Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Sterowniki BSI,BSM,ECU  (Przeczytany 5262 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Sterowniki BSI,BSM,ECU
« dnia: Październik 27, 2019, 11:59:01 »
Witam,
Chwila nieuwgi i ecu nadaje się do kosza, "elektronicy" rozkładają ręce, a ja nie posiadam programatorów eepromu...
Podczas wgrywania softu mój kabel odmówił posłuszeństwa połączenie zostało przerwane przez co eeprom w ECU zostało uwalone...
Teoretycznie najprostszym sposobem byłoby wylutowanie/zaprogramowanie pamięci od nowa... niestety nie posiadam całego wsadu ( 7mb ) z kości, a jedynie 512kb samych map...
W tym momencie jedyne rozwiązanie to zakup zestawu startowego BSM,BSI,ECU razem z stacyjką i kluczykami
Z tego wiem ecu ma stała komunikacje z bsi przez co przy zmianie samego ecu trzeba kodować lexią bsi, zgadza się ?
Czy konieczna jest zmiana BSM ?
Czy powinno się również wymienić zestaw zegarów ?
No i oczywiście jak dużo roboty przy samej zmianie stacyjki ? :D
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2019, 12:54:01 wysłana przez Patryk Powroźnik »
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 27, 2019, 12:55:49 »
W ECU są 3 pamięci, jedna na mapy druga z Firmware i trzecia z danymi parowania z BSI - zamiast całego zestawu można spróbować:
1. przelutowania Epromu z danymi immobilizera/parowania z BSI (ze starego do nowego)
2. udać się do magika, który wyzeruje tą pamięć w "nowym" ECU umożliwiając ponowne parowanie z obecnym BSI
2.b dać magikowi stary i nowy ECU a on sklonuje tą pamięć i nowy ECU będzie od razu sparowany
2.c magik może wgrać firmware z nowego do starego i to przywróci stary do życia.
3. wywalić immobiliser z nowego ECU

A tak poza tym BSM wymieniać nie trzeba (o ile nowe ECU i BSI miało taki sam, ale w innym wypadku mogą być też różnice w wiązach...)
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 27, 2019, 15:48:13 »
zgadzam się z tym, żę...
1. okazało się, że eprom z danymi IMO został uszkodzony
2. Szanowny "magik" coś tam zerował ale auto wywala tak czy tak błąd imo
2b. nie da się skopiować danych ze starego do nowego, ponieważ stary eeprom został uszkodzony- spalony, a nawet jeśli to nr software będzie się różnił i ecu na 99% nie wstanie.
2c to samo co w 2b tylko na odwrót :D
3. samo wywalenie z immo chyba nic nie da - do tego trzeba sparować bsi z ecu itd
W takim wypadku wymieniając samo bsi z ecu + zestaw stacyjek, powinno działać - przynajmniej w teorii, zgadza się ? 
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 27, 2019, 16:50:09 »
W chwili obecnej mam u siebie wymieniony ECU silnika, przelutowano tylko kość od parowania - jeśli twoja jest uszkodzona, to trzeba wyzerować tą w nowym sterowniku (po tej operacji chyba trzeba w Lexii dokonać parowania ECU-BSI). Mój nowy ECU pochodzi z P407 z silnikiem RHR (zastąpił RHF) wersja SW jak najbardziej się nie zgadza -> Diagbox przy teście globalnym wywala "kalkulator nieznany". Cała konfiguracja ECU jest w mapach - a ten plik masz.
Przy podmianie trzeba by jeszcze ustawić przebieg na prawdziwy... no i będzie na pewno sporo zabawy z programowaniem BSI pod konfigurację Twojego auta.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 27, 2019, 17:22:02 »
Czyszczenie nowego ECU i dopisanie do reszty to max dwie godziny roboty. Oddaj samochód kumatemu elektrykowi to ogarnie temat raz dwa. Po za tym jak modyfikowałeś mapy to eeprom nie powinien być ruszony. Teoretycznie więc wystarczy przepisać eeprom z jednego sterownika do drugiego, o ile mają takie same numery. I druga uwaga przed modyfikacją map ZAWSZE robimy kopię zapasową całej pamięci a nie tylko wycinka z mapą. Chińskie kabelki "za pięć złotych" często odczytują głupoty i głupoty zapisują. Po zapisie kopi zawsze sprawdzamy co fejs odczytał i czy ma to ręce i nogi. Jak odczytał byle jak to wstrzymujemy się z zapisem nowych map, bo na 100% sterownik po tej operacji ne wstanie
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2019, 17:36:08 wysłana przez Andrzej Barzał »
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 27, 2019, 18:22:45 »
Czyszczenie nowego ECU i dopisanie do reszty to max dwie godziny roboty. Oddaj samochód kumatemu elektrykowi to ogarnie temat raz dwa. Po za tym jak modyfikowałeś mapy to eeprom nie powinien być ruszony. Teoretycznie więc wystarczy przepisać eeprom z jednego sterownika do drugiego, o ile mają takie same numery. I druga uwaga przed modyfikacją map ZAWSZE robimy kopię zapasową całej pamięci a nie tylko wycinka z mapą. Chińskie kabelki "za pięć złotych" często odczytują głupoty i głupoty zapisują. Po zapisie kopi zawsze sprawdzamy co fejs odczytał i czy ma to ręce i nogi. Jak odczytał byle jak to wstrzymujemy się z zapisem nowych map, bo na 100% sterownik po tej operacji ne wstanie


