Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty  (Przeczytany 2643 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

borkowski

  • Gość
C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty
« dnia: Luty 06, 2018, 20:43:05 »
Cześć,


z ciekawości czy ktoś orientuje się jakie obroty trzyma automat AL4 w C5 MK3 przy stalej prędkości np 60km/h; 120 km/h i prędkość autostradowa przede wszystkim 140 km/h?

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 07, 2018, 22:19:03 »
W weekend się przejadę po szybszej trasie to ci dam dokładną rozpiskę jeśli mnie ktoś nie ubiegnie :)

Od razu ostrzegam, od 130 km/h + przestaje być przyjemnie i zaczyna być głośno, obroty idą już w około ~3400

borkowski

  • Gość
Odp: C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 07, 2018, 23:04:08 »
Michał,

dzięki. Obecnie w C4 GP 1.8 manual przy 140 kmh mam ok 4000 a zapewne C4GP jest gorzej wyciszony, wiec chyba przy 3400 w C5 nie jest az tak zle:) Bede czekal na info, a tak w ogole jak CI sie spisuje automat? Trochę się obawiam Al4 szczerze mowiac.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 07, 2018, 23:13:17 »
AL4 to dobra skrzynia. Sprawia dużo mniej problemów niż AM6.
Poza elektrozaworami, które nie są drogie a wymiana prosta, nie ma z nią problemów.
Pada tylko i wyłącznie przez zaniedbania użyszkodnika - nie wymieniany olej.
Osiągami ustępuje sporo młodszej siostrze, ale to wynik czterech przełożeń.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 07, 2018, 23:26:41 »
Mam nadzieję że za dużo nie nakłamałem ale z tego co pamiętam to właśnie jest w takich rejonach.
Mam bardzo małe doświadczenie z autami więc ciężko mi powiedzieć czy jest jako tako czy dobrze, tak jak mówiłem przy 130 km/h myślę że jest przyjemnie, 140km/h też da radę przejechać dłużej ale każde 10 km/h więcej powoduje już spore różnice w wyciu silnika :) . Piąty bieg by wszystko zmienił ale jest jak jest.

Automat też mój pierwszy, auta ma niby ~170 tys km i u mnie działa mniej więcej:
- jeżdżę cały czas w trybie sport bo wyczuwam zauważalną różnicę w zachowaniu auta, wysokie obroty mi nie przeszkadzają, w trybie normalnym mam teraz wrażenia że jest zbyt zamulony :)
- od 0 do 50km na pełnym gazie rusza super jak na taką kobyłę i jest super dźwięk :)
- kickdown z 2 na 1 nie udało mi się nigdy zrobić,  jedyna taka zmiana wynika z niskich obrotów/prędkości, trzeba uważać na 2 biegu jak planujesz jakieś manewry gdzie liczy się przyśpieszenie
- redukcja 3->2 , lub 4->3 zajmuje około ~1sek jak dasz dobrze gazu, często też przy pełnym gazie jest redukcja 4->2, im wyższe obroty początkowe to szybciej zatrybi, trzeba po prostu się dostosować z wyprzedzaniem i przygotować że zmiana będzie po chwili
- jak lubisz jazdę bez szaleństw to skrzynia jest wystarczająca
- wyprzedzanie innych powyżej 100km/h też da radę bez nerwów o ile robisz kickdowny i dasz sobie trochę odstępu przed autem z naprzeciwka
- przeważnie idzie do ~4500-5000 obrotów zanim zmieni bieg na wyższy
- na zimnym oleju jest dość niekulturalna :)
- po rozgrzaniu większość zmian jest płynna ale co i rusz daje znać że tam jest i małe szarpnięcia się zdarzają / czuć zmiany biegów

Przypominam cały powyższy wywód dotyczy jazdy w trybie sport.

Offline Michał Rutkowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 42
  • Posiadany samochód: C5 III 2008 2.0i Exclusive AL4
Odp: C5 mk3 2.0 16v automat AL4 -obroty
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 09, 2018, 22:22:46 »
Oto obroty:

bieg/prędkość/oborty

2 / 60 km/h / 3250
3 / 60 km/h / 2250

3 / 90 km/h / 3250
4 / 90 km/h / 2250

4 / 100 km/h / 2600
4 / 120 km/h / 3200
4 / 140 km/h / 3700
4 / 150 km/h / 4000
4 / 160 km/h / 4250