Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia  (Przeczytany 2697 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mati2642

  • Gość
Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« dnia: Lipiec 27, 2019, 07:59:03 »
Hej,
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 19, 2019, 02:11:30 wysłana przez Mateusz Szweda »

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« Odpowiedź #1 dnia: Lipiec 27, 2019, 12:28:28 »
Zacznij od czyszcznia punktów masowych w okolicy pompy. Możesz też wyczyścić wtyczkę sterownika który jest na pompie

Offline Karol Machnik

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 464
  • Skąd: Częstochowa
  • Posiadany samochód: c5 2005 2hdi c6 2006 2.7hdi
  • Zainteresowania: cytrynki oczywiscie
  • Miejscowość: Częstochowa
Odp: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« Odpowiedź #2 dnia: Lipiec 27, 2019, 22:06:16 »
Wydaje mi się w takim razie że możesz mieć problem z bsi lub z samym sterownikiem pompy. sterownik pompy możesz wymienić sam jeżeli znajdziesz od auta z taka konfiguracją jak twoja. Z bsi już tak łatwo nie jest i bez elektronika się nie obędzie

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« Odpowiedź #3 dnia: Lipiec 28, 2019, 10:18:09 »
Kalkulator zawieszenia ma komunikację ze złączem diagnostycznym po linii L , stąd "połączenie"....
BSI przekazuje "naciśnięcie przycisku" po szynie CAN....sprawdzić widoczność naciśnięcia przycisków w systemie auta (DB).

ps: najprościej telekodować sterownik zawieszenia, od nowa, w ASO....

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« Odpowiedź #4 dnia: Lipiec 28, 2019, 11:43:45 »
problem z łącznościa po wzbudzeniu auta czyli po otwarciu, otworzę je 10 razy i działa a 11 raz już nie
Układ działania zawieszenia (w uproszczeniu) to kalkulator, pompa i jego przekaźnika zasilający.
"Przyciski" (rozumię) sprawdzono, sygnał ich działania widoczny w kalkulatorze...
Należałoby "wykryć" czy problem jest z wybudzeniem kalkulatora(odczyty parametrów w DB) czy działaniem pompy- tu mamy dodatkowy przekaźnik zasilający pompę po wybudzeniu kalkulatora (pomiar zasilania na pompie). Może świnić sam silnik pompy/zawieszać się z powodu szczotek lub przekaźnik zasilający, który również aktwowany jest "po wybudzeniu".

Test zawieszenia (sterowanie wysokością) przez DB jest wykonywany już po wybudzeniu kalkulatora - więc jak nie "chodzi" to kierowałbym się do zasilania pompy i jego przekaźnika. W ciemno, wymień przekaźnik, skontroluj jego styki we wtyczce....

PS:Wybudzenie kalkulatora to osobny przewód od wybudzenia przekaźnika pompy...

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« Odpowiedź #5 dnia: Lipiec 29, 2019, 21:23:42 »
dopiero po jego wpieciu działa ..... więc to nie przekaźnik
"ruszyłeś" przekaźnik, styki we wtyczce - więc "ruszyło". Nie jestem przekonany do Twojej racji. ;)

Offline Grzegorz Mościszewski

  • Sponsor
  • ****
  • Wiadomości: 4 686
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: C5 Break 3,0i Mk2/2006 C3 1.1 SX/03
  • Zainteresowania: DIY
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Brak łączności z kalkulatorem zawieszenia
« Odpowiedź #6 dnia: Lipiec 30, 2019, 07:10:07 »
nie ma żadnej reakcji na przyciski i brak komunikatów.
vice
nic oprócz błędów związanych z komunikacją z sterownikiem zawieszenia. J
To wracamy do kontroli przewodów "komunikacji"....jesli ok, to podejrzewamy sam sterownik.