Klub Cytrynki
Francuskie.pl - Twoja codzienna
porcja aktualności na temat marki Citroen

Autor Wątek: Błędy P16AB, P1383. Czytaj - zanim zadziałasz dalej, (tylko syst. ze start/stop)  (Przeczytany 6948 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Jeżeli komuś pojawią się błędy P16ABxx, P1383xx,
to dotyczą one konieczności wymiany paska sprzętu.
Tylko wersji z opcją 'start/stop' (plus hybrydy).
Oczywiście nie ma żadnego czujnika zużycia paska osprzętu,
po prostu na podst. ilości km i uruchomień 'start/stop'
jakiś licznik/algorym wywala te błędy.
No i ikonkę 'awaria silnika'.
Kolejnym zauważalnym objawiem jest blokada systemu 'start/stop' -
przestaje działać ta opcja.
Jednkaże samochód jeździ normalnie.
Wtedy trzeba jechać do serwisu gdzie wymienią pasek i wyzerują licznik paska.
Ew. samo wyzerowanie, bez wymianay paska (koszt ok. 150...250PLN).
W standardowej i ogólnodostępnej wersji Diag-Box nie ma tej opcji
(nie jest jeszcze ten sterownik silnika w tym obszarze obsługiwany).


Mnie właśnie spotkał ten przypadek.

P.S.
Wersja Diag-Box (z francuskiego forum) ma już opcję wyzerowania licznika paska...



A tutaj więcej na ten temat:
https://www.drive2.ru/l/533034442126524689/


Offline Tomasz Strzała

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 63
  • Skąd: Wrocław
  • Posiadany samochód: C4GP II 2.0 Bhdi
  • Zainteresowania: Science
  • Miejscowość: Wrocław
Witam Kolegę,i mnie spotkała dziś ta przyjemność (obecność P1383 oraz P16AB).Spędziłem dwie godziny na próbie wykasowania tego dziadostwa ale musiałem się poddać.Później natrafiłem na Twój wątek i sytuacja się wyjaśniła.Czy wiesz może czy wersja Diagbox 9.68 będzie w stanie zainicjować wymianę paska (i usunąć te błędy)?
Pozdrawiam,
Tomek
PS. Pasek, rolki i napinacz wymieniłem już jakiś czas temu ale na warsztacie widać nie skasowali przebiegu ze starego paska.

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Tak, kupiłem za 50EUR tą wersję, aby zresetować ten pasek...
Prosta sprawa.
Niestety, wcześniejsze wersje nie mają tej opcji.
Przynajmniej jeśli chodzi o C5.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 30, 2020, 21:30:11 wysłana przez Jan Malinowski »

Offline Andrzej Zięba

  • Przyspiesza
  • Wiadomości: 18
  • Skąd: Stalowa Wola
  • Posiadany samochód: Citroen C5 X7 2010r. kombi 2.0 HDI
  • Zainteresowania: obróbka skrawabiem,sport,muzyka
  • Miejscowość: Stalowa Wola
Witam P Janie.
Możesz mi odpisać o jaką wersie chodzi i jak skasować ten błąd.
Pozdrawiam 

Offline Błażej Banisz

  • Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 4 630
  • Skąd: Gliwice
  • Posiadany samochód: C4 1.6 VTI 120KM 2009r; C5 2.0HDI (RHF) kombi 2010; Nieruchomość garażowa CX 1977 2.4ie; Służbowo 508SW R8 2.0BHDI
  • Miejscowość: Gliwice
Chodzi o DB w wersji 9.68, ale jak masz C5 jak w opisie z 2010r to tam start/stop nie ma i problem z wyliczonym zużyciem paska Cię nie dotyczy...
Ilu ludzi przypada na jednego człowieka?

Offline Jan Malinowski

  • Wrzuca piąty bieg
  • ***
  • Wiadomości: 1 095
  • Skąd: Jaworzno
  • Posiadany samochód: 2x C5 2.0 HDI (163KM), (180KM)
  • Zainteresowania: turystyka, podróże, muzyka dawna, technika/elektronika,...
  • Miejscowość: Jaworzno
Dokładnie… W wersji bez Start-Stop te błędy o konieczności wymiany paska osprzętu nie powinny (chyba) się pojawić…

Offline Jacek Kozłowski

  • Mistrz prostej
  • **
  • Wiadomości: 449
  • Posiadany samochód: C5 Sedan BHDI 2015 exclusive
  • Zainteresowania: fotografia, przyroda
  • Miejscowość: Sochaczew
Jeszcze jeden powód żeby wyłączać to dziadostwo. Już mam odruch, po odpaleniu silnika, zaraz wyłączam start/stop.
Kot chce być zawsze tam, gdzie go nie ma