Sworzeń się wykręcił bo był niepoprawnie zamontowany, a dokładnie nie zagnieciony do zwrotnicy. A w kwestii odgłosów przy pełnym skręcie mam to samo, odkąd mam auto czyli ponad 6 lat.
Przy pełnym skręcie może odzywać się przegub.
U mnie cisza była zawsze, czy to w C5 czy Xantii (no w niej to akurat konżektor cykał co jakiś czas.). Zdecydowanie nie powinno być żadnych odgłosów.
Sworznie zawsze wkręcam na średni klej do gwintów, i zaklepuje miejsce przeznaczone do tego.
Jeśli to tylko luz na tulejach wahaczy też radzę wymienić. W C5 tylna jest w aluminiowej obudowie, może pęknąć przy bardzo mocnym uderzeniu, to już by jednak musiał być skrajny przypadek.
A co najfajniejsze, te części naprawdę są tanie do tych aut. Sworzeń TRW+ tuleje idzie ogarnąć za ~100-120zł na stronę. Trzeba tylko pamiętać żeby wprasować tuleje na wahacz w taki sposób żeby były "ustawione" na domyślną pracę zawieszenia.
Z szarpakami też różnie jest, ostatnio na przeglądzie stwierdzono że mam minimalny luz na sworzniu... Tylko że ten sworzeń jest nowy.
Sprawdzałem jeszcze sam, żadnego luzu tam nie widzę. Byłem też w innej SKP i stwierdzili że jest jak nowy.