Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Akumulator  (Przeczytany 1804 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Online Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Akumulator
« dnia: Lipiec 29, 2018, 17:46:22 »
Jestem w posiadaniu C5 X7 z 2009r 2.0 HDI 163km. Ostatnio zauważyłem, że akumulator nie domaga i jako iż nie miałem czym sprawdzić jego stanu to kupiłem nowy, Centra Plus 74ah 680A. Z ciekawości po wymianie sprawdziłem ładowanie na akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że pokazuje ok 13.3V. Włożyłem wolto mierz do gniazda zapalniczki i sprawa wygląda tak, że na postoju ładuje napięciem 13.3V, podczas jazdy tak samo. Natomiast gdy zdejmuje nogę z gazu to od razu wskakuje na 14.4V. To normalny objaw czy coś jest nie tak z regulatorem napięcia?

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 29, 2018, 18:45:06 »
Raczej dziwny objaw, u mnie na postoju 14.4v

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 29, 2018, 20:54:12 »
To jest tak zwane ładowanie dynamiczne, poto tez jest dodatkowy moduł kontroli naładowania akumulatora. Można to wyłączyć podpinając DB, temat poruszany przy okazji tematu z "ecomode". Ja załatwiłem tak jeden aku po czym wyłączyłem to dziadostwo.

Offline Marcin Kaszka

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 684
  • Skąd: Chojnów/Legnica
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 '14r. MK3 2.2HDi CHIP 225KM/551Nm AM6 sedan
  • Miejscowość: Chojnów/Legnica
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 30, 2018, 23:02:06 »
To tzw. oszczędzanie paliwa. Pełne ładowanie podczas hamowania silnikiem,  bo wtedy nie ma zużycia paliwa.
Nie zgadzam się że to niszczy akumulator,  raczej przeciwnie. Każda bateria dłużej zniesie ładowanie mniejszym prądem, a ten jest niższy przy niższym napięciu.
Pozdrawiam,
Marcin

C5 X7 MK3 '14r. 2.2HDi AM6 sedan
C4 Picasso II MK2 '16r. 2.0HDi EAT6
C4 Picasso II MK2 '14r. 1.6HDi MCP

Offline Krzysztof Jarosz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Miechów
  • Posiadany samochód: Citroen C5(x7) 2.0Hdi 163KM
  • Miejscowość: Miechów
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 31, 2018, 19:01:34 »
To tzw. oszczędzanie paliwa. Pełne ładowanie podczas hamowania silnikiem,  bo wtedy nie ma zużycia paliwa.
Nie zgadzam się że to niszczy akumulator,  raczej przeciwnie. Każda bateria dłużej zniesie ładowanie mniejszym prądem, a ten jest niższy przy niższym napięciu.
Otóż u mnie auto robiło krótkie przebiegi, w efekcie akumulator był ciągle niedoładowany tryb eco mode załączał mi się po 10 min po wyłączeniu silnika. Aż pewnego ranka temperatura około 0-oC  wyjechałem z garażu zgasiłem auto i po chwili już nie odpaliłem.

Offline Tobiasz Sabat

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 437
  • Skąd: podkarpacie
  • Posiadany samochód: c5 x7
  • Zainteresowania: marantz
  • Miejscowość: podkarpacie
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 31, 2018, 20:19:39 »
Jeśli samochód robi krótkie odcinki i do tego nie zbyt często to co jakiś czas wskazane jest jego pełne naladowanie albo najlepiej rozładować i dopiero wtedy naładować do pełna

Online Maciej Dudziak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 508
  • Skąd: Międzybrodzie Żywieckie
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0HDI 163km 2009r.
  • Miejscowość: Międzybrodzie Żywieckie
Odp: Akumulator
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 31, 2018, 21:08:43 »
Wypiąłem póki co moduł od Economy Mode i ładowanie powróciło na ok 14.2V. Nie ma problemu z kilkunastokrotnym otwieraniem i zamykaniem klapy oraz słuchaniem radia na postoju. Zwykle robię dłuższe odcinki ale ostatnio miałem kilka krótkich tras i uważam, że ten tryb ładowania to jakaś totalna porażka. Nawet w instrukcji akumulatora jest wyraźny zapis, że powinien być ładowany napięciem ponad 13.5V, żeby nie doszło do "spływania" ołowiu z plytek. Przy okazji wizyty u mechanika postaram się wyłączyć te funkcje w DB.