Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało  (Przeczytany 17837 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #25 dnia: Styczeń 31, 2018, 21:17:25 »
Marcin zrób test przelewowy wtrysków . Bez kosztów sprawdzisz stan przelewów . Moja też w chłodne dni przebierała i dymiła na biało , okazało się , że 3 wtryski przelewały .

A chłodziwa też Ci ubywało??

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #26 dnia: Styczeń 31, 2018, 21:26:43 »
Test przelewowy zrobiony wynik w pierwszym poście :)
To w końcu nie wiem czy jechać do tego gościa od wtrysków.
Przed sprawdzeniem chce mi sprawdzić ciśnienie na cylindrach, sam zaznaczył że nie muszą to być akurat wtryski.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 01, 2018, 01:35:00 »
Chce jeszcze kupić UV do płynu chłodniczego może pokaże mi jakieś nieszczelności, myślicie że to dobry pomysł ?
jak jest niedrogi to czemu nie. Sprawdzisz wtedy też czy z wydechu się nie wydobywa.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 02, 2018, 18:13:46 »
Przyszedł już ten odczynnik UV tylko teraz gdzie go wlać?
Nie można go wlewać do zbiorniczka wyrównawczego .
Pomyślałem o chłodnicze spalin, jak go tam wleje to pójdzie dalej w obieg ?


Odczynnik wlany do chłodnicy,
Żadnych wycieków nie widać.
Moja teoria jest taka:
Pęknięta uszczelka pod głowicą , przez noc ścieka płyn do cylindra nr 2 , zawsze po nocy wyskakuje mi błąd zablokowanego cylindra nr2 (P12A5),
I wtedy przy odpaleniu spala się płyn, wtryski zapewne próbuje nadrobić i leje więcej ropy, dlatego taka sytuacja.
Tylko tak jak wcześniej napisałem, węże miękkie , brak płynu w oleju i na odwrót .
Czy jest szansa że będzie uszkodzona uszczelka bez tych wszystkich objawów w/w

Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
« Ostatnia zmiana: Luty 04, 2018, 10:16:02 wysłana przez Marcin Dadia »

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 08, 2018, 23:18:05 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109831.msg1095605#msg1095605
Pomiędzy kanałami wodnymi a cylindrem jest uszczelka z metalowym rantem. Jeżeli odkształci się trochę głowica może nastąpić mikro nieszczelność. Po zgaszeniu rozgrzany silnik stygnie i inaczej chłodzi się głowica i inaczej blok i wtedy może wnikać płyn. Jak ostygnie całkiem, wtedy może być już ok, bo się z powrotem ściśnie. Jest tak wtedy gdy jest to minimalna nieszczelność (początek).
 Im to trwa dłużej tym przepada możliwość spróbowania zaradzenia jak pisałem w cytowanym poście. Ponieważ na metalowej części uszczelki a nawet tulei czy głowicy zrobi się trwały wżer/nalot który już na stałe będzie przepuszczał aż do całkowitego lania.
Sposób o którym pisałem na pewno nie zaszkodzi a może pomóc. Trzeba to zrobić tak jak przy wymianie uszczelki głowicy (dobrze by było zlać płyn).

"Czy jest szansa że będzie uszkodzona uszczelka bez tych wszystkich objawów w/w"
tak jest możliwe, jeżeli jest to b. delikatne uszkodzenie uszczelki.

Jeżeli wlałeś środek to po odpaleniu nie ma po nim śladu w wydechu ?

Możesz dodatkowo zrobić test - po zgaszeniu rozgrzanego silnika zlej płyn chodnicy. Na drugi dzień lub po czasie jakim tobie dymił odpal na chwilkę bez płynu, czy ci odpali normalnie, czy będą jakieś błędy, ew. dymienie. Tylko nie za długo co by ci się nie zagrzał.