Zgranie całej "kości wymaga wylutowania eepromu/epromu wtedy można zgrać cały wsad ew. można odczytać k-tagiem ale takiego nie posiadam. Ja softu odczytuje kess'em v2 i tak samo wgrywam ( czasami mpps ). Robiąc modyfikacje softów zawsze wszystko przebiegało poprawnie( a soft przynajmniej raz w tygodniu był wgrywany ) , prócz tego jednego razu...


Na 100% padł eprom AM29F400BB oraz na odwrocie eeprom  ( o ile dobrze pamietam 95080 ) odpowiadająca za immo itd.. teoretycznie mógłbym wprowadzić dane imo z ORYGINALNEGO sterownika do "nowego", ale nie mam pewności czy to zadziała - czy wgl auto odpali.


Czyli w takim wypadku, jak zerować nowe pamięci ? Mam inny sterownik, który ma takie same numery, jednak po podłączeniu go do auta oraz kess'a mam brak komunikacji ( prawdopodbnie również uwalona kość ( a dodam, że sterowniki kupowałem już 3 i wszystkie wykazywały brak komunikacji ) aczkolwiek zapłon w aucie działa normalnie, pompa paliwa chodzi, zawieszenie nie świruje, wyskakuje jedynie engine immo fault ( ale to z wiadomych przyczyn ) no i ostatnio wyskoczył nieszczęsny eco mode  :D


Zakładając, że mam zakupiony bsi z ecu stacyjką i nowym kluczykiem, wystarczy zrobić korekty licznika ( również w lexii ? ) oraz kodowanie "akcesoriów" w bsi ?


Kolejny problem to sam diagbox - w aucie było robione finalne strojenie z customowym turbo, diagbox miał problem z połączeniem się z autem oraz interfejsem. Przez noc postawiłem z 10 wirtualnych maszyn i na żadnej diagbox nie działał... Postanowiłem zrobić poprawki z logów, które miałem zapisane, jednak przy próbie wgrania wywaliło błąd i ecu uwalone... Co najlepsze w auta na F ( nie wszystkie )  mają na tyle popierdo**** te kodowania, że nic nie pasuje p&p... W bmw jest to fajnie ogarnięte, kupuje się drugi sterownik ( zakładając starsze modele ) na modyfikacje, oryginalny idzie do pudełka i wszystko leci bezpiecznie :D

ps. a jakby kupic nowe eepromy/epromy zaprogramować je i przylutować - problem byłby tylko w znalezieniu całej zawartości pamięci ( ale może by się udało )
ps2 Jeżeli mam brak komunikacji z kess'em z poziomu obd2 może to być spowodowane błędną komunikacja bsi-ecu ?   Jeżeli tak to teoretycznie wystrczyło by parowanie bsi - ecu ?





« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2019, 18:33:07 wysłana przez Patryk Powroźnik »
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 27, 2019, 18:48:27 »
Po wprowadzeniu danych z immo ze starego sterownika do nowego auto powinno normalnie odpalić. bo tam jest "ukryte" całe parowanie z BSI.
Po kupieniu całego zestawu, warto by jeszcze oddać zamek z drzwi do "klucznika", który przerobi bębenek aby działał z nowym kluczem... inaczej trzeba by targać nowy i stary kluczyk żeby w razie "W" móc otworzyć auto.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 27, 2019, 19:09:01 »
Całkowicie zapomniałem o zamku... ew. kupić cały zestaw z 1 samochodu :D
Jeżeli chodzi o imo.. zastanawia mnie fakt jak wyglądają dokładnie dane z eepromu i jak mają sie do tego dane "WYŁĄCZAJĄCE" imo z wsadu ściągnietego kess'em - np na potrzeby chiptuningu... ew. jakbym dorwał cały wsad z eepromu to czy wgranie ich z wywalonym imo dało by pozytywne rezultaty ?



Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 612
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 27, 2019, 19:48:15 »
To jak wyglądają dane zależy od ECU... każdy producent ma (a przynajmniej może mieć) inną strukturę, różne są też pojemności tych kości (dla przykładu DCM3.4 z delphi ma 4k DCM3.5 ma już 8k) - w końcu BSI nie czyta tej pamięci, tylko komunikuje się z ECU.
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 27, 2019, 20:19:35 »
Zgadzam się w 100%, bardziej mam na myśli czy dane odpowiadające za imo bezpośrednio ściągniete z eepromu będą INNE od tych, które ściąga się podczas modyfikacji wsadów ( dla przykładu na ss wrzucam "okolice" bajtów odpowiadające za imo ) i czy te bajty będą stricte te same, które są w eepromie
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 28, 2019, 02:21:21 »

Czy powinno się również wymienić zestaw zegarów ?

Jeśli w BSI będzie większy przebieg to wskoczy na zegary i odwrotnie.

Cytuj
No i oczywiście jak dużo roboty przy samej zmianie stacyjki ? :D

Ja bym stacyjki i kluczyków nie wymieniał, tylko przełożył immo (zakładając że pilot (y) to jajka) i elektronikę do twoich grotów.

A jaki masz ECU? EDC15C2

Ja wgrywałem inny wsad do mnie i nie było błędu immo, więc albo wsad miał zdjęte immo, albo immo jest tylko w eepromie.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 28, 2019, 06:15:56 »
edc15c2c
Piotrze, ale skąd mam te imo przełożyć? skoro oryginalne zostało uszkodzone pisałem o tym w poprzednich postach
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 127
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 28, 2019, 06:48:50 »
edc15c2c
Piotrze, ale skąd mam te imo przełożyć? skoro oryginalne zostało uszkodzone pisałem o tym w poprzednich postach
ECU + BSI + pestki immo i piloty z innego auta. Samych wkładek zamków i stacyjki nie musisz zmieniać.

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 28, 2019, 09:39:38 »
Pestki imo tz?
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 28, 2019, 09:42:50 »
Jakim cudem udało ci się popsuć eeprom? Kess czyta chyba tylko dane z Flasha. Podmień komplet jak koledzy radzą do C5 będzie kosztować grosze.
Pestka czyli transponder, takie małe czarne cacko znajdujące się w okolicach grota.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Piotr Osiński

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 2 182
  • Skąd: Warszawa
  • Posiadany samochód: C5 MKI 2002 2.0HDI
  • Miejscowość: Warszawa
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 28, 2019, 11:48:48 »
Same pastylki znajdują się w podstawie grota, jest taka klapka, ale jeśli masz pilot typu jajko, dodatkowo przekładasz płytkę centralnego do twojego pilota.

Z tego co pamiętam to immo jest w dodatkowym układzie do którego nie ma dostępu programatorem, trochę dziwna sytuacja.

2b. nie da się skopiować danych ze starego do nowego, ponieważ stary eeprom został uszkodzony- spalony, a nawet jeśli to nr software będzie się różnił i ecu na 99% nie wstanie.

HW powinno się zgadzać, software nie ma aż takiego znaczenia przy tm sterowniku.
Lexia, VCDS, MPPS

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 28, 2019, 12:19:54 »
Jakim cudem udało ci się popsuć eeprom? Kess czyta chyba tylko dane z Flasha. Podmień komplet jak koledzy radzą do C5 będzie kosztować grosze.
Pestka czyli transponder, takie małe czarne cacko znajdujące się w okolicach grota.

Nie rozumialem samego pojecia pestki :D doskonale wiem o co chodzi :)
Roznica w sw ma znaczenie, raz zbrickowalem juz ten sterownik, tylko udalo sie boot pinem odratowac.
Ok to teraz szukac zestawu bsi ecu + kluczyki z pilotem tak jak opisywaliscie
Dzieki za pomoc!
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Andrzej Barzał

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 2 360
  • Skąd: Ostrów Mazowiecka
  • Posiadany samochód: CX, C4GP, C5
  • Zainteresowania: Cytrynki, elektronika samochodowa
  • Miejscowość: Ostrów Mazowiecka
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 28, 2019, 13:21:21 »
Tak na przyszłość. Jak chcesz się bawić w mody zainwestuj stacje lutującą i  w programator, choćby w jakiegoś taniego chińskiego klona. Oszczędzi ci to wiele czasu i pieniędzy. Bo to że coś się uwali przy robocie, to się zdarza i najlepszym. Ale potem trzeba mieć czym to naprawić.
Moja stajnia:
C4GP 2.0HDi, C5 V6FL, CX do zabawy
 Wcześniej kilka różnych Cytryn. W klubie od ponad 23 lat.
Na co dzień elektronika samochodowa, klucze i kluczyki.

Offline Patryk Powroźnik

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 193
  • Skąd: Rzeszów
  • Posiadany samochód: Audi S6 c5 4.2 V8 340HP
  • Zainteresowania: mechanika samochodowa, chiptuning
  • Miejscowość: Rzeszów
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 28, 2019, 18:47:17 »
Bawię się już od dłuższego czasu :D, niestety bardzo często się dokupuje w momencie kiedy zaczyna on być potrzebny - czyli właśnie teraz :) Dzięki jeszcze raz
Audi S6 C5 4.2 V8 340HP QUATTRO

Offline Julian Gonet

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 246
  • Skąd: Poznan - Oborniki
  • Posiadany samochód: C2 1.1, C5 2.0i, C5 HPi były: AX,BX,2szt. ZX
  • Zainteresowania: elektronika, trabanty
  • Miejscowość: Poznan - Oborniki
Odp: Sterowniki BSI,BSM,ECU
« Odpowiedź #19 dnia: Listopad 02, 2019, 22:53:04 »
U mnie w HPI poprzedni właściciel serwisował auto gdzie skasowano błędy kasując cześć zawartości AM29F400BB (chyba ten kabel co ma świecącą wtyczkę eobd). Zdobyłem wsad, ale każda próba zapisu wywalała błąd niezgodności danych - pamiątka padła. Na alle... znalazłem sprzedawcę który sprzedaje i może wgrać przesłany plik - 29zł kość i 30 programowanie. Wlutowanie, zalewa silikonowa i śmiga :) Immo a właściwie pin siedzi w eeprom i on nie uległ uszkodzeniu - ale i tak go zgrałem :D.