnie jest stanowczo za dużo i w dodatku stała wartość. Idąc tym tropem podłączyłem jedynie kość zasilającą do rezystora, i na wyjściu ukazało się 12V hip-hip-hura. Czyli kolejny krok to panel sterowania. Oby na tym się zakończyło.
Mondeo mk1 1.8 16V (115KM) -> Peugeot 406 2.1 TD (109KM) -> Volvo S70 2.3 T5 (240+KM) -> Mondeo mk3 2.0 TDDI (115KM) -> Citroen C5 I V6 (207KM)

Offline Ernest Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2004 mk1 3.0 V6 M/T
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 06, 2014, 19:58:57 »
Panel wymieniony i bez zmian. Z racji posiadania 3 rezystorów, postanowiłem poświęcić jeden i wyłamałem piny odpowiedzialne za regulację obrotów, zostały same 12V (wejście i wyjście). Po przekręceniu kluczyka, wejście/wyjście po 12V, a dmuchawa stoi. Sprawdzenie po chwili ponownie wartości, wejście nadal 12V, a na wyjściu 0V. Możliwe, że uszkodzona dmuchawa, powoduje przepalenie rezystora?
Mondeo mk1 1.8 16V (115KM) -> Peugeot 406 2.1 TD (109KM) -> Volvo S70 2.3 T5 (240+KM) -> Mondeo mk3 2.0 TDDI (115KM) -> Citroen C5 I V6 (207KM)

Offline Marcin Połomski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 184
  • Skąd: Walbrzych
  • Posiadany samochód: C5 (X7)'08 Exclusive, 2.0 Hdi, BVA AM6
  • Zainteresowania: Elektronika, góry, historia dolnego śląska :)
  • Miejscowość: Walbrzych
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 10, 2014, 18:19:24 »
Moi drodzy, dlaczego nikt nie bierze pod uwagę uszkodzonego silnika dmuchawy? Lub jeśli nie samego silnika to chociażby zaśniedziałych styków ale przy samej dmuchawie?
 Przerabiałem ten temat i wymianiałem moduł sterujący, lutowałem nowe tranzyskory a skończyło się na wymianie całej dmuchawy..Wymiana do przyjemnych nie należy ale można to zrobić od spodu ( od strony pedałów ) Robota dla cierpliwych i o zwinnych dłoniach. Ja byłem poszarpany aż po łokcie:)
Floating on ;)

Offline Ernest Augustyniak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 14
  • Skąd: Łódź
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2004 mk1 3.0 V6 M/T
  • Miejscowość: Łódź
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #9 dnia: Listopad 10, 2014, 21:05:29 »
Dmuchawa ruszyła po podłączeniu na krótko przez wtyczkę przy rezystorze.  Jutro zajmę się badaniem odcinka skrzynka bezpieczników-rezystor.

edit.
Sprawa wyjaśniona, winowajcą jest wtyczka przy przekaźniku. Sprawdzając ją wcześniej wszystko było ok, ale mierzyłem napięcie bez obciążenia. Dzisiaj już wiedziałem na jakim odcinku się skupić i wszystko sprawdzałem po kilka razy, i napięcie ginie za przekaźnikiem pod obciążeniem. Docisnąłem wtyczkę-przekaźnik opaską samozaciskową i na razie działa, pewnie nie za długo, ale już wiem co wymienić. Dzięki za pomoc.
Mondeo mk1 1.8 16V (115KM) -> Peugeot 406 2.1 TD (109KM) -> Volvo S70 2.3 T5 (240+KM) -> Mondeo mk3 2.0 TDDI (115KM) -> Citroen C5 I V6 (207KM)

Offline Tomek Czajka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 476
  • Skąd: Kraków
  • Posiadany samochód: C6 3.0 V6 Benzyna
  • Miejscowość: Kraków
Re: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #10 dnia: Listopad 21, 2014, 23:09:18 »
Ja swoją też naprawiłem.
Okazało sie , ze winowajcą jest tranzystor w opornicy. Zakupiłem nowy za 10 zł, do tego pasta termiczna 5 zł i działa. Tranzystor to IRFP064N.
Ciekawa rzecz, bo auto mam z 2003 roku, a opornicę z 2006. Długo nie wytrzymała ta pierwsza.
W serwisie za opornicę krzyknęli 450 zl. To jest jakaś porażka, koszt produkcji może 20zł, a może nawet mniej.

