Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Hamulce po latach  (Przeczytany 2103 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Hamulce po latach
« dnia: Wrzesień 12, 2019, 09:58:39 »
Swoją drogą mam dwa dobre zaciski z Xantii kombi. Ciekawe czy są podobne rozstawem śrub. Jakoś wszyscy straszyli mnie że to takie słabe rozwiązanie a nigdy nie miałem z nimi problemów.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 12, 2019, 18:37:06 »
Xantia miała inne zaciski, tłoczki o średnicy 36 (C5 ma 32).
Długość śrub: Xantia 140, C5 150 mmm
Średnica tarcz: Xantia 257, C5 276 mm
Rozstaw śrub w c5 to 90 mm, w xantii nie pamiętam


Raczej nie będzie pasować. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 12, 2019, 21:21:33 »
Xantia miała inne zaciski, tłoczki o średnicy 36 (C5 ma 32).
Długość śrub: Xantia 140, C5 150 mmm
Średnica tarcz: Xantia 257, C5 276 mm
Rozstaw śrub w c5 to 90 mm, w xantii nie pamiętam


Raczej nie będzie pasować. :)
Ale zwykła czy kombi? Bo zaciski tylne były inne zależnie od wersji.
 Jak tak, to trzeba będzie sprzedać je, po co mają leżeć.
 Jakoś tylne klocki mi strasznie podobnie wyglądały... No ale że wyglądały to nic nie znaczy.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 13, 2019, 07:10:36 »
Break czyli kombi. :)
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 23, 2019, 06:21:31 »
Panowie, wiecznie narzekałem na hamulce...

 Mogę przestać, to w jakim stopniu zmieniło się dzięki temu hamowanie to jakiś kosmos. Wniosek jest też taki, że przewody po tylu latach nawet jak ładnie wyglądają... Są elementem ryzyka.

Offline Dariusz Kłeczek

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 8 803
  • Skąd: Trzebinia/Birmingham
  • Posiadany samochód: BX 1,9 GTi; AX 1,5 D
  • Zainteresowania: fotografia, nurkowanie
  • Miejscowość: Trzebinia/Birmingham
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 23, 2019, 19:07:54 »
Przewody po latach "puchną", ograniczając przepływ płynu hamulcowego,
skutecznie zmieniając hamulce w spowalniacze.
BX 1,9 GTi 1991 już automat 213.000 km
AX 1,5 D Spot 1996 127.000 km
RENAULT TRAFIC 2,0 DCi 2007 224.000 mil
Hyundai IX35 1,7 CRDi 2014 79.000 mil

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 23, 2019, 20:37:41 »
Przewody po latach "puchną", ograniczając przepływ płynu hamulcowego,
skutecznie zmieniając hamulce w spowalniacze.
Jeszcze w żadnym aucie aż tak tego nie odczułem. Przepraszam że w temacie kolegi. Jeśli będzie miał coś przeciwko, usunę.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 24, 2019, 18:33:12 »
Nie ma problemu - wydzieliłem wątek, bo może komuś się przyda.


Przy okazji co to za marka/model wężyków? No i jaka cena?
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 24, 2019, 21:42:56 »
Hell. Cena 380. Sprawdzone na kolegi E46. Wytrzymują dużo.  :D

 Sprężynki musiałem niestety przełożyć że starych przewodów. Końcówka wchodząca w oryginalny uchwyt w karoserii też ma lekko za duży luz, skompensowałem podkładką. Na zdjęciu wypsikane zmywaczem do tarcz wszystko. Normalnie sucho tam jest.  8)

 Podoba mi się takie oddzielenie.

