Mój chyba pierwszy post więc odrazu cześć wszytskim! Silnik 2.0 16v, EW10a. 2009 rok.
Od pół roku borykam się z problemem szarpania autem przy dodawaniu, odejmowaniu gazu. Żaden mechanik nie potrafi pomóc, a jeden nawet powiedział że pozostaje się nauczyć na nowo jeździć autem
Przy jeździe stałej, nie zmieniając biegu odpuszczam pedal gazu - szarpnięcie całym autem, dodaje gaz - szarpnięcie. Widać na filmiku, szarpnięcie jest przenoszone momentem tak mocno, że widać to po wskazówce obrotomierza (widać dokładnie moment kiedy puszczam i wciskam gaz).
Może trochę faktów.
*Pojawiło się ok tydzień po wymianie sprzęgła (przy okazji uszczelniacz wału).
*pojawiło się nagle, nie było - jest
*szczególnie instesywnie jest po postoju jak silnik się ostudzi, musi mieć ok 40 st bo tyle co przełączy się na LPG a jeszcze temp na zegarach nie pokazuje się (czy to czas ssania, nagrzewa nią się katalizatora?). Jest wtedy mocno nie przyjemnie i jedynie co pozostaje to delikatne odpuszczanie i dodawanie gazu. Potem jest trochę mniej instesywny, ale nadal wyczowlany, w całym zakresie obrotów.
*równo z tym problemem, pojawił się następny. Nie równe obroty biegu jalowageo, tak niskie jakby miał zgasnąć. Raz zdarzyło się z zgasł przy dojezdzie do ronda. A także "dolewanie" w zakresie obrotów jałowych. Tzn obroty spadają np na 700,podskakuja do 1000 a potem wracają do 700.
Pozatym auto nie szarpnie ani zbytnio nie zamula przy przyspieszaniu, ma moc, ładnie rozwija obroty, szarpnięcie występuje jak nagle odejmę gaz/dodam gaz.
Co zrobiłem
*wymiana świec
*wymiana cewki
*podmianka przepustnicy, także jej czyszczenie i adaptacja poprzez db
*wymiana wszytskich poduszek silnika
*ponowna wymiana sprzęgła na inne
Wszytskie te objawy dzieją się na LPG i na pb. Po adaptacji przepustnicy i map, jeździłem tylko na pb. Nic nie pomogło więc to raczej nie mapy.
Naczytałem się nt zatkania nagarem kanalików szklanek, popychaczy hydraulicznych (ale to podobno w starszych ew10j) , na temat koła faz rozrządu oraz pierwszej sondy przed katem. Ale czy coś może dawać takie objawy? . Obecnie 124tys. Kupiony przy 108tys. Wcześniej interwał olejowy co 30tkm
teraz co 10 lub rok. Był zalewany i nadal jest Total 5w30.
W diagoxie żadnych błędów!
Filmiki w załączeniu
https://youtu.be/51cSW3kqL44https://youtu.be/ygjlOcocY6g