Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Problemy ze skrzynią automatyczną AM6/TF80SC 2008r  (Przeczytany 3027 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Kuba Maroszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDi Exclusive automat sedan 2008
  • Miejscowość: Pruszków
Problemy ze skrzynią automatyczną AM6/TF80SC 2008r
« dnia: Wrzesień 30, 2018, 17:29:49 »
Witam,

Autko ślizgało mi się na każdy biegu, paliło 2-3l więcej niż na wyświetlaczu i przeciągało biegi. Zregenerowalem sprzęgło hydrokinetyczne, wymieniłem uszczelnienia i cały olej na nowy. Problemy ze ślizganiem, podwyższonym spalaniem i przeciąganiem biegów ustało oprócz:
- przeciągania jedynki - wyświetlacz pokazuje zmianę na 2 bieg przy ok 1700-1800obr a zmienia dopiero przy 1900/2300 zależnie od poziomu wciśnięcia gazu
- uslizg trójki - widzę ze obroty są troszkę za wysokie na trójce i do tego zależnie od poziomu wciśnięcia gazu w pewnym momencie obroty spadają o 50-300. Następnie po chwili następuje zapięcie 4 a potem coś ala rozpięcie lock-upa - czasami nie ma tego efektu.
- czasami gubi się przy zmianie biegów jak w tym samym momencie wcisnę gaz żeby przyspieszyć - wyglada to jakby redukował bieg ale wyświetlał ze jedzie na wyższym - potem jakby wrzucił wyższy a na wyswietlaczu nic się nie zmienia.
- czasami 4 poszarpuje przy hamowaniu silnikiem w zakresie obrotów 1200-1400

Reszta biegów pracuje prawie idealnie. Po zimniejszych nocach które ostatnio były skrzynia lepiej działała na zimnym oleju (oprócz spadku obrotów na 3 w pewnym momencie) - po rozgrzaniu natomiast dalej było tak samo. Dodatkowo na ręcznym trybie zmiany biegów trójka już się tak nie ślizga ale również występuje spadek obrotów

Po regeneracji konwertera, wymianie uszczelnień i oleju zrobiłem 700km, wyzerowalem licznik zużycia oleju licząc ze coś to da i zrobiłem kolejne 300km. Niestety nic się nie zmieniło.

W Lexii brak błędów oprócz U2005 i U1213 ale to raczej przez to ze mam usunięte czujniki ciśnienia w kołach. Brak innych zauważalnych usterek, jedynie metaliczny dźwięk w zakresie 1800-2200 obrotów przy mocniejszym depnieciu - czytałem ze to zawór ciśnienia na pompie ale wątpię, ze byłby winny poślizgu trójki i przeciągania jedynki.

Czy te symptomy mogą bezpośrednio wskazywać na mechaniczne uszkodzenie elektrozaworów? Jeśli tak to czy warto je regenerować? Czy lepiej od razu nowe i mieć spokoj?

Ewentualnie czy te objawy wskazują na mechaniczne uszkodzenie skrzyni? Lub coś innego niż skrzynie?

Dodaje również 4 różne filmiki pokazujące te przypadłości:
https://splice.gopro.com/v?id=bJNrmb


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2018, 17:40:09 wysłana przez Kuba Maroszek »

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Problemy ze skrzynią automatyczną AM6/TF80SC 2008r
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 30, 2018, 19:48:27 »
A tak z ciekawości - ile km przebiegu? ile razy był wymieniany olej?
Ta regeneracja sprzęgła gdzie była robiona...?

Offline Kuba Maroszek

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 8
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2.0 HDi Exclusive automat sedan 2008
  • Miejscowość: Pruszków
Odp: Problemy ze skrzynią automatyczną AM6/TF80SC 2008r
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 30, 2018, 20:07:05 »
157kkm

Olej zmieniałem raz statycznie po zakupie, stary był w miarę dobrym stanie wiec pewnie poprzedni właściciel ratował się już wymienianiem oleju - niestety kupiłem już z niesprawna skrzynia i licznikiem zużycia oleju na poziomie ok. 300k jednostek.

No i teraz wraz z regeneracja sprzegla skrzynia została rozebrana w celu wymiany filtra i uszczelnień a wraz z tym został wymieniony cały olej na nowy.

Robiłem w OverDrive Podkowa Leśna, z racji tego ze jako jedyna firma z Warszawy i okolic specjalizująca się w naprawie automatycznych skrzyń nie mieli żadnej negatywnej opinii (o którą najprościej) i faktycznie z usługi jestem zadowolony, ponieważ skrzynia nie poszła od razu na generalny remont, a objawy wskazywały głównie na konwerter wiec on został zregenerowany i wyeliminowało to większość objawów. Teraz pewnie wybiorę się tam znowu w celu diagnozy objawów, które pozostały ale chciałem najpierw być trochę mądrzejszym i poradzić się czy te objawy wskazują bezpośrednio na elektrozawory czy może na coś innego, ponieważ jeśli wymienię elektrozawory a objawy nie ustąpią to będzie kosztowna lipa..

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Odp: Problemy ze skrzynią automatyczną AM6/TF80SC 2008r
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 30, 2018, 20:31:49 »
Ktoś nieźle katował wcześniej tą skrzynię?
157kkm to nie za duży przebieg.
Ja mam 260kkm i jeszcze nic się nie dzieje...


A jakie koszty do tej pory poniosłeś?
Jaki jest u nich koszt generalnego remontu?