A pod dywanikami jest sucho ? - czasem potrafi nagrzewnica puścić. Takie moje dodatkowe demagogie gdzie się może jeszcze on podziać :)
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2018, 23:30:12 wysłana przez Roman Kłosiński »
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 09, 2018, 12:54:03 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109831.msg1095605#msg1095605
Pomiędzy kanałami wodnymi a cylindrem jest uszczelka z metalowym rantem. Jeżeli odkształci się trochę głowica może nastąpić mikro nieszczelność. Po zgaszeniu rozgrzany silnik stygnie i inaczej chłodzi się głowica i inaczej blok i wtedy może wnikać płyn. Jak ostygnie całkiem, wtedy może być już ok, bo się z powrotem ściśnie. Jest tak wtedy gdy jest to minimalna nieszczelność (początek).
 Im to trwa dłużej tym przepada możliwość spróbowania zaradzenia jak pisałem w cytowanym poście. Ponieważ na metalowej części uszczelki a nawet tulei czy głowicy zrobi się trwały wżer/nalot który już na stałe będzie przepuszczał aż do całkowitego lania.
Sposób o którym pisałem na pewno nie zaszkodzi a może pomóc. Trzeba to zrobić tak jak przy wymianie uszczelki głowicy (dobrze by było zlać płyn).

"Czy jest szansa że będzie uszkodzona uszczelka bez tych wszystkich objawów w/w"
tak jest możliwe, jeżeli jest to b. delikatne uszkodzenie uszczelki.

Jeżeli wlałeś środek to po odpaleniu nie ma po nim śladu w wydechu ?

Możesz dodatkowo zrobić test - po zgaszeniu rozgrzanego silnika zlej płyn chodnicy. Na drugi dzień lub po czasie jakim tobie dymił odpal na chwilkę bez płynu, czy ci odpali normalnie, czy będą jakieś błędy, ew. dymienie. Tylko nie za długo co by ci się nie zagrzał.

A pod dywanikami jest sucho ? - czasem potrafi nagrzewnica puścić. Takie moje dodatkowe demagogie gdzie się może jeszcze on podziać :)
Dywaniki suche.
Jeżeli godzi o UV z wydechu to szczerze nie widać nic, ten UV też aż tak bardzo nie zabarwił płynu, więc nawet jak by wylatywał z  rury to pewnie bym go nie zobaczył.

W poniedziałek zostawiam auto u mechanika, będę robił rozrząd i przy okazji mechanik ma mi sprawdzić co i jak z tym płynem, jak się okaże że uszczelka to od razu się ja zrobi.

Jeżeli chodzi o poranne odpalanie to ewidentnie pali na 3 cylindry słychać i czuć , nawet dym wylatuje z przerwami tak jak w ciągniku
Może to jeden wtrysk jest zapchany...


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 09, 2018, 13:01:23 »
http://klubcytrynki.pl/forum/index.php?topic=109831.msg1095605#msg1095605
Pomiędzy kanałami wodnymi a cylindrem jest uszczelka z metalowym rantem. Jeżeli odkształci się trochę głowica może nastąpić mikro nieszczelność. Po zgaszeniu rozgrzany silnik stygnie i inaczej chłodzi się głowica i inaczej blok i wtedy może wnikać płyn. Jak ostygnie całkiem, wtedy może być już ok, bo się z powrotem ściśnie. Jest tak wtedy gdy jest to minimalna nieszczelność (początek).
 Im to trwa dłużej tym przepada możliwość spróbowania zaradzenia jak pisałem w cytowanym poście. Ponieważ na metalowej części uszczelki a nawet tulei czy głowicy zrobi się trwały wżer/nalot który już na stałe będzie przepuszczał aż do całkowitego lania.
Sposób o którym pisałem na pewno nie zaszkodzi a może pomóc. Trzeba to zrobić tak jak przy wymianie uszczelki głowicy (dobrze by było zlać płyn).

"Czy jest szansa że będzie uszkodzona uszczelka bez tych wszystkich objawów w/w"
tak jest możliwe, jeżeli jest to b. delikatne uszkodzenie uszczelki.

Jeżeli wlałeś środek to po odpaleniu nie ma po nim śladu w wydechu ?

