Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie  (Przeczytany 1574 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Tomasz Sęk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Milanówek
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 PB
  • Miejscowość: Milanówek
EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie
« dnia: Grudzień 23, 2020, 10:17:01 »
Jak w temacie powyzej.
Ponizej screeny, ewidentnie usterka temperatury silnika i temperatury plynu. Czasy wtrysku bardzo wysokie.
Z rzeczy wymienionych - rozrzad, hydropopychacze, cewka, swiece, czujnik polozenia walu, czyszczona przepustnica, skasowana adaptacja i jazda 500+km na benzynie. Podkladalem tez mapsensor, ale wartosci sa takie same.

Diagnostyka przez diagboxa 9.68.Blad odnosnie mapsensora nalezy zignorowac, odpialem go na wlaczonym zaplonie.Na wolnych obrotach podcisnienie w okolicach 600-700mbar. po zgaszeniu.Temperatura powietrza 147stopni caly czas. Po zmianie mapsensora na drugi rowniez taki wynik. Wtyczka i przewody przy wtyczce mapsensora raczej w porzadku.
Obroty na zegarze poprawne - wg diagboxa ok 17tys obr, po dodaniu gazu czasami spadaja do 3-6tys ale nadal nie sa poprawne z prawidlowymi. Na jalowych zawsze wartosc nieprawidlowa i w okolicach 17tys na podgladzie.Temperatura plynu prawidlowa w odczytach - leczy historia bledow rzuca troche niepokoju na czujnik - zarejestrowana temp bledu 127stopni.
Czy mozliwe jest by sterownik silnika tak wariowal? Nie wiem juz co podmienic, a nie mam w okolicy kogos zaufanego komu moglbym powierzyc auto.
Mam swoj DB, jesli potrzebne jeszcze jakies parametry to w kazdej chwili moge leciec i podlaczyc kompa.

Offline Wojciech Ozga

  • Byle do przodu
  • *
  • Wiadomości: 114
  • Skąd: Frampol
  • Posiadany samochód: Xantia 1.8 16v 95 był, C5 X7 2.0 16v PB - jest
  • Miejscowość: Frampol
Odp: EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 23, 2020, 11:06:10 »
Coś nie halo czujnik temp. silnika podaje z 40 stopnie zawyżoną temperaturę, to rzutuje na skład mieszanki, co zresztą widać bo jest za uboga. To może powodować szarpanie i problemy z rozruchem. Na pierwszy rzut do sprawdzenia czujnik temp + kostki, kable.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 23, 2020, 11:28:07 »
Wygląda na problem z lewym powietrzem. Odma do sprawdzenia. Warto odłączyć wąż odmy od pokrywy zaworów i zatkać go (stronę idącą do kolektora) nawet palcem dla testu.

 Jeśli ciągnie lewe powietrze będą kosmiczne czasy wtrysku a mieszanka będzie uboga. Dokładnie jak w tym przypadku.

Następny podejrzany, źle ustawiony rozrząd.

 Kiedy się tak stało? Z dnia na dzień?

 Przy takich temperaturach z czujników, czasy wtrysku są zmniejszane, a tu mamy kosmos...

Warto sprawdzić masę na silniku i sterowniku.

Offline Tomasz Sęk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Milanówek
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 PB
  • Miejscowość: Milanówek
Odp: EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 23, 2020, 11:32:28 »
Problemy zaczely sie glownie jak zrobilo sie chlodno, choc wczesniej tez potrafil miec czkawki, ale byly to sporadyczne przypadki - a jako ze mam MK1FL z EW10a i tez miewal takie przypadlosci sporadycznie i sam sie z nich rownie dobrze leczyl, odpuscilismy temat. Niestety jak sie zrobilo chlodniej sytuacja sie znacznie pogorszyla.

Offline Piotr Puścian

  • Kierowca bombowca
  • ****
  • Wiadomości: 8 243
  • Skąd: Sokołów Podlaski
  • Posiadany samochód: C5 FL 2.0 16V (RFJ) LPG + skrzynia 20MB06 + C-Nomade V2
  • Miejscowość: Sokołów Podlaski
Odp: EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 23, 2020, 11:41:32 »
Obecnie spróbuj z tą odmą. Zawór odmy wbudowany jest w pokrywę wałka ssącego i trochę to drogie. Dla testu wystarczy zatkać palcem. Podobnie lewe powietrze może być przez wąż od serwa i wąż od przewietrzania baku. Zrobiło się zimno i materiały się kurczą, nieszczelność się powiększyła.

Offline Tomasz Sęk

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 15
  • Skąd: Milanówek
  • Posiadany samochód: C5 X7 Tourer Exclusive 2.0 PB
  • Miejscowość: Milanówek
Odp: EW10A z LPG ciezko odpala, nierowno pracuje, gasnie
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 23, 2020, 12:11:03 »
moze to byc dobry trop, na wolnych obrotach jest zdecydowanie slabsze wspomagania hamulcy. Wroce do domu dzis to pozaslepiam wszystko i zobaczymy jak sie korekty zmienia i co pokaze mapsensor.