Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów  (Przeczytany 8468 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
[MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« dnia: Wrzesień 21, 2010, 17:05:45 »
Witam jak w tytule mam problem z wrzucaniem biegów, mianowicie problem polega na tym że jak chcę wrzucić jakiś bieg to muszę to robić niemalże dwoma rękoma bo tak ciężko wchodzą biegi. Nie dzieje się to zawsze ale bardzo często i jest to uciążliwe. Nie wiem czy jest to problem ze skrzynią czy tylko z lewarkiem, może ktoś już tak miał i wie jak pomóc co to może być .

pa2008

  • Gość
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 21, 2010, 18:15:30 »
Z tego co mi wiadomo to zdecydowana większość użytkowników Mk1 ma problem z wrzuceniem wstecznego...

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 21, 2010, 18:16:45 »
Ktoś kiedyś pisał o zatartych linkach od lewarka do skrzyni biegów .
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 21, 2010, 19:09:25 »
U mnie problem dotyczy każdego biegu a nie tylko wstecznego a ta usterka nasiliła się od jakiegoś miesiąca.

Offline Bartek Piechocki

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 407
  • Skąd: Katowice
  • Posiadany samochód: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG
  • Miejscowość: Katowice
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 22, 2010, 08:07:35 »
Cytuj

Anna Polchlopek napisał:
Z tego co mi wiadomo to zdecydowana większość użytkowników Mk1 ma problem z wrzuceniem wstecznego...


dobrze, że jestem w mniejszości!
Były: C5 MK1 2.0 16V, C5 MK2 2.0 HDi BVA i C5 MK3 2.0 HDi BVA. Jest: Skoda Superb kombi 2.0 TSI 200 KM DSG

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 22, 2010, 16:20:15 »
Sprawdź stan oleju w skrzyni biegów, najlepiej zaś go wymień. Mimo, że producent zaleca tylko kontrolę stanu oleju, lepiej kilka groszy wydać na nowy. U siebie wymieniałem w zeszłym miesiącu, kolor i lepkość oleju można było poznać na pierwszy rzut oka i po roztarciu w palcach.

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 22, 2010, 18:35:34 »
A gdzie znajdę jakąś miarkę żeby sprawdzić poziom i ewentualnie gdzie jest korek wlewu i spustu oleju.

Offline Paweł Szczepaniak

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 831
  • Skąd: Poznań/Szczecin
  • Posiadany samochód: Skoda Octavia 2.0TDI 170KM/400Nm
  • Zainteresowania: Góry, wspin
  • Miejscowość: Poznań/Szczecin
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 22, 2010, 21:56:46 »
miarki nie ma..
Spustu w prawie najnizszym punkcie skrzyni - szukaj od dolu po zdjeciu oslony pod silnikiem ;)
Co do wlewu - nie pomoge, ale gdzies pamietam bylo zdjecie skrzyni, z zaznaczonymi korkami - poratuje ktorys z kolegow z dostepem do service'a ? ;)
Było: C5 MKI 2.0HDI break '02. Do tego obecnie 2 C5 w rodzinie: Mk I2.0 Pb '03 oraz C5 MkIII 1.6THP '08.
Skoda wygrała z Cytryna - brak hydro rekompensuje cala masa innych pozytywow ;)

Offline Sławomir Wolniak

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 154
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: Citroen C2 1,1 2008
  • Miejscowość: Częstochowa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 22, 2010, 22:35:52 »
Dopasuj do swojej !
Były Xsara 1,4 1999r ,C5 1,8 16V 2004r

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 23, 2010, 17:29:37 »
Na skrzyni biegów w okolicy obudowy filtra powietrza, znajduje się plastikowy korek. To odpowietrznik skrzyni i wlew oleju w jednym. Trzeba go lekko szarpnąć w górę i wyskoczy. Dobrze jest zdemontować obudowę filtra, jest wówczas bardzo dobry dostęp do wlania oleju, oczywiście przyda się też mały lejek, by olej nie płynął wszędzie dookoła prócz otworu wlewowego ;-).
Przy okazji zdjęcia obudowy, można wyczyścić benzyną ekstrakcyjną przepływomierz, w końcu i tak mamy zdemontowaną część zasysającą powietrze.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 23, 2010, 22:08:45 »
Dołączę się do wątku:-) Jaki olej do skrzyni jest zalecany??
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Daniel Bakiera

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 266
  • Skąd: Pruszków
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 Tourer 2.0 HDi 140KM 2009r, były Citroen C5 2.0 HDi, Citroen Xantia 1.9 TD 1994
  • Zainteresowania: motoryzacja, muzyka
  • Miejscowość: Pruszków
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 24, 2010, 16:04:12 »
Zalecany jest olej o specyfikacji 75w80. Ja zalałem do swojego auta Motul Motyl Gear 75w80. Do silnika też leję olej Motula, i profilaktycznie do czyszczenie układu paliwowego preparat tego producenta.

