Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK III] Problem z nawiewem strona lewa  (Przeczytany 2578 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Wojciech Pijanowski

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 19
  • Skąd: Chudów
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDI
  • Miejscowość: Chudów
[MK III] Problem z nawiewem strona lewa
« dnia: Lipiec 25, 2017, 22:30:29 »
Witam

Mam problem z chłodzeniem od strony kierowcy. Niby banał, ale rozwiązania dla przypadku podobnego do mojego, niestety nie udało mi się nigdzie znaleźć.
 
C5 X7, 2009 r., klimatyzacja dwustrefowa.
 
Problem polega na tym, że nie potrafię wymusić pełnego chłodzenia od strony kierowcy. Pomimo regulacji temperatury gałką od max. do min., uzyskuję temperaturę na wylocie z kratek w przedziale od max. do letniej.
 
Wczoraj zdemontowałem motoreduktor - zębatka bez uszkodzeń. Gniazdo - bez uszkodzeń.
 
Regulując temperaturę gałką, motoreduktor przestawia się o ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na zębatce).
Przestawiając ręcznie klapkę, gniazdem można wykonać ok. 60 stopni obrotu (niecały ząbek na imbusie T-50).
Skoki silniczka i klapki "na oko" się pokrywają.
 
Oczywiście po ręcznym przestawieniu klapki na temperaturę minimalną, sytuacja się nie zmienia, dalej leci letnie powietrze.
 
Tutaj mała dygresja: błędem jest, że forumowicze zadając pytania, tudzież udzielając odpowiedzi, bardzo rzadko piszą  którego modelu i z którego roku samochodu pytanie dotyczy. Naczytałem się strasznych opowieści o dwóch motoreduktorach, w tym o górnym prawie zupełnie niedostępnym i jakież było moje zdziwienie, gdy okazało się, że dłużej trwało u mnie zdejmowanie osłonki przy nogach kierowcy, niż demontaż bardzo łatwo dostępnego motoreduktora klapki mieszacza. MK III widocznie ma łatwiej.
 
Z tego, co udało mi się wypatrzyć, zadzierając łebek do góry i strasznie zezując, motoreduktor od kierunku nadmuchu działa sprawnie, a klapki przestawiają się sprawnie, aż miło - za pomocą zewnętrznych zębatek. Uszkodzeń i wyszczerbień nie zauważyłem. Zresztą z rozdziałem nadmuchu problemu nie mam.
 
A piszę o kontroli wizualnej elementów kierunku nadmuchu dlatego, że przyczyny braku odczuwania chłodzenia mogą być dwie:
- brak chłodzenia (raczej niemożliwe, skoro u pasażera chłodzi, aż paznokcie przyłożone do kratki pękają),
- "fałszywe" powietrze od nagrzewnicy, które skądś się przedostaje (np. szparą między klapką mieszacza, a korpusem, w którą wpadł jakiś mały, ułamany element?). Tyle, że nie zauważyłem, żeby skok klapki był mniejszy niż motoreduktora. Zresztą gdy ręcznie przestawiałem klapkę, to chodziła całkiem luźno - od odbicia, do odbicia. Żadnych oporów, zgrzytów, najmniejszej sugestii ciała obcego w układzie.
 
Teraz mam w planach wywiercić dziurę w korpusie i zapuścić kamerę, żeby na własne oczy przekonać się, że nic tam nie blokuje klapki, czy też nie uszkodziło się jakieś uszczelnienie, czy coś w tym stylu... Ale zanim zacznę dewastować, chciałbym otrzymać garść podpowiedzi.
 
1. Czy ktoś ma jakieś pomysły?
2. Czy może być tak, że padł jakiś czujnik temperatury i ustrojstwo dopuszcza sobie (niepotrzebnie) ciepłego powietrza inną drogą?
3. Czy ktoś mógłby mi podyktować ścieżkę w diagboxie do kontroli czujników?
4. Czy ktoś dysponuje schematem/przekrojami tego mechanizmu?
5. Czy skok klapki, powinien wynosić jedynie ok. 60 stopni? Czy to nie trochę mało?
6. Czy może być tak, że to jednak pęknięta klapka, która nie wykazuje objawów uszkodzenia i chodzi, cicho i płynnie, ale jednak nieprecyzyjnie?

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem z nawiewem strona lewa
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 02, 2018, 08:23:10 »
Cześć mam dokładnie to samo dopadło mnie wczoraj. Z tego co udało mi się dopatrzeć to żeby dostać się do tych klap trzeba rwać całą górną część deski demontując przy tym poduszki schowek i chyba kierownicę. Normalnie masakra. Ja zdemontowalem na razie wyświetlacz i zegary ale już rezygnuje muszę kupić nowe klapki i w tedy się za to wezmę raz jeszcze. Chyba ze są jakieś inne patenty na dostanie się ram. Pozdrawiam Daniel 

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem z nawiewem strona lewa
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 02, 2018, 11:02:23 »
Chyba ze są jakieś inne patenty na dostanie się ram.
Nie ma
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem z nawiewem strona lewa
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 02, 2018, 12:09:52 »
Tam nawet nie ma jak wyciąć ścianki bo bym mógł dorobić na laserze plexi na przyszłość i pięknie to przykręcić z uszczelką

Serwis mówi że w c5 III nie wymienia się klap a problem był w c5 II

Trochę to dziwnie działa aż pokusiłbym się o stwierdzenie kolegi że to może jest błąd czujnika temperatury po stronie kierowcy ja motoreduktor odkrecalem i elektrycznie działa klapkę tez fizycznie ruszam i słychać jak się otwiera do końca i zamyka ale nadal dmucha letnim powietrzem. Klapka chodzi bez oporów.
 
Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka

« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2018, 12:38:22 wysłana przez Daniel Szychowski »
Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb

Offline Andrzej Makowski

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 5 360
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: 2x C5A 1.6PT/EAT8, C4 Picasso II 2.0 BlueHDi/EAT6
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem z nawiewem strona lewa
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 02, 2018, 15:09:21 »
pokusiłbym się o stwierdzenie kolegi że to może jest błąd czujnika temperatury po stronie kierowcy
Pod warunkiem, że są czujniki bo były wersje dwustrefowych nawiewów bez nich
To jest moja opinia w dniu dzisiejszym dlatego zastrzegam sobie prawo do jej zmiany w dowolnym i dogodnym dla mnie terminie

Offline Daniel Szychowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 130
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 2.2HDI 170km 2009r
  • Zainteresowania: Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: [MK III] Problem z nawiewem strona lewa
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 02, 2018, 15:13:40 »
U mnie są przy każdym nawiewie. Jeszcze doczytałem na forum podobny objaw jak auto było wcześniej nasłonecznione z jednej strony to będzie bardziej zimnym wiać z tej strony. Albo nie wydajna klima bo u mnie nie było czynnika po zimie a nabijalem jakoś z 3 tyg temu zaraz złożę i wyjadę na słońce i się okaże

Wymiana skraplacza załatwiła sprawę. Po prostu było za mało odczynnika.

Wysłane z mojego SM-N910F przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2018, 00:56:46 wysłana przez Daniel Szychowski »
Oklejanie samochodów, Reklama, Przyciemnianie Szyb