--------------------------------------------------------
Ponieważ nie miałem czasu włożyć opornicy na swoje miejsce, to tak sobie wisiała na wtyczkach. Okazało się że radiator tak się nagrzewa (poparzył mnie), że wyłącza się na ok 10-15 sek. i potem włącza. stan taki osiąga w ciągu 2-3 minut pracy wentylatora. Myślałem że może coś mam nie tak z silnikiem, może też tranzystor zły. Wziąłem jednak i włożyłem opornicę w swoje miejsce i wyjąłem filtr przeciwpyłkowy. Teraz nic się nie wyłącza.
Przyczyną przepalania tranzystora jest więc zapewne zapchany filtr kabinowy i brak przepływu powietrza chłodzącego radiator.

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 26, 2016, 00:28:42 »
W sobotę u swojej znajomej usuwałem problem niedziałającego nadmuchu. Wyciągnąłem problematyczny moduł i okazało się, że na dwóch stykach w kostce były wypalone piny. Poprawiłem luty i nawiew działa. Mam jednak pytanie dlaczego po każdym uruchomieniu silnika włącza się obieg zamknięty nadmuchu? Nie wiem jak było wcześniej, ale zwróciłem na to uwagę.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2016, 18:17:09 »
Jak na razie tylko raz, tylko jak zaświeciło słońce i zrobiło się gorąco, ale nadmuch zdechł. Gdzie jest ten moduł od dmuchawy? Jak się do niego dostać?

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 02, 2016, 23:37:52 »
Jeśli masz klimatronik to po stronie pasażera po lewej stronie u góry, na wysokości schowka.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 03, 2016, 20:03:40 »
Trzeba wyjąć schowek, ściągać całą deskę, czy dostać się od konsoli środkowej? Nie ma gdzieś jakiegoś manuala?

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 03, 2016, 20:12:06 »
u  pasażera zdemontuj ten ozdobny filc nad nogami....głowę wsadź w nogi i patrz do góry. Wypatruj grubych przewodów z zielonymi wtyczkami - są dwie jedna szeroka a druga wąska. Bez zanurkowania głową nie zobaczysz tego.
Naprawa przez wlutowanie nowego tranzystora....lub zakup nowej opornicy (używanej). Używaną kupowałem kiedyś za 100zł teraz leży i się kurzy.

Offline Janusz Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 178
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.2 HDi 2001 exclusive, BVA
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 03, 2016, 20:38:26 »
Dzięki, najdalej w weekend przyjrzę się temu. Raz działa, raz nie, wiec może to tylko wina złączy lub zimnych lutów.

Offline Adam Madejski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 440
  • Skąd: Dąbrowa Górnicza
  • Posiadany samochód: C5 3,0 V6 2005 MKII + LPG / 307 2,0 16V 2002 / C5 x7 2.0 163KM
  • Zainteresowania: motoryzacja, rowery, piłka ręczna, bushcraft, zhp
  • Miejscowość: Dąbrowa Górnicza
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 03, 2016, 21:27:11 »
W tym przypadku obstawiał bym wtyczkę....u mnie tak było.....robiło się mini zwarcie i paliło cały czas rezystor....w końcu elektronik wlutował przewody na "krótko" a ja w tym czasie kupiłem całość,

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #18 dnia: Listopad 24, 2016, 17:27:19 »
Odkopuje, gdyż problem pojawił się i u mnie od dwóch dni. Na przyszłość, polecam zdemontować schowek. Raptem 8 śrubek torx i wtyczka od lampki do odpięcia, a komfort pracy bez porownania. Grzebałem siedząc na fotelu pasażera. U mnie 3 zimne luty i delikatnie nadtopiona wtyczka. Poprawię luty i zobaczę jaki będzie efekt.


