Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków  (Przeczytany 7152 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« dnia: Wrzesień 14, 2017, 10:53:39 »
Witam. Czy mógłby ktoś z Kolegów pomóc mi określić jakie tarcze hamulcowe przód i tył oraz klocki powinny być w moim aucie? Czeka mnie wymiana i o ile zdecydowałem jakiej firmy wybrać części (zdecyduje się raczej na ATE lub ewentualnie Rotinger) o tyle nie chciałbym popełnić błędu co do wielkości tarcz. VIN mojego auta to: VF7RDRFJF54041807. Z góry dziękuje za pomoc

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2017, 11:04:27 »
tutaj masz numery referencji

Offline Marek Maliszewski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: Citroen C5 x7 MkIII Tourer 2.0 2012 ON kombi
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2017, 11:59:31 »
Polecam firme TRW ale firm jest wiele

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2017, 12:05:51 »
ATE :) komplet .... :)

Ja mialem niestety nieprzyjemnosc z tarczami ATE w Mk2. Otoz po 2 miesiacach tak je skrecilo ze bicie na tarczy bylo okolo 0.2mm a max dopuszczalne to 0.02mm. Najprawdopodobniej byly podrobami ale kupilem je z duzego sklepu motoryzacyjnego z alledrogo. Na szczescie sklep zwrocil mi kase po zlozeniu reklamacji. Zakupilem wtedy, jeszcze przed zlozeniem reklamacji, tarcze A.B.S i do dzis zrobily okolo 60kkm bez problemow.

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2017, 12:29:32 »
ATE :) komplet .... :)

Ja mialem niestety nieprzyjemnosc z tarczami ATE w Mk2. Otoz po 2 miesiacach tak je skrecilo ze bicie na tarczy bylo okolo 0.2mm a max dopuszczalne to 0.02mm. Najprawdopodobniej byly podrobami ale kupilem je z duzego sklepu motoryzacyjnego z alledrogo. Na szczescie sklep zwrocil mi kase po zlozeniu reklamacji. Zakupilem wtedy, jeszcze przed zlozeniem reklamacji, tarcze A.B.S i do dzis zrobily okolo 60kkm bez problemow.

A nie dostały wody na gorąco ? :)
Bo tu żaden oryginał nie pomoże :)

Nie... jestem swiadomym uzytkownikiem :-) spokojnie.

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2017, 13:13:23 »
Jestem nastawiony na ATE (jakieś mam raczej dobre doświadczenia z tą firma). Jaka średnica powinna być tarcz przód i tył? Z podanych wcześniej informacji nie umiem tej informacji wywnioskować :)
Co do tarcz ATE to brać jakiekolwiek pasujące do modelu czy może macie może coś sprawdzonego? Co sądzicie o klockach ceramicznych? Możecie tez polecić jakiś sprawdzony i nie za drogi sklep tarczami i klockami ATE

Offline Jakub Nawara

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 911
  • Posiadany samochód: C5 X7 163KM
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2017, 13:17:00 »
Jestem nastawiony na ATE (jakieś mam raczej dobre doświadczenia z tą firma). Jaka średnica powinna być tarcz przód i tył? Z podanych wcześniej informacji nie umiem tej informacji wywnioskować :)
Co do tarcz ATE to brać jakiekolwiek pasujące do modelu czy może macie może coś sprawdzonego? Co sądzicie o klockach ceramicznych? Możecie tez polecić jakiś sprawdzony i nie za drogi sklep tarczami i klockami ATE


miałeś napisane
przód - 304
tył - 290

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2017, 13:19:59 »
sorki dopiero teraz zauwazyłem

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2017, 17:59:19 »
Bardziej mi chodziło o to czy sie sprawdzaja i czy warto zainwestować. Kwestia brudzenia felg jakoś mnie nie przeraża zawsze można jechać do myjni hehe

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2017, 19:49:07 »
Bierz te i bedzie spokój


http://allegro.pl/trw-tarcze-klocki-przod-citroen-c5-iii-304mm-i5987222482.html




A co sadzicie o Zimmermann??
Pozdrawiam

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2017, 21:26:20 »
Jakiś czas temu pewnie sklep outletowy sprzedawał na znanym portalu oryginalne tarcze do Scudo. Numer Fiata 9467548588. Pasują oczywiście do C5 2.0 hdi.
 Kupiłem dwie sztuki a cena była rewelacyjna - niecałe 100zl/sztukę. Przyjechałem na nich już około 10000km i all good.

