Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MKI] Pisk spod maski  (Przeczytany 2185 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
[MKI] Pisk spod maski
« dnia: Wrzesień 01, 2012, 18:31:40 »
Witam,

proszę o pomoc w zdiagnozowaniu dziwnego pisku z silnika.
Otóż, na wolnych obrotach i do 2000 coś piszczy pod maską. Było wymienione: rolki od paska wielorowkowego (w tym rolka napinacza), sprawdzony alternator, wymienione łożysko w sprężarce klimy. Nic to nie dało i nadal jest pisk.
Zauważyłem, że jak kręce kierownicą to natężenie tego pisku się zmienia tzn maleje i rośnie.Gdy przękręce kierownice na max to pisk ustaje.
Nie wiem ale czy to wina pompy wspomagania czy układ hydro jest zapowietrzony i stąd ten pisk? Dodam, że poziom płynu LDS jest OK.

Co to może być? Może ktoś z tym się spotkał w swojej cytrynie.
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

Offline Kamil Janus

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 333
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: C5 1,8 16V '05; Ka 1,3 '02
  • Miejscowość: Jaworzno
Re: [MKI] Pisk spod maski
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 05, 2012, 13:30:38 »
Ja mam taki pisk, kilku kolegów z tego forum również. Jedni piszą, że to pasek alternatora, inni że pompa wspomagania, ale nikt nie odkrył prawdy bezwzględnej ...
Jest:
       C5 1,8 16V 2005 MkII
       C2 1,1 2006
Był:
       Ford Ka 1,3 2000
       Ford KA 1,3 2002
       AX 1,0 1995 MkII
       C5 1,8 16V 2004 Mk I
       ZX Break 1,6i 1997 Mk II
       AX 1,0 1991 Mk II
       PF 126p 1993

Offline Magda i Paweł Masłowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 84
  • Skąd: Sochaczew
  • Posiadany samochód: Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.
  • Miejscowość: Sochaczew
Re: [MKI] Pisk spod maski
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 07, 2012, 10:08:58 »
Czyli brak lekarstwa. Zauważyłem jeszcze jedno, a mianowicie, że czasem jak zostawię lekko skręcone koła i następnego dnia odpalę auto to do póki nie ruszę kierownicy to pisku nie ma. CISZA. Ale jak kolega pisze, to chyba przypadłość większości C5.
Citroen C5 1.8 16V LPG MKI 02r.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 897
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Re: [MKI] Pisk spod maski
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 07, 2012, 10:53:17 »
U mnie nic nie piszczy. Kiedys popiskowało koło pasowe z tłuminikiem drgań. Po wymianie przeszło. Byc może u Ciebie to pompa wspomagania - mój kolega w C5 tak miał z tym, że u niego to już bardzo mocno piszczało. Po wymianie na używke przeszło. Aby to sprawdzić musiałbys założyc jakiś krótszy pasek z ominięćiem pompy wspomagania i jeśli by piski ustały to znaczy, że pompa. Z tym, że nowa to pewnie sporo kosztuje a z używkami jest różnie. Jak wspomaganie działa prawidłowo a pisk nie jest męczący to chyba trzeba odpuścić. Na wszelki wypadek możesz jeszcze kupic specjalny spray do pasków, który eliminuje poślizg i wtedy można sprawdzić czy to nie wina paska.

Offline Marcin Kostur

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 70
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: C5 MK1 HATCHBACK 1.8i 16V 2004r.
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: [MKI] Pisk spod maski
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 18, 2017, 23:03:05 »
Czy udało się zlokalizować i usunąć pisk?
Mam podobny jak opisany przypadek:
ciągły pisk słyszalny na wolnych obrotach, zmienia natężenie  przy ruchu kierownica a znika przy max. skręcie.