Możesz dodatkowo zrobić test - po zgaszeniu rozgrzanego silnika zlej płyn chodnicy. Na drugi dzień lub po czasie jakim tobie dymił odpal na chwilkę bez płynu, czy ci odpali normalnie, czy będą jakieś błędy, ew. dymienie. Tylko nie za długo co by ci się nie zagrzał.

A pod dywanikami jest sucho ? - czasem potrafi nagrzewnica puścić. Takie moje dodatkowe demagogie gdzie się może jeszcze on podziać :)
Dywaniki suche.
Jeżeli godzi o UV z wydechu to szczerze nie widać nic, ten UV też aż tak bardzo nie zabarwił płynu, więc nawet jak by wylatywał z  rury to pewnie bym go nie zobaczył.

W poniedziałek zostawiam auto u mechanika, będę robił rozrząd i przy okazji mechanik ma mi sprawdzić co i jak z tym płynem, jak się okaże że uszczelka to od razu się ja zrobi.

Jeżeli chodzi o poranne odpalanie to ewidentnie pali na 3 cylindry słychać i czuć , nawet dym wylatuje z przerwami tak jak w ciągniku
Może to jeden wtrysk jest zapchany...


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Wodę wypycha z cylindra  :)
Zawsze tak było odkąd go kupiłeś tzn może nie aż tak ale czy ubywało płynu?
Tak zawsze ubywało płynu ale wcześniej w mniejszych ilościach, w lecie nie miałem takich przebojów przy odpalaniu jak teraz, pewnie problem narasta plus do tego niska temperatura.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Artur Juchniewicz

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 3 902
  • Skąd: Kielce
  • Posiadany samochód: Był C5, 2,2 HDI, 2001; jest MKIII tourer 3.0 HDI 2011
  • Miejscowość: Kielce
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 09, 2018, 15:10:37 »
Nie . Chłodziwa nie ubywało . Ale ta nierówna praca po odpaleniu raczej z ubytkiem chłodziwa nic wspólnego nie ma . Moim zdaniem albo się układ paliwowy zapowietrza albo wtryski przelewają . Ale skoro test przelewowy jest ok  , to szukaj przyczyny w zapowietrzonym układzie .

W 2.2 hdi jak ściągnęliśmy głowicę to w jednym tłoku było prawie na pełno chłodziwa, więc taki silnik musi kuleć na jeden cylinder dopóki nie wypali/ wyrzuci tego chłodziwa z tłoka. Potem auto przestaje dymić i zaczyna równo pracować aż do następnego zgaszenia i odpalenia. Jeśli są duże ubytki płynu i nie widać nigdzie wycieków, chłodnica egr została wyeliminowana to zostaje UPG. Sprawdzanie wtrysków nie ma sensu, bo raczej chłodziwo nie ucieka przez nie?

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 10, 2018, 00:27:45 »
Biały dym z tłumika można to organoleptycznie rozpoznać.
Mokra ręka to oznacza wodę - smak glikolu można wyczuć  (woda w tłumiku może też się zbierać sama  z różnicy temperatur).
Sucha ręka - to wtedy po węchu, czy to olej czy ropa (olej napędowy)

Czyli ktoś kto go miał wcześniej zrobił coś niefajnego,  że poszła uszczelka
Nieraz to występuje samoczynnie, ale najczęściej spowodowane przez sportową jazdę na zimnym silniku w niskich temperaturach
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Henryk Guzicki

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 288
  • Skąd: Brande/Dania
  • Posiadany samochód: Seat Ateca FR TSI Citroen DS3 HDI
  • Miejscowość: Brande/Dania
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 10, 2018, 00:43:07 »
Jeśli nie jesteś pewny czy z tlumika leci tylko para czy plyn to może zabrzmi dziwnie ale weź krople na język i wyczujesz smak.

Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 10, 2018, 01:11:19 »
Jeśli nie jesteś pewny czy z tlumika leci tylko para czy plyn to może zabrzmi dziwnie ale weź krople na język i wyczujesz smak.
o tym pisałem wyżej :) "Mokra ręka to oznacza wodę - smak glikolu można wyczuć "
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 10, 2018, 08:11:48 »
Jeden z mechaników o którego byłem wcześniej, powiedział że to jest ropa, mówił że opary szczypią w oczy.
Wycieku i tak nie znalazł więc nic tak naprawdę nie powiedział.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Roman Kłosiński

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 2 382
  • Skąd: Gdańsk
  • Posiadany samochód: C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manu; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan; BX 1,6, ....... użytkownik marki od 89r
  • Zainteresowania: Motoryzacja, Elektronika
  • Miejscowość: Gdańsk
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 11, 2018, 18:05:49 »
Jeden z mechaników o którego byłem wcześniej, powiedział że to jest ropa, mówił że opary szczypią w oczy.
Wycieku i tak nie znalazł więc nic tak naprawdę nie powiedział.
Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
A on do rury wydechowej zaglądał ? :)
Jeżeli płyn dostanie się do cylindra, to raczej normalne że nie będzie przepalał póki nie zrobi się właściwa mieszanka paliwo/powietrze, a wtedy w oparach wydechu może być ropa.
Tylko są z płynem czy bez.
-----------------------------------------------------------------
C5 X7 2,0 HDI 163KM Tourer manual; C5 X7 2,0 HDI 163KM Sedan aut;   BX 1,6 ....były C5 2,0 HDI mkII; Xantia 2,0 16V mkII; Xantia 1,6 mkI; BX 1,4e, TGE .... z citroenem od 89r

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 28, 2018, 20:43:17 »
Już wszystkie wiem co moja cytrynę bolało .
Mam pęknięta głowicę , gdzieś na zaworach wydechowych od środka.
Zakupiłem już głowicę ale od wersji 136 km podobno jest to samo, planowana gotowa do montażu.

Sprawdzałem też wtryski, okazało się że w dwóch jedynie końcówki są do wymiany ale tragedii nie ma, narazie je montuje końcówki wymienię w późniejszym terminie gdyż ta naprawa pochłonie trochę gotówki.

Zastanawiam się dlaczego głowica mogła pęknąć i to akurat tam?
Możliwe ze wcześniejszy właściciel nie dbał o silnik, jak widać.
Zamieszkam jeszcze wykres wtrysków może ktoś obeznany w temacie odpowie co o nich sadzi.

Pozdrawiam

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #39 dnia: Marzec 01, 2018, 09:40:47 »
Nie mam :)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #40 dnia: Marzec 07, 2018, 19:22:26 »
Odebrałem w końcu autko, głowica wymieniona rozrząd dodatkowo świece, uszczelniacze,uszczelki,hydropoychacze, łańcuszek rozrządu, możliwe że coś tam jeszcze ogólnie ponoć całą górę silnika,
Mam nadzieję że już będzie wszystko ok:)

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka

Offline Stachów Marcin

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 52
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C5 X7 2.0 HDI 163 Business
  • Miejscowość: Wrocław
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #41 dnia: Marzec 07, 2018, 21:03:04 »
Koszt?

Offline Marcin Dadia

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 36
  • Skąd: Lublin
  • Posiadany samochód: Citroen C5 2.0HDI 2009r.
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #42 dnia: Marzec 07, 2018, 21:10:16 »
2500zl w tym koszt części i robocizna, miałem jeszcze wymienione łożyska dwa z tyłu. Ja kupiłem głowice rozrzad płyny i łożyska tak więc cała ta zabawa około 4tys.
Już musi wszystko chodzić na tip top, bo jak nie to się załamie

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Offline Kamil Barecki

  • Nowy Użytkownik
  • Wiadomości: 9
  • Skąd: Lublin
  • Miejscowość: Lublin
Odp: Citroen C5 2.0 HDI dymi na biało
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 02, 2020, 17:33:23 »
A gdzie wszystko robiłeś?
Citroen Xantia 2,1TD,1995-do rozbiórki na czesci,
ALfa Romeo 166 3.0, 1999 - jest,
Citroen C5 III, 2.0 HDI, 2008 - jest