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 15, 2017, 00:22:47 »
Jakiś czas temu pewnie sklep outletowy sprzedawał na znanym portalu oryginalne tarcze do Scudo. Numer Fiata 9467548588. Pasują oczywiście do C5 2.0 hdi.
 Kupiłem dwie sztuki a cena była rewelacyjna - niecałe 100zl/sztukę. Przyjechałem na nich już około 10000km i all good.
Potwierdzam, zrobiłem również na takich fiatowskich tarczach już około 8000km i jest ok, dodam że założyłem do nich klocki ATE zwykłe. Te tarczki do Scudo są częściowo polakierowane i nierdzewieją tak jak to ma miejsce w zwykłych tarczach TRW (bo jest seria tarcz TRW z powłoką ale cena :o)

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 15, 2017, 07:52:06 »
Może to jakiś ocynk jest? Nie wiem ale faktycznie nie robią się rude. Na tył kupiłem Brembo i momentalnie pokryły się rdzawym nalotem. Niby szczegół a jednak denerwuje szczególnie przy felgach przez które dużo widać.

Offline Wlodzimierz Lipert

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 177
  • Skąd: Wroclaw
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Tourer 2.0 BlueHDI 180
  • Miejscowość: Wroclaw
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 15, 2017, 08:15:15 »
Może to jakiś ocynk jest? Nie wiem ale faktycznie nie robią się rude. Na tył kupiłem Brembo i momentalnie pokryły się rdzawym nalotem. Niby szczegół a jednak denerwuje szczególnie przy felgach przez które dużo widać.

Wydaje mi sie ze tarcze sa wykonywane wylacznie z żeliwa, ewentualnie sa pokrywane. Istnieje natomiast bardzo duza ilosc gatunkow żeliwa... mniej lub bardziej odpornego na korozje. Nie mowie oczywiscie tutaj o nie-cywilnych rozwiazaniach uzywanych w motosportach tam pewnie kroluja spieki ceramiczne.

Offline Rafal Kopyto

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 291
  • Skąd: Gent
  • Posiadany samochód: C5 III
  • Miejscowość: Gent
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 15, 2017, 12:38:29 »
Mi chodziło o to co nie styka się z klockami hamulcowych czyli rant i środek. Fiatowskie tarcze są pryśnięte czymś a Brambo standardowe czy inne typowe zamienniki już nie.

Offline Krzysztof Portjanko

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 98
  • Skąd: Kurzętnik
  • Posiadany samochód: C5 (X7)
  • Miejscowość: Kurzętnik
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 19, 2017, 19:45:04 »
Miałem dzisiaj trochę czasu i pomierzyłem tarcze z przodu. Okazało się że obie tarcze mają po 24 mm grubości a klocki około 6-7 mm. I teraz takie pytanie - czy bezwzględnie należy wymienić tarcze? Brak innych objawów zużycia tarcz, nic nie drży, nie wibruje. Czy można poczekać z wymianą np. do momentu zużycia klocków i wtedy dokonać wymiany kompletu?
Co poradzicie?

Offline Robert Zglinicki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 837
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 Kombi EXCLUSIVE+LPG 2008r
  • Miejscowość: Szczecin
Odp: C5 X7 Wymiana tarcz i klocków
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 19, 2017, 20:23:30 »
Ja bym poczekał aż do wymiany klocków i wtedy wymieniłbym kpl, ja tak zrobie na wiosnę, o ile jeszcze bedzie moje C5  :) , bo noszę sie z zamiarem na zmianę auta.
Pozdrawiam