Mirosław Piechocki napisał:
Ano mam. Modele C5 X7 z silnikami 2,0HDi 163KM spełniającymi normę czystości spalin EURO5 na początku były wyposażane w ASB typu GF13 (TF80) do których zalecany jest olej spełniający wymagania JWS3309, od niedawna wprowadzono ASB typu GF24 (TF81) z olejem JWS3324. Pierwszy z nich to TOTAL MV a drugi TOTAL MV LV.
Min. 2-3 lata.
Mirosław Piechocki napisał:
Stawiam orzechy przeciw kasztanom, że C5 MkIII z 2010 mają ASB typu GF13. A gdzie to sprawdzić? Ano po VIN-ie.
Znaczy wszystkie z 2010 mają GF13 ? Niekoniecznie. Nie zamierzam dzielić włosa na czworo, ale 2010 to rok przejściowy. Kaśka ma takie dane
, ale się obraziła.
Co do TF81 to jak narazie mają wiele wad wieku dziecięcego. Niestety znane są przypadki awarii tych skrzynek przy przebiegu ok. 45kkm.
Nie ma powodu aby II generacja była bardziej awaryjna od pierwszej.Rozumiem sugerujesz oszczędności materiałowe czy różnice w budowie ? Jakie różnice ? Na czym oszczędności ? Źródła... ? Jakiś konkretny materiał empiryczny w kwestii awaryjności ? Czy to raczej opinia na zasadzie "jedna pani drugiej pani" ?
Awaryjność o ile taka występuje może wynikać z softu a nie oszczędności czy rodzaju oleju. Konia z rzędem temu kto to powie na pewno po jednostkowych przypadkach.
Wprowadzenie tej skrzynki nie ma nic wspólnego z normą czystości spalin EURO5 ale przecież trzeba to było jakoś marketingowo uzasadnić i stąd te śmieszne nazwy jak np. BVA AM6 NORMA EURO5
Marketingu w tym nie widzę.Kogo miałoby to przekonać i do czego ? Trochę bez sensu dyskusja. Toyotowskie oleje WS to oleje fuel economy.
O co chodzi w normach ? Emisje. Jak je ograniczyć ? Zmniejszając zużycie paliwa, stosując "wykastrowane" oleje lowsaps a dla skrzyń... "rzadziznę".I kółko się zamyka. Co tu obśmiewać nie wiem.
W założeniu silniki Euro5 miały być parowane ze skrzynią II generacji zalaną "rzadzizną" począwszy od 2010.
Jak dla mnie coraz surowsze normy emisji jak dla Ciebie oszczędności i marketing.
TF81SC w mojej świadomości funkcjonuje od początku. Wspólnie z TF80SC tak jak AF40, AWF21, AW6A-EL i in. dlatego wolę TF80SC I i TF80SC II, ale w tej kwestii mogę się mylić.
@Artur
Jeżeli znasz lepkości ATF's w ujęciu historycznym to zauważasz bardzo wyraźny trend.Jeżeli nie znasz a jesteś dociekliwy to szukaj lepkości dla np. GM TYPE A albo Ford Type F poprzez T-IV, Dextron III po np.JWS3324.I weź pod uwagę, że już przynajmniej dekadę temu mówili, że "rzadzizna" zabija
Sama lepkość jeszcze o niczym nie świadczy i na pewno nie przesądza.