Witajcie - myślałem że HPi to dinozaur i na tym forum się nie pojawi
Temat przerabiałem w swoim. Kupiłem za grosze nieodpalającego miała być pompa, a okazało się więcej. Uruchomiłem gada, a po kilku miesiącach doprowadziłem do jazdy bez AF. Za chwilę będzie rok jak jeżdżę (odpukać). Przebieg 278000.
Przeryłem fora (głównie citroen.org.pl na którym jest dział HPI), konsultowałem się ze kol. Smokus oraz F5R z lublina. Mogę powiedzieć żę mam już trochę wiedzy i brudu pod paznokciami.
Błąd wew. kalkulatora powstaje podczas kasowania błędów kablami typu delphi, autocom, snooper - nie wiem jak z kts czy cdif. Ta głowica usuwa część pamięci programu z flasha i sterownik sprawdzając sumę kontrolną się wywali. Wylutoweałem kość 29F400 - kasowanie nie usunęło całej zawartości, za którymś razem udało się usunąć, ale zaprogramowanie nie udało się. Doszukałem się inf. że ta pamięć lubi się sypnąć. Ceny sterowników to jakiś kosmos i naciąganie sprzedających (moje zdanie). Kupiłem wsad i nową kość - działa. Jeśli masz poprzedni sterownik pomogę go postawić. Immo jest w epromie tym 8nóżkowym - jego nie ruszamy.
Teraz chcę ustalić czy mpps (lub podobne) potrafi czytać/pisać z siriusem 81 i pozwoli na usuwania obszarów serwisowych.
Za godzinę napiszę co dokładnie sprawdzić, żeby nie iść w koszty z tym gaśnięciem i odpalaniem.
PS. Paliwa droższe zawierają substancje czyszczące mogące uszkodzić membrany w pompie Siemens Continental.
pozdro
yulas
Na podstawie doświadczeń innych, swoich i inf od Smokus (checkengine.pl) i F5rteam.
Na początek nie wolno nic rozpinać z układu paliwowego na ciepłym silniku. 100 bar i mikro nieszczelność wytwarza wybuchowa mgiełkę.
Kluczyk w pozycji zapłon, pompa w baku pracuje. W lexii powinno pokazać ciśnienie 5 bar w listwie. Można zmierzyć na wentylu przy podszybiu. Pompa oprócz ciśnienia powinna mieć odp. wydajność. Mogę poszukać w zapiskach ile.
W lexii RCO regulatora powinno być ok 70 % aby nabić ciśnienie 100bar.
Odpalamy ciśnienie powinno skoczyć do 100bar, generalnie obserwujemy czy zadane i faktyczne są równe. RCO nie powinno przekraczać 35%. Jeśli więcej to pompa jest za słaba. Silnik pracuje na mieszance homogenicznej jak zwykła benzyna. Zadane wzbogacenie będzie powyżej lub równe 1. Jeśli parametry są ok i temp. podskoczy sterownik spróbuję przełączyć na uwarstwioną mieszankę. Ciśnienie zadane będzie 70 bar. RCO spadnie do 26-28%, a wzbogacenie mieszanki spadnie do 0.4. silnik zacznie głośniej klepać jak diesel trochę.
Jeśli RCO jest wyższe przy w/w ciśnieniach tzn że pompa nie daje rady.
Jeśli gaśnie po nagrzaniu to będzie widać że RCO zacznie spadać, a ciśnienie zacznie rosnąć. Jak osiągnie 125bar nastąpi odcięcie zapłonu, silnik gaśnie i zapisuje błąd. Odpali po chwili ale nie wejdzie na obroty powyżej 2000.
Najczęściej winny jest regulator. Używki nie kupujcie. Albo naprawa lub nowy w F5rteam.
I teraz uwaga. Ja z tym walczyłem prawie miesiąc. U mnie ciśnienia były prawidłowe, regulator naprawiony a jednak gasł. W lexii robienie wykresów mi nie poszło, ale zwykły elm327 potrafi czytać ciśnienie i robić wykres. Przy 2700obr szarpnięcie, szedł dobrze o gasł.
Smokus robił pompę, odesłałem na gwarancji - sprawna ciśnienia ok. Z wykresów wynikało że ciśnienie spadało, sterownik zamykał regulator i ciśnienie rosło do 125. Testy pompy w baku, szczelności listwy i nic. W końcu wysłałem pompę i regulatir do f5r - pompa miała ciśnienie ale wydajność była zbyt niska. Poprawili pompę i teraz jest bajka. RCO mam 24%. Regulator jeśli jest oryginalny (ocynk żółty pasywacja) to lepiej i tak zmienić bo padnie za chwilę.
Jeśli masz pompę do zrobienia to lepiej poszukać od laguny / megane 2.0 ide. Toczy aż lub kupujesz adapter do HPi. Ta pompa nie mam membran i oleju. Regeneracja to 600 zł jak trzeba. Ja kupiłem na szrocie z rozbitej jeżdżącej laguny za 200 zł. Są na olx po 350zl. Nie ma teraz pogody żeby sprawdzić ale może mnie zmotywuje cię.
Kolejna sprawa wypadające zapłonu. Nie kupujcie od razu cewki za połowę ceny auta. U mnie poprzednicy wstawili świece od 1.6THP są dłuższe ale na szczęście nie przywitały się z tłokiem. Znalazłem wyprzedaż po 30zl sztuka. Wypadanie zapłonów w tym silniku częściej powoduje nieprawidłowy skład mieszanki niż cewka/świeca. Problem powoduje EGR. Czyszczenie nie pomaga jedli jest luz na mechanizmie lub potencjometr wytarty. Ktoś na allegro ma za 369, cena normalna to ok 700zl. Zatykanie to zły pomysł. Uboga mieszanka wymaga małej ilości tlenu więc silnik wpuszcza spaliny. Bez EGR temp.spalun będzie wyższa , potrafi wyłączyć silnik, może nie przełączyć na uwarstwioną.
Na koniec przydał by się łapacz oleju OTC , zawory dostają opary oleju i nie da zmywane przez mieszankę (problem znany FSI TSI).
Uuufffff na początek tyle.
Dużo info jest na stronach F5RTEAM. Nie jestem z nimi jakoś związany finansowo, ale dzięki nim udało się doprowadzić do działania auto. Smokus już za bardzo nie ma czasu na pompy, jak mi napisał zajmuje się czymś innym.
Muszę sprawdzić jaką wersję sterownika ja posiadam wtedy będę mógł pomóc z wymianą flash'a.