Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)  (Przeczytany 6824 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Wielki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Kraków Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków Polska
Witam,


W citroenie C5 III 2011 rok mam obecnie oryginalne koła z oponami o rozmiarze 245/40/R19
Z racji tego że opony są już marne, chciałem kupić oponki o wyższym profilu,
mechanik mówi że nie ma problemu i nic nie powinno obcierać,  rozmiar 245/55/R19.
Teraz są wyprzedaże opon letnich i można kupić takie opony za 400 zł / szt.


Chciałem ochronić alufelgi przed zarysowaniami o krawężnik, tylko czy napewno się zmieszczą ?
Przy opuszczeniu zawieszenia na duł nie będzie nic obcierać ?
Czy Citroen ma możliwość zmiany w ustawieniach rozmiaru opon, aby odpowiednio przeliczał prędkość i nie przekłamywał ?
Chyba  że w skrzyni automatycznej ustawia się rozmiar opon ?
Wiem że kolega w starym chrystlerze voyagerze miał taką funkcję - komputerem mógł wczytać w samochodzie na jakich oponach jeździ :)




Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 06, 2017, 21:01:25 »
Z wyliczeń teoretycznych wynika, że promień koła wzrośnie aż o 3,5 cm, a średnica aż 7 cm. Jeśli nikt nie przeprowadzał dotychczas takiej zamiany i nie podzieli się doświadczeniem, pozostanie ci zmierzenie, czy w nadkolu zmieści się dodatkowe 3,5 cm.
Pozdrawiam,
Lech

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 06, 2017, 21:25:59 »
No i problemy z ubezpieczalnią w razie choćby najdrobniejszej kolizji z Twojej winy.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Wojciech Wielki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Kraków Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków Polska
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 06, 2017, 21:28:46 »
jeśli to tylko lub aż 3.5 centymetra to powinno się zmieścić, zadzwonię jutro do ubezpieczalni i zapytam czy rzeczywiście byłby problem podczas kolizji.

Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 06, 2017, 21:45:49 »
W pozycji normalnej to się na oko bez mierzenia zmieści. W pozycji dolnej serwisowej, a zwłaszcza po spuszczeniu ciśnienia, kiedy auto idzie jeszcze niżej - to mocno wątpię. Po wjechaniu w dziurę i silnym ugięciu w czasie jazdy - też może być problem. No i to co pisze Marek - problem z ubezpieczycielem, a co gorsze z biegłym i prokuratorem w razie - odpukać - wypadku (zastosowanie niehomologowanego elementu mającego bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo)
Pozdrawiam,
Lech

Offline Wojciech Wielki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Kraków Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków Polska
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 06, 2017, 22:07:33 »
Pewnie w trybie awaryjnym jak np pompa hydro padnie, samochód się obniży to myślicie że mógłby być problem ?


Jeśli ktoś z nie mojej winy wjedzie we mnie to ubezpieczyciel nie powinien się wyprzeć niczego ?
Ewentualnie gdybym miał AC i spowodowałbym kolizję to mógłby być problem z tym co napisałeś, biegły itp ... ?


Czytam o oponach i piszą tak
" Jeżeli już zagłębiamy się w temat opon to musi być zgodna nośność opony oraz w opona musi być homologowana na rynek europejski (oznaczenia E i numer, np 1). Są opony znanych, czołowych producentów, ale są na rynek azjatycki i amerykański, na których są zdecydowanie mniejsze wymogi homologacyjne i opony na tamtejsze rynki nie mają takich parametrów jak opony europejskie. Jeżeli opona jest homologowana na Europę, to ubezpieczyciel nie może stwarzać problemów, ba czym szersza jest opona i czym profil jest niższy tym właściwości jezdne są lepsze, a więc droga hamowania się skraca, mniejsze jest ryzyko poślizgu (teoretycznie). Ubezpieczyciel może stwarzać problemy jeżeli bieżnik opony jest zbyt płytki, bo wtedy istnieje możliwość utraty kontroli nad pojazdem. "
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 06, 2017, 22:24:00 wysłana przez Wojciech Wielki »

Offline Michał Citkowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 764
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Opel Signum 1.9CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 07, 2017, 07:57:59 »
Uwielbiam te rozmowy o problemach z ubezpieczalnią w przypadku posiadania opon o innych parametrach niż te standardowo zakładane przez fabrykę. Piszecie tak jakby w przypadku jakiejkolwiek kolizji najważniejszą sprawą dla ubezpieczalni był rozmiar opon. Jakoś nie przypominam sobie by jakikolwiek ubezpieczyciel zwracał na to uwagę w trakcie wyceny szkody. Nikt się mnie o rozmiar opony nie pytał gdy zgłaszana była szkoda ani też nikt się im nie przyglądał w trakcie wyceny szkody przez rzeczoznawcę.
Tak napisał Paweł Jędrocha- kolejna urban legend.
:::było: Saxo MkII 1.5 D, Xsara MkII 2.0 HDi, C5 mkI 2.0HDi
:::jest: Opel Signum 1.9 CDTi '08, Opel Corsa C 1.3CDTi '06

