Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Wymiana el. w zawieszeniu z przodu i z tyłu  (Przeczytany 1463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jacek Dominikiewicz

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 176
  • Skąd: Reda
  • Posiadany samochód: '01 C5 3.0 Exclusive automatic
  • Miejscowość: Reda
Wymiana el. w zawieszeniu z przodu i z tyłu
« dnia: Wrzesień 24, 2020, 17:51:00 »
Cześć,


W nawiązaniu do mojego ostatniego wątku o ściąganiu samochodu w lewo i wibracjach kierownicy i Waszych radach, postanowiłem wymienić dodatkowo wszystkie elementy gumowe tylnego zawieszenia, łożyska tylnej belki oraz przodu. Wiem, że może wydawać sie to dziwne, zwłaszcza, ze nie wszystko na pewno jest do wymiany (chociaż np. poduszka silnika okazała się sparciała i po jej "rozprężeniu" zaczęła gubić olej, a wydawała się ok na pierwszy rzut oka),  ale po prawie 20 latach eksploatacji chcę zrobić, nazwijmy to renowacje układu zawieszenia , przy okazji wymiany tarcz, klocków oraz tylnych zacisków. Mechanik w ASO przy corocznych przeglądach nie przyczepił się nigdy do niczego, ale mam wrażenie, że warto to dokładnie posprawdzać, tym bardziej, że sfery wg nich też były ok, a na moją prośbę po sprawdzeniu, przód okazał się do wymiany ( pisałem o tym w innym watku).Dużo myślałem o zmianie auta w ostatnim czasie i po analizie dostępnych dla mnie  samochodów oraz kosztów, chcę zrobić wszystko, żeby C5-ka cieszyła mnie tak jak 10 lat temu przy zakupie.


Napiszcie proszę po powinienem wymienić w punktach zarówno z przodu jak i z tyłu.


Ostatnio wymieniłem wszystkie sfery ( IFHS ) oraz poduszkę silnika( SASIC) - ta widoczna od góry po prawej stronie silnika) przy okazji wymiany rozrządu.


było by super jakbyście zaproponowali także producentów.




Tarcze, klocki, oraz dla nadania świeżości tarcze kotwiczne z ślubami montażowymi już mam, wiec teraz chcę zakupić resztę i za jednym zamachem zrobić całość. Po całości prac auto będzie punktowo piaskowane oraz zabezpieczane antykorozyjnie od spodu.

Pozdrawiam i dziękuję za poświęcony czas.

Offline Radosław Misztal

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 335
  • Posiadany samochód: C5 3.0 v6 2002, C5 1.8 2002
  • Zainteresowania: Komputer, Kosmos, Technologia
  • Miejscowość: Sitno, lubelskie
Odp: Wymiana el. w zawieszeniu z przodu i z tyłu
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 24, 2020, 19:33:19 »
Nic dziwnego nie ma w tym, że chcesz wymienić profilaktycznie :) też tak zrobiłem ze swoim przednim zawieszeniem w tym roku. Czyli tuleje wahacza przednia i tylna, sworznie. Łączniki stabilizatora zostawiłem, podobnie końcówki drążków. Można sprawdzić tuleje stabilizatora. Jeśli chodzi o części to dałem SKF i Lemfordera.
Z tyłu nic jeszcze nie robiłem, więc nie zabieram głosu w tej kwestii.

Offline Daniel Wolny

  • Administrator
  • *****
  • Wiadomości: 4 479
  • Skąd: Bytom
  • Posiadany samochód: C5 mk1 2003 2.0 16v BVM6
  • Miejscowość: Bytom
Odp: Wymiana el. w zawieszeniu z przodu i z tyłu
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 24, 2020, 21:54:04 »
Z tyłu najwyżej wymieniłbym łożyska wahaczy. Elementy gumowo-metalowe tylnej belki w C5 są niemal wieczne. Poza tym, łatwo sprawdzić ich stan breszką.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 116
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: Wymiana el. w zawieszeniu z przodu i z tyłu
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 25, 2020, 11:21:40 »
Dodatkowo może być problem dostać gumowe tuleje pod przednie sanki. Nawet w ASO może to być problematyczne.
 Niektóre elementy w zamienniku nawet uznanych producentów nijak mają się do oryginalnych.