Offline Artur Heise

  • MacGyver 24/7
  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 7 214
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
  • Zainteresowania: Citroeny, Peugeoty i wszystko co ciekawe.
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 25, 2019, 08:59:16 »
Na zdjęciu wypsikane zmywaczem do tarcz wszystko. Normalnie sucho tam jest.  8)

Myślałem, że wężyk walnął. :D
Pozdrowienia,
Artur Heise
Jest: Citroen C5 (X3) 2.0i 16V '07
Były: Peugeot 406 SW 1.8i 16V '02, Saxo 1.1i '02, Xantia 1.6i LPG '95, Twingo '97, AX 1.0 '91, ZX 1.4 '96, Xantia 1.8i 16V RHD '99, Oltcit 1.1 '91

Offline Daniel Dzienisowicz

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 401
  • Skąd: Białystok
  • Posiadany samochód: była X1 kombi 2.0 16v lpg bez HA 1996,była C5 BREAK 2.0HDI 136KM SX 2005.jest c5 2.0hdi 163
  • Miejscowość: Białystok
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 25, 2019, 19:08:51 »
Panowie, wiecznie narzekałem na hamulce...

 Mogę przestać, to w jakim stopniu zmieniło się dzięki temu hamowanie to jakiś kosmos. Wniosek jest też taki, że przewody po tylu latach nawet jak ładnie wyglądają... Są elementem ryzyka.
A ja jednak mam zastrzerzenia co do skuteczności hamulców w swojej c5.
W pierwszej kolejności poszły na tył tarcze Ate +EBCgreen(takie klocki ze zwiększonym współczynnikiem tarcia 0.55 w stosunku do ok 0.35-0.40 w serii)
Tarcze z przodu były w normie więc tylko klocki Ebc wleciały.
Do tego przewody w oplocie i nowy płyn.
A ostatnio zregenerowałem przednie zaciski i kolejny raz nowy płyn.
Ogólnie szału nie ma!
Pozdrawiam
przez 100tkm była xantia break 2,0 16v 1996r,przez 50tkm c5 2.0 hdi 2005

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 25, 2019, 19:41:54 »
Masz tarcze 288mm? Większych już nie ma... A silnik mocny, (widzę podkręcony) samochód ciężki. Tu cudów nie ma. Przy 2.0 16V po moich walkach... Tak zaciski regenerowałem z przodu. Jeden dlatego że ciekł, drugi dla zasady. Nowe tarcze, klocki ATE. Nadal to nie potrafiło się sensownie zatrzymywać. Po zmianie przewodów uzyskałem niemal zadowalający efekt. Wiadomo, C5 rajdówką nie jest.  :D Cudów nie ma się co spodziewać.

Offline Bartek Brzoza

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 222
  • Skąd: Poznań
  • Posiadany samochód: C5 v6 exclisive
  • Miejscowość: Poznań
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 26, 2019, 20:03:48 »
288 też są za małe na C5. w mojej 3 litrówce to jak sie wjedzie na jakąś serpentynę to zaraz tarcze i klocki puchną. Fabrycznie montowane sa nawiewy na tarczę, no ale umiejscowienie oraz sposób mocowania skazuje je na urwanie na większych nierównościach


Offline Piotr Morawiec

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 259
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 x7 RHH BVM6
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 26, 2019, 20:59:50 »
Moja C5 wytrzymała dwie wycieczki na Nurburgring, z czego ostatnia w tym roku ;-)
Po pierwszej wizycie heble straciłem po Adenauer Forst. Spuchły solidnie. Po przyjeździe do domu, okazało się, że okładziny się odkleiły od blach :D
W tym roku wszystko git, żadnych problemów. Uprzedzam pytania, wszystko ATE, płyn hamulcowy DOT4 plus (wcześniej DOT 4 ATE typ200), syntetyki za szybko się gotują ;-)
Wczoraj regenerowałem zaciski - gumki nie przylegały do tłoczków, a przy okazji wymieniłem tarcze i klocki na nowe (mogły zrobić jeszcze jakieś 10-15 kkm).

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 27, 2019, 00:45:12 »
Panowie, wiecznie narzekałem na hamulce...

 Mogę przestać, to w jakim stopniu zmieniło się dzięki temu hamowanie to jakiś kosmos. Wniosek jest też taki, że przewody po tylu latach nawet jak ładnie wyglądają... Są elementem ryzyka.

Tylne też wymieniłeś?
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Hamulce po latach
« Odpowiedź #15 dnia: Wrzesień 27, 2019, 07:02:34 »
Mam kupione, jednak nie mam obecnie warunków żeby wymienić. Ale będą wymienione niedługo, nie sądzę aby tył dużo tył zmienił ale zobaczymy.