Offline tomasz jakubczak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 657
  • Skąd: olsztyn
  • Posiadany samochód: , c5 2.2hdi 2002 , c8 2,2 hdi 2004.jumper 2,8 hdi 2006. kiedyś 406 hdi 2.0 pez fap,jumpy 1,9D 1999
  • Zainteresowania: stare motocykle marki horex. F1
  • Miejscowość: olsztyn
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 07, 2017, 08:18:22 »
Jakoś zawsze jak coś w kobietę przydzwonilo na protokóle szkody był stopień zużycia i rozmiar każdej opony....

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


Offline Lech Sulikowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 875
  • Skąd: Bełchatów
  • Posiadany samochód: Peugeot 508 SW 1,6 PureTech 180KM
  • Miejscowość: Bełchatów
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 07, 2017, 09:10:52 »
Uwielbiam te rozmowy o problemach z ubezpieczalnią w przypadku posiadania opon o innych parametrach niż te standardowo zakładane przez fabrykę. Jakoś nie przypominam sobie by jakikolwiek ubezpieczyciel zwracał na to uwagę w trakcie wyceny szkody.
Oczywiście, przy małych szkodach, typu skasowany błotnik, czy nawet całe auto warte 10 tys. zł, ani ubezpieczyciel ani nikt inny nie przygląda się temu z uwagą. Ale jak cię niechcący wyrzuci na zakręcie na chodnik i ukatrupisz 5 osób, to adwokaci pokrzywdzonych i biegli, nie będą pytać, czy uwielbiasz takie rozmowy, będą drążyć temat do bólu, a finał tego drążenia jest zawsze trudny do przewidzenia (np. odpowiedź na pytanie, czy podniesienie środka ciężkości pojazdu o 3,5 cm miało wpływ na zaistniałe zdarzenie?).
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 07, 2017, 09:49:01 wysłana przez Lech Sulikowski »
Pozdrawiam,
Lech

Offline Bartek Sieluck

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 374
  • Skąd: Tczew
  • Posiadany samochód: C5 2.0 HDI 163KM (198KM) Exclusive
  • Miejscowość: Tczew
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 07, 2017, 14:04:20 »
Nie wiem jak jest u was, ale w moim tourerze nie ma nawet mowy by założyć oponę wyższą (o większym promieniu i średnicy). Przy tylnych nadkolach w pozycji do jazdy mam góra 10-15 mm wolnego między oponom a nadkolem. Także nie wydaje mi się, że to da radę. Pozatym przełamanie w odczytach prędkości i odległości będą bardzo przekłamane a nie można tego nigdzie w DB ustawić.

Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka


Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 07, 2017, 15:53:25 »
Poza tym zakładam, że skoro to C5 ma fabrycznie koła 19" to jest to wersja z zawieszeniem hydraulicznym. Skoro tak to od pewnej prędkości zawieszenie się dodatkowo obniża, a więc nawet jak na postoju jest ok, to w czasie jazdy może być już za mało miejsca.


Ja bym nie ryzykował takich zabaw - nie po to ktoś obliczał i ustawiał nastawy zawieszenia, by to potem psuć zmianą wysokości opon.


Jak felgi za często obrywają to można zmienić na 18" albo 17". W obu przypadkach opony będą zresztą znacznie tańsze od 19".

Offline Wojciech Wielki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Kraków Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków Polska
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 08, 2017, 17:05:34 »
Panowie, naczytałem się i zaczyna odechciewać mi się felg 19 calowych, zainwestuję w opony o nominalnym rozmiarze i znając życie felgi zniszczą się od krawężników a potem będę tylko chodził wkur... :)


Pytanie jest takie, obecnie mam felgi 19 cali adriatique z odsadzeniem ET podobno 32... ???
Znalazłem na allegro fajne felgi 17 cali od citroena C4 tylko sprzedający podał wartość ET 50"
http://allegro.pl/citroen-17-c4-picasso-nowy-model-oryginal-i6709443685.html#thumb/2


Czy sprzedający pomylił się z wartością ET czy te felgi nie będą pasować do C5III X7 ?
Wartość ET może się podobno różnić ale nie za wiele. Wyniki wyszukiwaniaCitroen C5 | Felgi Adriatique 18"[/size][/font][/color]

Offline Wojciech Wielki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Kraków Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków Polska
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 08, 2017, 17:43:21 »
no właśnie znalazłem pewien kalkulator i wychodzi na to że koło rzeczywiście byłoby głębiej schowane, i bliżej piasty. Ale czy napewno zawadzałoby o coś.. ? C5 III jakie ET może mieć najwyższej wartości ? Czy trzeba trzymać się wartości 32 i koniec ?

