Silnik RFJ 2.0i - skrzynia manualna głośna, wiele o tym było na forum. Poza tym pojeździłem automatem w innym modelu u znajomych i bardzo mi to przypadło do gustu. Stąd nowy temat - czy można się rozprawić ze skrzynią manualną wstawiając automat? Pytam przede wszystkim kogoś, kto był bliski takiej operacji w praktyce, jeśli tacy byli. Proszę nie piszcie tylko, sprzedaj i kup w automacie, bo to wiem, ale nie chciałbym się rozstawać z autem które mam od nowości, ma idealny stan wizualny i techniczny, mały przebieg i tylko ta skrzynia psuje przyjemność z jazdy. Wiem, że potrzebny jest dawca skrzyni z półosiami, pedałami, drążek, sterownik skrzyni, wiązki, co jeszcze? Skrzynię przed montażem można by oddać do specjalisty na przegląd, olej itp. Nie wiem czy koło zamachowe silnika jest takie samo. No i gwóźdż programu - elektronika, czy da się to w ogóle przeszczepić? Co będzie np. z prędkościomierzem, częstością pracy wycieraczek, indeksacją lusterka przy wstecznym i co tam jeszcze . Czy nie wyjdzie z tego wielkie druciarstwo sprawiające problemy, nie warte zachodu i od razu dać spokój z takimi pomysłami? Koszt wiem z góry, że będzie duży. I na koniec prośba do posiadaczy Al4 w 2.0 litrowej benzynie MkIII - ile obrotów ma motor na III biegu np. przy 70 km/h i ile ma obrotów na IV biegu przy 70 km/h.