Offline Krzysztof Krzyszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 [MKI], 2.0i+lpg, 2002
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 24, 2010, 16:55:42 »
Przerabiałem podobny temat kilka dni temu. Z tym, że u mnie bardzo ciężko chodził lewarek na boki. Uszkodzona była jedna z dwóch linek łączących dźwignię ze skrzynią. Jedna z linek odpowiada za wychylenia dźwigni na boki, a druga przód - tył. Podejrzewam, że masz uszkodzoną po prostu linkę. Nie potrafię powiedzieć, która za co odpowiada, ja wymieniłem obie (nowe tylko w aso - 590 zł. za dwie, a wymiana kosztowała mnie 100 zł. w warsztacie). Po tym zabiegu wszystko chodzi super. Pozdrawiam i życzę pomyślnych działań.
Dodam jeszcze, że po około 15 min. jazdy (przed naprawą), lewarek chodził wyraźnie lepiej.
Citroen C5, 2.0i 16V, 2002 rok

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 24, 2010, 20:56:21 »
Z tym lewarkiem to największy problem jest jak dłużej postoi bo jak tylko pojeżdżę dłuższy czas to się polepsza.

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 25, 2010, 14:51:43 »
Dzisiaj rozebrałem trochę i sprawdziłem olej poziom ok a i sam olej w niezłej formie dostałem się do linek okazało się że jedna z nich trochę przyrdzewiała na końcu przy mocowaniu do skrzyni. Wyczyściłem rdzę popsikałem odrdzewiaczem odczekałem i rozruszałem ją i zaczęło wszystko ładnie chodzić. Posmarowałem wszystko miedzią w sprayu i żadnych problemów  z wrzucaniem biegów zobaczymy  tylko na jak długo wystarczy to smarowanie, jak nie pomoże to wymiana linki. Dzięki wszystkim za pomoc.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 30, 2010, 12:16:08 »
Andrzeju co trzeba odkręcić by dostać się do linek?? W mojej C5 trochę zacina się wsteczny, myślę, że warto zawczasu zareagować i przesmarować linki:-) Dzięki
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Krzysztof Krzyszczak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 41
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: C5 [MKI], 2.0i+lpg, 2002
  • Miejscowość: Lublin
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #16 dnia: Wrzesień 30, 2010, 22:49:58 »
Cytuj

Kamil Kozak napisał:
Andrzeju co trzeba odkręcić by dostać się do linek?? W mojej C5 trochę zacina się wsteczny, myślę, że warto zawczasu zareagować i przesmarować linki:-) Dzięki


U mnie osłona linki przetarła się przy skrzyni (7 lub 8). Linki widać z góry.
Citroen C5, 2.0i 16V, 2002 rok

Offline Andrzej Jaroszczyk

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 236
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: Citroen C4 Grand Picasso 2.0 HDi MCP Exclusive.
  • Miejscowość: Warszawa
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 01, 2010, 16:52:54 »
Cytuj

Kamil Kozak napisał:
Andrzeju co trzeba odkręcić by dostać się do linek?? W mojej C5 trochę zacina się wsteczny, myślę, że warto zawczasu zareagować i przesmarować linki:-) Dzięki





Witam ja nic nie odkręcałem po prostu otworzyłem maskę i  wyjąłem całą obudowę filtra, dostałem się do linek przy skrzyni. Linki wypiąłem od cięgien i sprawdziłem która jak chodzi u mnie okazało się że linka która odpowiada za ruch lewarka lewo/prawo było wszystko w porządku  więc jej nie ruszałem a jeśli chodzi o drugą linkę to niestety właśnie ona była zardzewiała w końcowej części. Rdza była pod gumką ( numer 8 na rysunku powyżej) ochronną więc na pierwszy rzut nie był tego widać ale ja zdjąłem gumkę to już wszystko było jasne. Pod gumą linka jest zakończona stalowym prętem i to on zardzewiał musiałem go wyciągnąć ile się dało i oczyścić z rdzy. Ten pręt jest w plastikowej otulinie którą nico ściąłem żeby mieć więcej miejsca na wyczyszczenie. Później popsikałem jeszcze wszystko odrdzewiaczem i odczekałem jakieś kilka minut. Przed zamontowaniem linki ściołem jeszcze tą plastykową tuleję w której chodzi ten pręt pod kontem żebym miał możliwość lekkiego wygięci linki w tym miejscu w celu wpuszczenia w to miejsce środka smarującego w moim przypadku była to miedz w spraju. Wszystko rozruszałem i na końcu założyłem z powrotem tą gumową osłonkę. Linki założyłem na cięgna w skrzyni i po robocie.

Offline Kamil Kozak

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 95
  • Skąd: Szczecin
  • Posiadany samochód: Daihatsu Applause II 1.6 16v
  • Miejscowość: Szczecin
Re: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 01, 2010, 21:13:34 »
Dzięki za pomoc. Będę musiał zajrzeć u siebie- czasami nie chce wejść wsteczny.
Był:
Daihatsu Applause 1.6 16v 1994 r.
Ford Escort 1.6 16v LPG 1995 r.
Fiat Brava 1.2 16v 2000 r.
Citroen C5 2.0 HDI 2002 r.
Jest:
Daihatsu Applause II 1.6 16v 1999 r.
Seat Cordoba 1.6i 1995 r.

Offline Krzysztof Krajcer

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 1
  • Posiadany samochód: Citroen c5
  • Miejscowość: Międzyrzecz
Odp: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #19 dnia: Sierpień 15, 2020, 13:08:40 »
Witam niech mi ktoś powie jak się dostać do tych linek.Zdjołem obudowę filtra i nie widzę tych linek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 115
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: [MK I 2.0 16v 2003] Problem z wchodzeniem biegów
« Odpowiedź #20 dnia: Sierpień 15, 2020, 15:23:33 »
Są bardziej za obudową, bliżej ściany grodziowej. Obudowę wyjmuje się jedynie żeby mieć lepszy dostęp.