Offline Machoński Tomasz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 952
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Lexus NX, był C5 X7 Exclusive Tourer 2.0 lpg
  • Miejscowość: Katowice
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 08, 2017, 17:52:49 »
będzie wyglądał jak wąskotorówka

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 08, 2017, 19:41:01 »
Zakupiłem samochód z oponami 245/45/19 czyli profil tylko o 5 większy, nie o 15. Nie wiem jak wy ale ja w nadkolach tylnych z przodu mam taką wypukłość, myślę, że jest to by lepiej wode rozpraszać. Nie wiem jak u was ale tam mam około może mniej niż 2 cm, koło jako tako nie obciera, ale jak opona przybieże kamyk lub szyszkę i tam przechodzi to słychać jak obciera. Jak opony się skończą to kupie takie jak mają być

Offline Wojciech Wielki

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 17
  • Skąd: Kraków Polska
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2011r
  • Zainteresowania: motoryzacja
  • Miejscowość: Kraków Polska
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 08, 2017, 21:18:22 »
Zakupiłem samochód z oponami 245/45/19 czyli profil tylko o 5 większy, nie o 15. Nie wiem jak wy ale ja w nadkolach tylnych z przodu mam taką wypukłość, myślę, że jest to by lepiej wode rozpraszać. Nie wiem jak u was ale tam mam około może mniej niż 2 cm, koło jako tako nie obciera, ale jak opona przybieże kamyk lub szyszkę i tam przechodzi to słychać jak obciera. Jak opony się skończą to kupie takie jak mają być


Kolego a zawieszenie masz hydro czy normalne ?

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 09, 2017, 17:14:53 »
Hydro, Świeżo po wymianie wszystkich siłowników i nastawieniu zawieszenia w aso tak jak ma być fabrycznie.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #17 dnia: Wrzesień 10, 2017, 12:30:41 »
...
Znalazłem na allegro fajne felgi 17 cali od citroena C4 tylko sprzedający podał wartość ET 50"
http://allegro.pl/citroen-17-c4-picasso-nowy-model-oryginal-i6709443685.html#thumb/2

Czy sprzedający pomylił się z wartością ET czy te felgi nie będą pasować do C5III X7 ?


ET wyraża się w mm a nie calach :)

matil80

  • Gość
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #18 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:26:14 »
Koledzy a duży spadek komfortu  hydro jest z felg 17" na 18" ?

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #19 dnia: Wrzesień 30, 2017, 21:44:52 »
Koledzy a duży spadek komfortu  hydro jest z felg 17" na 18" ?

Spory, nie wspomnę już o 19  ???
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Wojciech Krzyścin

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 136
  • Skąd: Górki Wielkie
  • Posiadany samochód: Citroen c5 x7 2.2 hdi 2012
  • Miejscowość: Górki Wielkie
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #20 dnia: Wrzesień 30, 2017, 22:39:56 »
Ale te laćki szerokie niskie jak się trzymią na drodze. Może zależy, czy tam gdzie mieszkasz dużo dziur jest.

Offline Dariusz Turczyn

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 64
  • Skąd: Zamość
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2012 2.0 RHH
  • Miejscowość: Zamość
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 01, 2017, 16:57:56 »
Koledzy a duży spadek komfortu  hydro jest z felg 17" na 18" ?
Ja odczułem tylko że gorzej wybiera zapadnięte studzienki a tak to cytryna według mnie lepiej się prowadzi i jest też tak samo komfortowa.
« Ostatnia zmiana: Październik 01, 2017, 21:04:52 wysłana przez Dariusz Turczyn »

Offline Jacek Janikowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 341
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 Tourer 2.2 HDI '11, CX GTI Turbo '84, CX Prestige' 81, DS 19 Pallas '68
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Citroen C5 III hydro - zakładamy wyższy profil 245/55/R19 ? poradźcie ! :)
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 02, 2017, 15:03:14 »
Jak dla mnie różnica w komforcie pomiędzy 17" a 18" jest spora. W jednej C5 mam 17" na zimę i 18" na lato. Zawsze jesienią po zmianie opon na zimowe się cieszę, a wiosną jestem niezadowolony :)


Za to na 18" auto prowadzi się dużo lepiej na autostradowych zakrętach przy większych prędkościach.