EDIT: przelutowałem, podłączyłem i trochę pojeździłem. Nawiew wyłączył się tylko raz, więc jest lepiej, ale to jeszcze nie to. Ma ktoś wiedze gdzie znajdę takie wtyczki?

Wysłane z mojego XT1572 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Listopad 24, 2016, 20:56:36 wysłana przez Patryk Kubicki »

Offline Gniewko Stachura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 209
  • Posiadany samochód: C5 mk3 2009
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 23, 2017, 18:32:58 »
Odświeżam temat. Niestety i mnie to dopadlo. W jaki sposób wyjąć ten rezystor dmuchawy? Wyjalem wtyczki dzis i na pierwszy rzut oka wszystko jest ok... Wtyczki nie popalone. A jesli wtyczki będą ok to co w następnej kolejności sprawdzić? Na elektronice sie nie znam ale jak dostane wskazówki to postaram się temu sprostać. W ostateczności jakis elektryk bedzie musial się tym zająć

Jak zdiagnozować czy to wina rezystora?
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 23, 2017, 18:44:06 wysłana przez Gniewko Stachura »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 24, 2017, 00:04:23 »
Sprawdź czy w tej dużej kostce masz 12V i masę na środkowych pinach. Może padł bezpiecznik pod maską. Jeśli połączysz kable między kostkami czerwony<->czerwony i czarny<->czarny to wentylator powinien ruszyć na max, wtedy wiadomo że padł moduł, wtedy można szukać używki, lub za kilka zł kupić tranzystor i wymienić, lub kupić zamiennik za 50-70zł.

Kiedy wymieniany filtr kabinowy?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Gniewko Stachura

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 209
  • Posiadany samochód: C5 mk3 2009
  • Miejscowość: Zabrze
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #21 dnia: Wrzesień 24, 2017, 09:06:29 »
Sprawdź czy w tej dużej kostce masz 12V i masę na środkowych pinach. Może padł bezpiecznik pod maską. Jeśli połączysz kable między kostkami czerwony<->czerwony i czarny<->czarny to wentylator powinien ruszyć na max, wtedy wiadomo że padł moduł, wtedy można szukać używki, lub za kilka zł kupić tranzystor i wymienić, lub kupić zamiennik za 50-70zł.

Kiedy wymieniany filtr kabinowy?
A który to bezpiecznik? Filtr wymienialem jakies 25kkm temu... W zeszłym roku to bylo na wiosne

Edyta:
Zwarlem kable ze sobą omijając rezystor. Dmuchawa chodź na Maksa, łopatki wentylatora nie swieca sie. Zatem juz mamy winowajcę. Wymontowalem juz rezystor i zamawiam nowy. Dzieki za pomoc.

Teraz pytanie jakiej firmy zamówić? Na oku mam zamiennik nieznanej firmy za 70zl lub valeo za 120zl. Warto zainwestować więcej? Niby jest 2 letnia gwarancja na ten no name...
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 24, 2017, 11:46:49 wysłana przez Gniewko Stachura »

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Kubicki

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 147
  • Skąd: Wawa/S-wek
  • Posiadany samochód: LIII GrandTour 2.0dCi GT //C3 II '10 1.4 VTi
  • Miejscowość: Wawa/S-wek
Odp: [mk1] Problem z nawiewem (climatronik)
« Odpowiedź #23 dnia: Wrzesień 26, 2017, 11:43:55 »
Sam jestem osobą, która kupiła jakiś no name i działa już rok. U mnie było widać zmęczenie rezystora.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka