Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: kręci nie zapala  (Przeczytany 2287 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
kręci nie zapala
« dnia: Listopad 22, 2018, 20:46:38 »
witam dziś rano moja cytrynka odpalila na 5 sekund tylko i zgasla , kręce rozrusznikiem i nic, zadnych informacji, wygląda tak jakby immobilajzer wylaczyl się, od czego zacząc????

Offline Nathan Podkański

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 759
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: C5 mk2 2.0 hdi
  • Zainteresowania: Samochody
  • Miejscowość: Katowice
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #1 dnia: Listopad 22, 2018, 20:47:56 »
Od akumulatora standardowo, potem stan klemr, potem ładowanie.

Wysłane z mojego 6070K przy użyciu Tapatalka


Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #2 dnia: Listopad 22, 2018, 22:06:27 »
Pompka paliwa w baku pracuje? Może to słynny przekaźnik w module BSM.

Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #3 dnia: Listopad 23, 2018, 20:32:43 »
Sprawdź bezpieczniki, później zaślep EGR blaszką (jak się urwał to odetniesz lewe powietrze). Zawory na pompie wysokiego ciśnienia nie wywalą błędu jeżeli nie pracują prawidłowo. Dobrze, jeśli będziesz znał błędy zapisane w pamięci. to pomoże ;-)

Offline Marek Bor

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 644
  • Skąd: Olsztyn
  • Posiadany samochód: Citroen C5 Kombi 3.0 HDI 241KM 2012 rok Exclusive
  • Zainteresowania: Po za Citroen ujeżdżam jeszcze motocykl Honda Shadow vt750 ACE
  • Miejscowość: Olsztyn
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #4 dnia: Listopad 23, 2018, 20:58:47 »
Pompka paliwa w baku pracuje? Może to słynny przekaźnik w module BSM.

2.0 HDI RHR nie ma pompy w zbiorniku.
U mnie zmiana!!! To już szósta C5 tym razem 2012 rok 3.0HDI oczywiście też w kombi na full wypasie Exclusive.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #5 dnia: Listopad 23, 2018, 21:19:47 »
Pompka paliwa w baku pracuje? Może to słynny przekaźnik w module BSM.

2.0 HDI RHR nie ma pompy w zbiorniku.
Fajnie wiedzieć  :D diessli staram się unikać to i nie miałem o tym pojęcia. Chociaż BSM nadal może coś mieć tu do tematu... A przynajmniej warto sprawdzić multimetrem czy jest napięcie na tym "słynnym" bezpieczniku 15A.

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #6 dnia: Listopad 24, 2018, 07:45:17 »
nie wiem co było ale zdialem kleme plus na 15 min jak zalozylem zapalil jakby nigdy nic i pali wciąż,

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 255
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #7 dnia: Listopad 24, 2018, 07:54:57 »
Elektronika zwariowała... BSM? lub BSI

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #8 dnia: Listopad 27, 2018, 19:21:54 »
a dziś znowu nie zapalł, pusty był filtr paliwa i podpompowałem gruchą az była twarda i zakrecilem chwilke i zapalil, teraz czekam do jutra , czy to paliwo się cofa?

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 02, 2018, 21:15:47 »
jak sprawdzić ten zawór w gruszce?

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 04, 2018, 21:35:46 »
podczas pompowania gruszką slychać że zawór pracuje ale dziś rano polowe paliwa z filtra zeszlo i musialem znow pompować aby napelnic filtr wtedy zapalil  ,gdziesz szukac przyczyny?/

Offline Wojciech Krukowski

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 312
  • Skąd: okolice Konina
  • Zainteresowania: krótkofalarstwo-SP3QFV
  • Miejscowość: okolice Konina
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 05, 2018, 07:46:55 »
A może zamontuj jeżeli nie jesteś pewien,czy zawór w gruszce jest sprawny
Xsara Picasso '06r 1,6 (NFU)+LPG -nowy pojazd flagowy ;)
C3 1,4 2006r(TU3A-KFV)+LPG-koleżanki małżonki
C5 '06r 2,0 RFJ +LPG-dziecięcia

Offline Adamski Andrzej

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 232
  • Skąd: Piła
  • Posiadany samochód: xantia 1,9 TD 96 r, C-5 II 2006, 2,0 HDI 136km
  • Zainteresowania: motoryzacja , wędkarstwo
  • Miejscowość: Piła
Odp: kręci nie zapala
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 06, 2018, 19:11:18 »
jeśli schodzi z filtra i się cofa do tylu a z tylu jest gruszka z zaworem w srodku to znaczy ze nie trzyma gruszka i cofa się paliwo do zbiornika jeśli gruszka była by sprawna tzn ze paliwo cofalo by się od gruszki do zbiornika a filtr by był pelen, tak mi się wydaje, bo jak napompuje i zapali to widze pęcherze powietrza jak ida przewodem tym przezroczystym od filtra do silnika